اخبار داغ

در قزوین رخ داد؛

کشف و ضبط قرص برنج از یک عطاری/ مرگ ۹ نفر از ابتدای سال تاکنون بر اثر مصرف قرص برنج

کشف و ضبط قرص برنج از یک عطاری/ مرگ ۹ نفر از ابتدای سال تاکنون بر اثر مصرف قرص برنج
مدیر نظارت بر فرآورده های طبیعی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین از کشف و ضبط 70 قرص برنج از یک عطاری در قزوین خبر داد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر عباس طالبیان مدیر نظارت بر فرآورده های طبیعی، سُنّتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین در گفت‌وگو با شاخص نیوز؛ از کشف و ضبط ۷۰ قرص برنج از یک عطاری در قزوین خبر داد و گفت: متصدی عطاری فوق به مراجع قضایی معرفی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص نیوز,

طالبیان بیان کرد: بیشتر عطاری هایی که مجوز ندارند، این دسته از قرص های غیرمجاز را در اختیار مردم می گذارند؛ زیرا این قرص ها به صورت قاچاق وارد کشور شده و فروش آن ها در عطاری ها، غیرقانونی است.

,

وی عنوان کرد: اگر هم گاهی قرص های شیمیایی برنج در عطاری ها مشاهده می شود، قطعاً از مبادی غیر رسمی و به شکل قاچاق وارد شده است.

,

مدیر نظارت بر فرآورده های طبیعی، سُنّتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: خوشبختانه آمار میزان مرگ در اثر مصرف قرص برنج از ۱۲ تن در سال ۹۵ به ۹ تن در سال ۹۶ کاهش داشته است.

,

این مسوول تشیح کرد:  بازرسان اداره نظارت بر فرآورده های طبیعی، سُنّتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین، بطور مداوم روی عطاری ها نظارت های جدی دارند و اگر افراد متخلف شناسایی شوند به شدت با آنها برخورد شده و عطاری آنها نیز پلمب می شود.

,

دکتر طالبیان از مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده چنین تخلفی، حتما موضوع را به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین اطلاع دهند، تا بازرسان به سرعت عطاری مورد نظر را بررسی کرده و پیگیری های لازم برای آن نیز انجام شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه