اخبار داغ

یادداشت/ محمد کاظم انبارلویی

درآمدی بر خیزش جهانی مستضعفین

درآمدی بر خیزش جهانی مستضعفین
خیزش جهانی محرومان و مستضعفان یک پدیده آخر الزمانی است. این حقیقت را خوبان عالم خوب درک می کنند و لذا به فراخوان «هل من ناصرٍ ینصرنی» امام حسین علیه السلام که از اعماق تاریخ به گوش می رسد، پاسخ مثبت دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدکاظم انبارلویی در رسالت نوشت: جهانیان این روزها شاهد صحنه هایی از یک خیزش جهانی برای رسیدن به فضایی روحانی، معنوی توأم با عشق،  محبت و نوعدوستی بودند. شهروندان 91 کشور در پهنای جاده ای که از نجف شروع و به کربلا ختم می شود، صحنه هایی به نمایش گذاشتند که حکایت از یک جنبش اجتماعی در مقیاس جهانی بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

خیزش جهانی محرومان و مستضعفان یک پدیده آخر الزمانی است. این حقیقت را خوبان عالم خوب درک می کنند و لذا به فراخوان «هل من ناصرٍ ینصرنی» امام حسین علیه السلام که از اعماق تاریخ به گوش می رسد، پاسخ مثبت دادند.
,
,

امروز میلیون ها تن از مجموعه عظیم انسانی که از سراسر جهان به کربلا رفته بودند، بر می‌گردند به مواطن اصلی خود، با کوله باری از مهر، محبت و تجربه عاشقی. حفظ این حسّ روحانی و مقدس فقط با توصیه این عبارات عاشقانه مولانا امکان پذیر است؛
,
,

هله عاشقان، بکوشید که چو جسم و جان نماند
دلتان به چرخ پرّد، چو بدن دگر نماند
دل و جان به آب حکمت، ز غبارها بشویید
هله، تا دو چشم حسرت، سوی خاکدان نماند
,
,
,
,
,

محرم و صفر فرصتی است که بشریت به سرنوشت خود بیندیشد و از باب آینده نگری و آینده پژوهی مطالعه کند که چه فراز و نشیب هایی را در گذشته طی کرده تا به اینجا رسیده است؟
,
,

بشر امروز نیاز دارد که درک درستی از حیات فکری، معنوی و روحی خود داشته باشد و بر اساس این درک کنونی، انسان ها حق دارند بدانند به کجا می روند؟ 
,
,

متفکران عالم نیاز به زمان و مکانی دارند که به آنها برای رسیدن به این درک تاریخی کمک کند. آنها محرم و صفر و کربلا و نجف و از همه مهمتر اربعین را برای این هنگامه تاریخی انتخاب کرده اند.
,
,

جهان امروز شاهد شکل گیری یک ملت جهانی است که تمایز نژادی، قومی، قبیله ای، ملی و مذهبی حتی دینی ندارد و در حال و هوای کربلا و عاشورا تنفس می کند. این ملت در حال حرکت و جنبش است و در صدد پدیداری بهمنی است که همه پلیدی ‌ها و پلشتی ‌های عصر خود را بشوید و پاک کند و جهانی مملو از عشق، شور، حماسه، معنویت و نوعدوستی به وجود آورد.
,
,

راهپیمایی اربعین آوردگاه نمایش گسترش قدرت نرم انقلاب اسلامی و شمّه ای از بیداری روزافزون اسلامی است و هر سال به عظمت و شکوه و مقدار خود می افزاید. امتداد راهپیمایی اربعین در حضور 17 کیلومتری مردم تهران تا حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی و شهرستان  ها پر معنا بود.
,
,

راهپیمایی اربعین باطل السّحر فرهنگ اسلام آمریکایی و تجلی‌گاه ارزش‌ های نورانی قرآن و اسلام ناب محمدی (ص) و مکتب اهل بیت علیهم السلام است . امام حسین علیه السلام وارث همه انبیاء و اولیاء و مصلحان تاریخ بشر است. امروز تولید محتوا برای جنبش های الهی و اجتماعی فقط از مکتب عاشورا امکان پذیر است. هیچ نحله فکری و ایدئولوژیک در جهان نه در گذشته و نه حال و نه در آینده قادر به بازتولید شور، عشق، معنویت و حماسه های انقلابی نیست.
راهپیمایی اربعین بیش از آنکه ناظر به گذشته باشد، تحولات آینده منطقه و جهان را نشانه رفته است. قدرت نرم اسلام و انقلاب، طاغوت را در اشکال گوناگون آن در عصر ما هدف قرار داده است. عمر فرعونیان و قارون های منطقه و سرمایه سالاران جهانی به سر آمده است. آنها به زودی در انقلاب موسایی ملت ها و در امواج خروشان اقیانوس پر تلاطم انسانی انقلاب اسلامی، غرق و نابود خواهند شد.
,
,
,

تمدن متکی بر لیبرال دموکراسی، هنری جز بازتولید شقاوت، شرارت و تبهکاری ‌های قوم لوط را نداشته است. 
,
,

تمدن جدید دستاوردی جز تعمیق شکاف طبقاتی و فاصله جنون آمیز فقیر و غنی نداشته است. تمدن جدید چیزی جز ادامه وحشی‌گری ‌ها و خشونت بی حد و حصر علیه محرومان و مستضعفان جهان نداشته است. مردم دنیا به دنبال تنفس در فضای باز  معنوی و الهی است.امام خمینی (ره)  بنیانگذار و رهبر معظم انقلاب اسلامی، پرچمدار نهضت بیداری اسلامی در جهان هستند. بیداری اسلامی بدون بانگ بیدارباش امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش ممکن نیست. اربعین فرصتی برای پاسخگویی به تهدیدات کفر، شرک و الحاد، و همچنین جهانی سازی بیداری اسلامی است. استکبار جهانی با ابزار تروریسم به جان بیداری اسلامی افتاد. اکنون رزمندگان اسلام و نیروی مقاومت در حال عبور از داعش و توطئه ‌هایی نظیر استقلال کردستان و اخلال در وحدت و همبستگی مردم لبنان هستند. مسیر بیداری اسلامی پس از عبور  از این گردنه ها هموار خواهد شد؛ تردیدی در آن نیست. راهپیمایی اربعین امسال در کربلا، این حقیقت را عریان‌ تر از همیشه نشان داد.
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه