اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

کوتاهی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی

کوتاهی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی
کمبود دستگاه های ATM(خودپرداز) در مسیر های پیاده روی اربعین سال جاری یکی از مهم ترین مشکلات زائران اربعین حسینی برای دریافت وجه نقد مورد نیاز خود در عتبات بوده است.
[

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کمبود دستگاه های ATM(خودپرداز) در مسیر های پیاده روی اربعین به ویژه در شهرهای نجف و کربلا در سال جاری یکی از مهم ترین مشکلات زائران اربعین حسینی برای دریافت وجه نقد مورد نیاز خود در عتبات بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

در سال گذشته بیش از 50 دستگاه خودپرداز در شهرهای کربلا و نجف تعبیه شده بود اما در اربعین سال جاری علی رغم اظهارات مسئولان در این باره تعداد بسیار محدودی دستگاه خودپرداز برای زائران تعبیه شده بود که این دستگاه ها نیز مشکلات خاص خود از قبیل کمبود وجه نقد و تعداد کم دستگاه را داشتند.

,

 

,

در همین حین هم میرمسعود حسینیان ، سرکنسول ایران در عراق نیز با اشاره به موضوع کمبود وجه نقد در دستگاه های خود پرداز اظهارداشت: در حال پیگیری هستیم تا ظرفیت خودپردازها افزایش یابد و مشکل مالی زوار حل شود.

,

وزارت اقتصاد به قول خود پایبند نماند

, وزارت اقتصاد به قول خود پایبند نماند,

این در شرایطی است که در جلسه هماهنگی ستاد مردمی اربعین حسینی وزارت اقتصاد، در خصوص اقدامات و پیش‌بینی های دستگاه‌های تابعه در حوزه های گمرکی، بانکی، بیمه‌ای، نیروی انسانی و پذیرایی از زائرین مراسم اربعین شهادت امام حسین (ع)، بحث و هماهنگی های لازم صورت گرفته بود.

,

در این جلسه ضمن ابراز رضایت از نحوه خدمات رسانی به زائرین در سال‌های گذشته توسط «پایگاه خدمت به زائران وزارت امور اقتصادی و دارایی» مستقر در استان های خوزستان و ایلام، مقرر شد اقداماتی نظیر افزایش خودپردازهای بانک‌ها، استقرار نمایندگان بیمه‌ها برای صدور و ارائه خدمات بیمه‌ای به زائرین و افزایش دستگاه‌های ایکس ری در اولویت کار این ستاد قرار گیرد.

,

اما با تمام این تفاسیر در مراسم پیاده روی اربعین سال جاری بانک مرکزی و وزارت اقتصاد نتوانستند به قول خود عمل کرده و دستگاه های خودپرداز را به صورت گسترده برای مردم فراهم کنند. اما زائران در اربعین سال جاری با مشکل تامین وجه نقد به دلیل کمبود دستگاه ATM در عراق مواجه بودند و تنها دستگاه های خود پرداز در مرز مهران آن هم به تعداد محدودی وجود داشت.

,

صرافی ها هم به مشکل خوردند

, صرافی ها هم به مشکل خوردند,

زائران برای دریافت وجه نقد با کارت بانکی خود به صرافی ها هم مراجعه کردند که در آنجا هم مشکلات دیگری دامن گیر آنها شده بود، مشکلاتی از قبیل عدم اتصال دستگاه های POS به سیستم بانکی کشور، دریافت وجه بیشتر در قبال ارائه خدمات به زائران به دلیل افزایش تقاضا برای وجه نقد از سوی زائران ایرانی وجود داشت که تمام این مشکلات در سایه کم لطفی مسئولان نسبت به ارائه خدمات به زائران به وجود آمده است.

,

از این رو امید می رود بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در سال آینده نسبت به این مشکل زائران اهمیت ویژه ای قائل شوند و دستگاه های ATM  را جهت رفاه حال زائران افزایش داده و خدمات انها را نیز افزایش دهند تا زائران برای تهیه وجه نقد خود هزینه بیشتری را متحمل نشوند و با خیال اسوده وجه نقد مورد نیاز خود را تهیه کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه