اخبار داغ

گلایه مندی زائران از نبود امکانات در زیارتگاهی در جنوب کرمان؛

لوله آب سرسره یا کمینگاه مرگ کودکان/نبود امکانات تهدیدی برای سلامت زائران

لوله آب سرسره یا کمینگاه مرگ کودکان/نبود امکانات تهدیدی برای سلامت زائران
گنبد فیروزه ای شاهزاده ابوالقاسم تنها مأمن عاشقان اهل بیت در شهرستانهای کهنوج ، قلعه گنج و رودبارجنوب ودیگر شهرها و روستاهای همجوار است در روز اربعین عاشقانی که از کاروانهای اربعین جامانده بودند با پای پیاده خود را به این بارگاه ملکوتی رساندند تا در مراسم عزاداری اربعین حسینی شرکت کنند ، که متاسفانه این زائرین با مشکلات عدیده ای روبرو شدند که میطلبد مسئولین و اداره اوقاف شهرستان کهنوج بیش از پیش این محل را مورد توجه خود قرار دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودبار ما، روستای زیارت‌بچه همان‌گونه که از نام او پیداست امانتدار پیکر شریف شاهزاده ابوالقاسم معروف به حضرت بچه و تنها امامزاده واقع در شهرستانهای رودبارجنوب،کهنوج و قلعه گنج در جنوب کرمان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما,

اهالی به این زیارتگاه اعتقاد راسخی دارند و به آن نذر و نیاز می کنند شخصیت مدفون در این بقعه را امامزاده قاسم بن فضل بن امام موسی کاظم (علیه السلام) معرفی می کنند، بعید نیست که وی یکی از نوادگان سیدعلی بن ابراهیم بن محمد بن امام موسی الکاظم (علیه السلام) مدفون در سیرجان باشد که اعقاب او در جیرفت، بافت، بردسیر، زرند و رفسنجان پراکنده بوده اند.

,

این مکان  زیارتی و سیاحتی همه ساله و در ایام تعطیلات رسمی پذیرای خیل مشتاقان و عزاداران اهل بیت علیهم السلام جنوب کرمان و استان‌های همجوار است.

,

محیطی وسیع و بارگاهی عظیم دارد که گنبدش از دور را دور پیداست،زائران در بیشتر روزهای هفته برای زیارت به این حرم می آیند ولی شب های جمعه استقبال بیشتری از آن می شود .در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان آنقدر شلوغ می شود که جای سوزن انداختن نیست.

,

در روز اربعین حسینی جمع کثیری از مردم کهنوج ، قلعه گنج و رودبارجنوب ودیگر شهرها و روستاهای همجوار با پای پیاده خود را به این مکان مقدس رساندند تا در مراسم عزاداری اربعین حسینی شرکت کنند ، که متاسفانه این زائرین و گردشگران با مشکلات عدیده ای روبرو شدند که میطلبد مسئولین و اداره اوقاف شهرستان کهنوج بیش از پیش این محل را مورد توجه خود قرار دهد.

,

, ,

نبود امکانات تهدیدی برای سلامت زائران
محمدی یکی زائران این مکان مقدس  در گفت و گو با خبرنگار رودبار ما مشکلات را اینگونه بیان کرد: ترافیک و اختلال در تلفن های همراه که به سختی برقراری تماس با همراهان را امکانپذیر می کند و همچنین اختلال دستگاههای کارتخوان بازارچه محلی یکی از مهمترین مشکلات برای زائران است.

,
, رودبار ما,


وی ادامه داد: عدم حضور مداوم نیروهای هلال احمر و اورژانس که با توجه به حجم بالای زائرین پیاده که در جاده اصلی تردد می کردند نیاز جدی به حضور این عوامل احساس میشد.

, ,
,

, ,

زائری دیگر قطعی آب، وضعیت نامناسب نظافتی و بهداشتی، کمبود فضای پارکینگ، کمبود سرویس‌های بهداشتی، مستقر نبودن یک پزشک با توجه به جمعیت زیاد زائران و غیره را از جمله مشکلات این مکان زیارتی برشمرد.

,

شلوغی و سردرگمی زوار برای پارک کردن وسایل نقلیه

,

احمدی شلوغی و سردرگمی تعدادی از زوار برای پارک کردن وسایل نقلیه و پیدا کردن نقاط مناسب برای اسکان ، شلوغی و انتظار زیاد مسافران برای استفاده از سرویس‌های بهداشتی اندک را از  مشکلات این بقعه برشمرد.

,

این شهروند جنوب کرمانی نبود سطل زباله و آبخوری  مناسب و عدم تکمیل ساختمان و محوطه اصلی بقعه متبرک را از دیگر مشکلات این مکان زیارتی دانست و افزود: عدم وجود مکانی برای استراحت زائرین و همچنین بازی کودکان که نگرانی زیادی برای زائرین و خانواده ها بوجود اورده است به طوریکه عدم وجود وسایل بازی در روستای زیارت بچه، کودکان را مجبور به استفاده از لوله آب بعنوان سرسره کرده است که ارتفاع آن از سطح زمین  با توجه به کوهستانی بودن منطقه  و امکان سقوط کودکان باعث دلهره و نگرانی خانواده ها شده است.

,

, ,


امیدواریم مسئولین بیش از گذشته نسبت به رفع این مشکلات و فراهم نمودن امکانات رفاهی در این مکان زیارتی را مورد توجه خود قرار دهند.

, ,
,


انتهای پیام/

,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه