اخبار داغ

نوبخت: تمرکز منابع بر پروژه‌های مهم کشور است

نوبخت: تمرکز منابع بر پروژه‌های مهم کشور است
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه منابع محدود را بر چند پروژه مهم کشور متمرکز کرده ایم، گفت: با تکمیل راه آهن گیلان، حلقه مفقوده کریدور شمال - جنوب تکمیل و این مسیر مهم اقتصادی، شکل می گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایرنا، محمدباقر نوبخت غروب جمعه در حاشیه بازدید از ایستگاه راه آهن فلکده رشت در جمع خبرنگاران افزود: تا پایان سال، منابع مالی مربوطه را برای پروژه خط آهن قزوین - رشت و چهار پروژه ریلی دیگر شامل مسیرهایی به سمت همدان، ارومیه، کرمانشاه و تبریز، متمرکز کرده ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 وی ادامه داد: پروژه ها در استان های دیگر نیز در اولویت کار قرار خواهد گرفت و به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام می کنم که برای پنج پروژه ای که امسال باید آماده شوند، مشکل مالی نداریم.

,

به گفته معاون رئیس جمهوری، تصمیم بر این است بجای آنکه منابع محدود را بین هزاران پروژه قطره چکانی توزیع کنیم، با اولویت بندی، چهار یا پنج پروژه را مشخص و همه منابع را برای آماده شدن آنها متمرکز کنیم و سپس، سراغ پروژه های دیگر برویم.

,

نوبخت با بیان اینکه تاکنون افزون بر 30 هزار میلیارد تومان از بودجه کشور برای طرح های عمرانی اختصاص یافته، گفت: براساس گزارش خزانه، 27 هزار و 500 میلیارد تومان از این مبلغ پرداخت شده و با اختصاص اعتبار به پروژه های عمرانی، پروژه راه آهن قزوین - رشت نیز شتاب می گیرد.

,

وی با اشاره به اینکه خط ریلی قزوین - رشت به انزلی و آستارا در غرب استان گیلان اتصال می یابد، خاطرنشان کرد: این پروژه از پروژه های اقتصاد مقاومتی سال جاری است که انتظار داشتیم و داریم هرچه سریع تر در مهلت باقی مانده تا پایان سال ، آماده شود.

,

معاون رئیس جمهوری با یادآوری بازدید چهارشنبه گذشته خود از مسیر راه آهن قزوین - رشت و آگاهی از مشکلات فنی پروژه ادامه داد: امروز هم از ایستگاه فلکده رشت بازدید کردم ولی ما می خواهیم ایستگاهی در داخل شهر رشت هم وجود داشته باشد.

,

نوبخت با اشاره به اینکه قطار این مسیر را با سرعت 160 کیلومتر در ساعت طی خواهد کرد، تصریح کرد: سفر از این طریق، وسیله مناسبی هم برای گیلانی ها و هم گردشگران در تعطیلات خواهد بود و می توانیم بسیاری از تنگناهای ترافیکی کنونی را پشت سر بگذرانیم.

,

وی اتصال این مسیر به انزلی و آستارا را حائز اهمیت خواند و گفت: این قطعه متفاوت از قطعات دیگر و جزو پنج پروژه اقتصاد مقاومتی است و اهمیت آن به این دلیل است که این قطعه، حلقه مفقوده باقی مانده از کریدور شمال - جنوب است.

,

نوبخت با یادآوری برگزاری اجلاس سه جانبه تهران با حضور رئیسان جمهوری ایران، روسیه و آذربایجان در دهم آبان ماه جاری و تاکید سران بر شکل گیری سریع تر کریدور شمال - جنوب افزود: اگر این قطعه تمام شود، می توانیم تمام یا بخش قابل توجهی از کالاهای روسی را به بندر چابهار و نیز از بندر چابهار به انزلی و آستارا برسانیم.

,

وی ادامه داد: در آینده ای نزدیک در جوار همین ایستگاه، شاهد رفت و آمدها و کسب و کارهایی خواهیم بود و به طور قطع، در اشتغال منطقه و سرمایه گذاری در استان نقش موثری دارد بر این اساس، امیدواریم قبل از پایان سال جاری، شاهد بهره برداری از این پروژه باشیم .

,

مسیر خط آهن قزوین - رشت 164 کیلومتر است و ساخت آن از سال 1386 آغاز شده؛ این مسیر در قالب هشت قطعه کار می شود. تکمیل پروژه این خط ریلی تا پایان سال جاری و فازهای بعدی آن، یکی از مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان گیلان است. این خط ریلی قادر خواهد بود سالانه 10 میلیون تن بار و سه میلیون مسافر را جابجا کند.

,

محمدباقر نوبخت عصر چهارشنبه گذشته با همراهی استانداران گیلان و قزوین، از پروژه راه آهن گیلان در منطقه منجیل و رودبار بازدید کرد. جلسه شورای برنامه ریزی استان نیز فردا (شنبه) به ریاست معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در رشت برگزار خواهد شد. پس از این جلسه، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت، نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان خواهد داشت.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه