اخبار داغ

یادداشت/ مهدی محمدی

خاورمیانه، «شرکت پدری» یا «دربار پادشاهی»

خاورمیانه، «شرکت پدری» یا «دربار پادشاهی»
هم ترامپ و هم بن سلمان، باید بفهمند که خاورمیانه "شرکت پدری" یا "دربار پادشاهی" نیست، قبلی ها هم نه دیوانه بودند نه علیل، و همه قدرتشان را علیه ایران به کار گرفتند اما زورشان نرسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  مهدی محمدی در کانال تلگرامی اش نوشت: ترامپ، روزی که رییس جمهور شد، رییس یک کمپانی بزرگ و فوق العاده ثروتمند بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در شرکتش، وقتی اراده می کرد کاری بکند معارضی نداشت. دستور می داد و "چشم" می شنید. وقتی قدم به کاخ سفید گذاشت، تصور می کرد دولت آمریکا را هم می تواند به همان روش اداره کند.

,

در واقع، او با سوء تفاهمی عمیق نسبت به "قدرت رییس جمهور آمریکا" و "قدرت دولت امریکا" سر کار آمد.

,

خیال می کرد مشکل روسای جمهور قبلی آمریکا این بوده که به اندازه کافی در استفاده از این "قدرت" قاطع نبوده اند.

,

یک سال گذشته در آمریکا صرف این شده که ترامپ بفهمد ریاست جمهوری امریکا مثل مدیر عاملی شرکت ساختمانی نیست و کشورها و دولت ها وحتی شهروندان  و دولت امریکا- هم کارمندان او نیستند.

,

حالا در سعودی هم جوانکی سرکارآمده که تا قبل از تبدیل شدن به "پادشاه کوچک" شاهزاده ای غرق در پول و احترام بوده و طبعا "نه" نمی شنیده است.

,

"روانشناسی توهم" درباره او به این شکل است که تصور می کند پول فراوان و همراهی امریکا واسراییل کافیست تا ایران را عقب براند و مشکل قبلی ها این بوده که بلد نبوده اند چطور پول خرج کنند یا قاطعیت نشان بدهند.

,

احتمالا چند ماهی هم صرف توهم زدایی از این "خرده پادشاه" خواهد شد. هم ترامپ و هم او، باید بفهمند که خاورمیانه "شرکت پدری" یا "دربار پادشاهی" نیست، قبلی ها هم نه دیوانه بودند نه علیل، و همه قدرتشان را علیه ایران به کار گرفتند اما زورشان نرسید. "قدرت" یک چیز است و "ژست" یک چیز دیگر!

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه