اخبار داغ

زوایای پیدا و پنهان اعتیاد در جنوب کشور؛

کودکان،قربانی پدران ساقی و معتاد/ سن معتادان هرمزگانی به 12 سال کاهش یافت

کودکان،قربانی پدران ساقی و معتاد/ سن معتادان هرمزگانی به 12 سال کاهش یافت
جمعیت فوق العاده بالای نیازمند و زیرخط فقر در هرمزگان موجب شده تا جوانان برای رفع کمبودهای اجتماعی خود و یا به عبارتی عامیانه تر بی خیال دنیا شدن لب به مواد مخدر بزنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛اعتیاد معضل خانمان سوز اجتماعی است که هر روز ریشه های خود را عمیق تر در بطن جامعه فرو می برد و خانواده های بیشتری را درگیر خود می کند، افرادی که اغلب برای فرار از بحران های عاطفی و مشکلات خود لب به مواد می زنند ناخواسته و نادانسته در مردابی فرو می روند که تنیجه آن ترد شدن از خانواده و نگاههای شماتت بار جامعه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

هرچند در سال های اخیر برای پیشگیری از ابعاد جبران ناپذیر اعتیاد این معضل را به عنوان بیماری اجتماعی معرفی کردند تا فرد معتاد کمتر متحمل نگاههای جرم انگارانه باشد و سازمان های مختلف برنامه های گوناگونی را برای پاکسازی جامعه از اعتیاد در دست اجرا دارند اما همچنان آمار معتادان شناخته شده و مراجعین به کمپ های ترک اعتیاد رو به فزونی است.

,

استان هرمزگان از دیرباز جزء مناطق آلوده کشور به این معضل اجتماعی بوده که باداشتن یک هزار کیلومتر مرز آبی ، دسترسی به آبهای بین المللی و قرار گرفتن در مسیر قاچاق مواد مخدر بیشترین لطمات را از شیوع مخدرها در جامعه متحمل شده است.

,

فقر مهم ترین  معضل  اجتماعی در هرمزگان است که در گوشه و کنار استان بیداد می کند و در سایه شوم خود نابودی بنیان خانواده ها را به ارمغان آورده است .

,

جمعیت فوق العاده بالای  زیرخط فقر و نیازمند در هرمزگان موجب شده تا جوانان برای رفع کمبودهای اجتماعی خود و یا به عبارتی عامیانه تر بی خیال دنیا شدن لب به مواد مخدر بزنند؛ هرچند در گام های اول هدف تنها تفریح و سرگرمی است اما در گام های بعدی دوز مصرف ها بالا می رود تا جایی که فرد برای تامین مواد خود با پدر و مادر دست به گریبان شده و اندک دارایی خانواده را صرف افیون خود کند.

,

تراژدی غمبار آلودگی جوانان به اعتیاد داستان تکراری اغلب خانواده های فقیر و محروم است که نابودی جوانانشان را در سکوت و اشک نظاره می کنند و فقر اجتماعی فرصت مقابله با دیو اعتیاد را از خانواده ها گرفته است.

,

ساقیان مواد مخدر؛ اربابان محلات حاشیه نشین

,

پرسه زدن در کوچه پس کوچه های محلات فقیر نشین و حاشیه نشین تداعی گر بحران در قلب خانواده هاست؛کوچه پس کوچه های تنگ و خانه های محقر شد  بوی مشمئز کننده انواع مخدرها همچون تریاک، حشیش و هروئین میدهند و فرد بدون هیچ پروایی در حال استعمال است.

,

ساقی های مواد مخدر که حکم اربابان محله را به راحتی افیون را  در دست کوچک وبزرگ می گذارند و تنها به سود خود می اندیشند فارغ از آنکه کودکی که لحضاتی پیش خریدار مواد بوده همبازی فرزندش است.

,

بالغ بر 40درصد از شهر بندرعباس را محلات قدیمی و حاشیه ای تشکیل می دهند که به دلیل ضعف زیرساخت های شهر به محیطی امن برای معتادان و ساقی ها تبدیل شده اند؛ 40درصد از شهری که قطب اقتصاد کشور است بیشرین میزان جرم و مشکلات اجتماعی را در خود جای داده و در حال سرایت با سایر مناطق شهر است.

,

توقف مشکوک ماشین های لوکس و تردد جوانان شیک پوش در مکان هایی که هیچ همخوانی با یکدیگر ندارند تداعی گر این امر است که اعتیاد فارغ از جا و مکان در حال ریشه دواندن است و از فقیر و متمکن  قربانی می گیرد.

,

چهره برخی افراد به قدری تابلو و شناخته شده هستند که فارغ از غیرت و برای حفظ شخصیت  خود کودک و همسرشان را مامور خرید مواد می کنند و یا اینکه به صورت خانوادگی مثل نقل و نبات مواد مخدر را می فروشند؛این پولتیک موجب شده تا سن مصرف مواد مخدر کاهش یابد  شاهد معتاد شدن دانش آموزان در  سن 12 سالگی باشیم.

,

اعتیاد بزرگترین آسیب های اجتماعی در هرمزگان

,

بهروز اکرمی معاون سیاسی و امنیتی هرمزگان گفت: اعتیاد در استان یکی از بزرگترین آسیب های اجتماعی محسوب می‌شود و طلاق در جایگاه دوم این آسیب‌ها قرار دارد.

,

وی افزود: اعتیاد علاوه بر آسیب‌های اجتماعی  مشکلات و مسائل بهداشتی هم جسمی و هم روانی را نیز برای خود فرد و اطرافیانش در بر دارد.

,

کارشناسان اجتماعی 'توزیع مواد مخدر را اقدامی هدفدار ازسوی نظام سلطه و استکباری برای نابودی نسل بشر می دانند و معتقدند نبود آگاهی صحیح افراد نسبت به پیامدهای مواد مخدر دلیل اصلی گسترش دامنه اعتیاد در جامعه است.

,

شیوع مواد مخدر در بین سنین پایین و گستردگی در ابعاد مختلف زنگ خطر جامعه را به صدا در آورده و آنچه که هویداست اقدامات دستگاهها و سازمان ها در پیشگیری و مبارزه با این معضل اجتماعی مثمر ثمر نبوده است.

,

ماهانه جلسات مختلفی در بیان مشکلات اجتماعی ناشی از اعتیاد برگزار می شود که بسیاری از آمار و اطلاعات آن مسکوت می ماند همچنین در طرح های پیشگیرانه پلیس و پاکسازی محلات آلوده شمار قابل توجهی قاچاقچی و مواد مخدر کشف و ضبط می شود که نشان می دهد مواد مخدر تمام تابوهای جامعه را در نوردیده و در حال پیشروی است.

,

دستگیری یک هزارو ۹۶۳ قاچاقچی در سال جاری

,

سردار ملکی، فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان در آخرین نشست رسانه ای خود  از کشف ۳۳ تن و ۱۲۴کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان خبر داد و تصریح کرد: ظرف مدت دو سال گذشته ۱۷۰تن مواد مخدر کشف شده که  حمل مواد مخدر به سمت دریا کشیده شده از این رو با کاهش کشفیات در استان همراه بوده است.

,

ملکی از دستگیری یک هزارو ۹۶۳ قاچاقچی در سال جاری خبر داد و بیان کرد:تعداد۴۱۲نفر خرده فروش مواد مخدر دستگیر و ۴۲۰دستگته خودرو نیز توقیف شده است.

,

فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان با اشاره به اجرای ۳۲۵ طرح پاکسازی نقاط آلوده در سال جاری ادامه داد:بالغ بر ۱۱هزارو ۷۲۴ معتاد کارتن خواب از سطح استان جمع آوری شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه