اخبار داغ

بی اعتبار شدن برجام با کاتسا

بی اعتبار شدن برجام با کاتسا
قانون تحریمی علیه ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران است، عنوانی که کنگره امریکا برای تحریم کاتسا با رای اجماعی ۴۱۳ نفر تصویب کرد، نشان واضحی است که خصومت امریکا با ملت ایران است. آنها نام قانون تحریم خود را قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم گذاشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سولدوزخبر، قانون تحریمی علیه ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران است، عنوانی که کنگره امریکا برای تحریم کاتسا با رای اجماعی ۴۱۳ نفر تصویب کرد، نشان واضحی است که خصومت امریکا با ملت ایران است. آنها نام قانون تحریم خود را قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم گذاشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سولدوزخبر,

این تحریم غیرقانونی ۱۲ بند دارد که یکی از آنها مربوط به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. برخی دیگر از بندهای آن عبارتند از: ۱- تحریم های مربوط به برنامه های موشکی جمهوری اسلامی ایران؛ ۲- تحریم های مربوط به تسلیحات متعارف جمهوری اسلامی ایران؛ ۳- تحریم های مربوط به مسائل حقوق بشری؛ ۵- تحریم های مربوط به موضوع تروریسم. بنابراین قانون کاتسا در تحریم های یاد شده به گونه ای نگارش یافته است که نه تنها علیه سپاه پاسداران، بلکه کلیت ایران و مردم ایران را مورد تحریم قرار داده است.

,

اجرای قانون کاتسا معادل خروج آمریکا از برجام محسوب می شود به جهت این که با اجرای این قانون، برجام به طور صریح نقض می شود. نه تنها بندهای اصلی برجام مانند بند(هـ)که مقدمه برجام هم نقض شده است و ماده های۲۶و۲۸و۲۹ برجام نیز با اجرای قانون کاتسا نقض می شود و اساسا با اجرای این قانون فلسفه برجام از بین رفته و کارکردهای آن را از حالت انتفاع خارج می کند.

,

البته باید دانست که کاخ سفید سیاست اعلامی خود را خروج از برجام قرار داده است، در حالی که سیاست اعمالی آنها حفظ برجام و اعمال فشارهای مضاعف بر ایران جهت اصلاح برجام خواهد بود.

,

آمریکایی ها اصل برجام را به نفع خود می دانند اما به جهت همان خوی استکباری به دنبال بیشترین یا همه منفعت برجام هستند. آنها برجامی را دنبال می کنند که اقتدار جمهوری اسلامی ایران را کاملا و همه جانبه مهار کنند و از هویت انقلابی، اسلامی و ملی عزت مندانه خود تهی شود.

,

آمریکایی ها بنا ندارند به مفاد برجام پایبند باشند و همچنین تعهدات خود را در برجام انجام دهند. بلکه درصدد هستند که راه را برای بازگرداندن تحریم هایی که برجام آن ها را تعلیق کرده است، باز کنند و با اعلام و بزرگنمایی بازگرداندن تحریم ها و فشار بر داخل ایران، بار دیگر محاسبات مسئولین را تغییر دهند تا جمهوری اسلامی ایران و یا مسئولین را به میز مذاکره کشانده و به اصلاح برجام در راستای زیاده خواهی های خود مبادرت ورزند و هر نوع منافعی احتمالی ممکن که از طریق برجام نصیب ایران شود را از بین ببرند.

,

سعید جوادپور

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه