اخبار داغ

هشدار ظریف به جنگ‌افروزان منطقه

هشدار ظریف به جنگ‌افروزان منطقه
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: نیاز است به برخی رهبران جوان منطقه پیام‌هایی در سطح بین‌المللی ارسال شود که بدون آشنایی با واقعیات منطقه دارند منطقه را به سمت بسیار بدی سوق می‌دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد جواد ظریف در جمع خبرنگاران ایرانی با اشاره به دیدارش با رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: در حاشیه اجلاس در سمرقند دیدار مفصلی با خانم موگرینی داشتم و ایشان گزارشی از تلاش‌هایی که اتحادیه اروپا برای اجرای کامل برجام دادند و تاکیدی که آنها برای اجرای آن داشتند و من هم تاکید کردم بر این که ایران تا کنون برجام را کامل اجرا کرده اما متاسفانه با بدعهدی آمریکا و ایجاد فضای نامناسب توسط دولت جدید آمریکا مواجه بوده و باید این وضعیت توسط کشورهای اروپایی اصلاح شود و تاکید رهبری را متذکر شدم که ضمن استقبال از حمایت اروپایی‌ها از برجام نیاز است اروپا در زمینه اجرای برجام و انجام تعهداتی که در برابر ایران وجود دارد فعال‌تر عمل کند و اقدام عملی نشان دهند و از حمایت اعلامی به حمایت عملی برای فشار به اجر ای برجام عمل کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 وی درباره دیدارهایش در تاجیکستان و ازبکستان گفت: قبل از این سفر دیدارهای خوبی در تاجیکستان داشتم و امیدوارم بهتر و بیشتر به سمت همکاری و هماهنگی بین دو کشور حرکت کنیم چون دو کشور مشترکات فراوانی دارند.

,

ظریف ادامه داد: هم‌چنین در سفر به ازبکستان با رییس‌جمهور و وزیر خارجه ازبکستان درباره صحنه جدید روابط دو کشور گفت‌وگو داشتم که بعد از دیدار دو رییس‌جمهور در حاشیه اجلاس علم و فن‌آوری سازمان همکاری‌های اسلامی در آستانه و سفر وزیر امور خارجه و تجارت و نفت ازبکستان به ایران حایز اهمیت بود. ما درباره رفع موانع همکاری‌های بانکی، ترانزیتی، نفتی و غیره صحبت داشتیم. من احساس می‌کنم روند جدیدی از روابط میان ایران و ازبکستان در دوران جدید این کشور شروع شده و با سفری که ظرف چندین ماه آینده توسط رییس‌جمهوری کشورمان به ازبکستان خواهند بود این روند هر چه بیشتر سرعت خواهد گرفت.

,

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تحولات منطقه که با شرایط بسیار دشواری همراه است اظهار کرد: منطقه ما شاهد تحولات مثبت بوده و پیروزی‌های مستمری که علیه داعش شاهدیم و درباره حفظ تمامیت ارضی عراق. متاسفانه سیاست‌های خطرناک، غیرمنطقی و جنگ‌طلبانه‌ای که برخی کشورهای منطقه دنبال می‌کنند در کنار این تحولات مثبت می‌تواند منطقه ما را به سمت بسیار خطرناکی سوق دهد.

,

وی گفت: به نظر می‌آید برخی قدرت‌ها از توفیقاتی که در منطقه در برابر تروریسم به دست آمده، رضایتی ندارند و دنبال این هستند که این توفیقات را خنثی کنند و حیات جدیدی به طرفداران تروریسم دهند اما این روند می‌تواند خطر جدی برای امنیت منطقه و قبل از همه برای کسانی که این آتش را در منطقه می‌افروزند داشته باشد از این رو نیاز است در این زمینه همکاری بین‌المللی لازم انجام شود و پیام‌هایی به برخی رهبران جوان منطقه ما ارسال شود که بدون آشنایی با واقعیات منطقه دارند منطقه را به سمت بسیار بدی سوق می‌دهند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه