اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی اسکو خبرداد::

پیش بینی برداشت ۱۵تن زرشک از باغات شهرستان اسکو

پیش بینی برداشت ۱۵تن زرشک از باغات شهرستان اسکو
مدیر جهاد کشاورزی اسکو گفت:پیش بینی می‌شود امسال ۱۵ تن زرشک سیاه از ۱۵ هکتار باغ زرشک در این شهرستان برداشت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اوشکایا، آیت‌الله عبادپور، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسکو  صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیش بینی می‌شود امسال ۱۵ تن زرشک سیاه از ۱۵ هکتار باغ زرشک در این شهرستان برداشت شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اوشکایا،,

وی افزود: این محصول نیاز آبی کمی دارد و همچنین با ph بالا و شورپسندی نسبت به سایر محصولات مقاوم است.

,

مرتضی محمدزاده فرماندار شهرستان اسکو هم به نقش این محصول در اصلاح الگوی کشت و اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: در سند تدبیر و توسعه اسکو و در بحث اقتصاد مقاومتی تاکید ویژه‌ای روی تولید این محصول شده است.

,

وی ادامه داد: کمبود آب در بخش کشاورزی موجب شده الگوی کشت را اصلاح کنیم و توسعه کاشت زرشک یکی از محورهای اصلاحی حوزه کشاورزی این منطقه است.

,

فرماندار اسکو در ادامه خاطر نشان کرد: زرشک از جمله محصولاتی است که در اسکو به خوبی رشد کرده و با نیاز آبی کم در سطوح شیب دار و کوهستانی تولید می‌شود.

,

مهران بلالی کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی اسکو هم گفت: با توجه به اینکه بیشتر باغات زرشک در این شهرستان در مناطق کوهپایه‌ای واقع شده شرایط آب و هوایی خاص، زرشک تولیدی این شهرستان را از کیفیت بسیار بالایی نسبت به سایر مناطق مشابه برخوردار کرده است.

,

دانایی پزشک دارو ساز هم گفت: زرشک سیاه یکی از بهترین میوه‌های بومی منطقه است که از میوه، برگ، ساقه و ریشه آن در صنایع غذایی، دارویی، صنعتی استفاده می‌شود.

,

وی خاطرنشان کرد: زرشک برای تقویت کبد و تصفیه خون و کبد بسیار مفید بوده و دارای ویتامین‌های مقوی و لازم بدن است.

,

گفتنی است حدود ۳۰ هکتار از باغات آذربایجان شرقی به تولید زرشک سیاه اختصاص یافته و به طور متوسط از هر هکتار یک تن زرشک سیاه مرغوب بدست می‌آید که خراسان جنوبی، آذربایجان شرقی و همدان به ترتیب از مراکز مهم تولید زرشک در ایران به شمار می‌روند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه