اخبار داغ

فعال اقتصاد مقاومتی:

با پرورش مرغ بومی میلیونر شوید!

با پرورش مرغ بومی میلیونر شوید!
نریمان فارسی مطرح کرد: وقتی مرغ ها به بلوغ کامل رسیدند روزانه ۹۰۰ تخم خواهند گذاشت که با این مقدار ماهانه درآمد ۹ میلیونی حاصل خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جلفانیوز، افزایش بی اعتمادی مردم به بازار مواد غذایی صنعتی، فرصت بسیار خوبی برای تولید کنندگان مواد غذایی ارگانیک یا طبیعی ایجاد کرده تا با عرضه محصولات خود سود بسیاری به دست آورند.
پرورش مرغ بومی یکی از گزینه های مطلوب در این عرصه است. مرغ بومی یا همان مرغ های محلی ایران، نوعی نژاد بسیار مقاوم به شمار می آیند. آن ها در مقابل بیماری ها، گرما و سرما تحمل بالایی دارند و این مزیت باعث می شود که ایجاد یک واحد تولیدی مرغ بومی برای تولید کنندگان سوددهی داشته باشد.
نریمان فارسی یکی از این تولید کنندگان است که با توجه به نظریه هزینه کمتر درآمد بیشتر و علاقه ای که به مرغ داری داشته پس از پرورش و نگه داری، ۲۰۰ راس گوسفند، حدود ۲۰ نفر شتر و ۱۰۰ مرغ گوشتی حالا سراغ مرغ بومی رفته است.
او بدون حمایت مسئولان و با بودجه شخصی در فضایی ۱۰۰ متری ۱۰۰۰ مرغ بومی ۴ ماهه خریداری می کند مرغ هایی که حالا با گذشت ۲ ماه به بار نشسته و درآمد قابل توجهی به این تولید کننده می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جلفانیوز,
,
,
,




 

,
,
, ,
,

این تولیدکننده طرح مرغ تخم‌گذار بومی می گوید: ۲۰ روز است که مرغ های خریداری شده به مرحله تخم گذاری رسیده اند. در گذشته روزانه ۴ تا ۵ تخم می گذاشتند که امروز روزانه ۲۵۰ تخم می گذارند. البته وقتی مرغ ها به بلوغ کامل رسیدند روزانه ۹۰۰ تخم خواهند گذاشت که با این مقدار ماهانه درآمد ۹ میلیونی حاصل خواهد شد.
وی ادامه می دهد: هر مرغ در ۴ مرحله ۷ ماهه تخم گذاری می کند و بعد از پایان دوره نیز مرغ ها برای کشتار به کشتارگاه ها تحویل داده می شود که علاوه بر مصرف خوراکی برای تهیه کالباس و... استفاده می کنند.
فارسی با اشاره به حساسیت های پرورش مرغ بومی اظهار می کند: باید در برخورد با مرغ ها خیلی مراقبت کرد هر رفتار کوچکی که باعث واکنش آن ها شود. تخم گذاری را به مدت چند روز به تاخیر می اندازد.
وی تصریح می کند: علاوه بر این دمای محیط باید بین ۱۸ الی ۲۴ درجه بوده و نور به موقع و مناسب به مرغ ها برسد. در برخورد با محیط خارج از مرغ داری نیز باید مراقب بود که میکروب و بیماری ها وارد محیط نشوند.
این فعال اقتصاد مقاومتی در ادامه از توان خود برای پرورش بیش از ۱۰ هزار مرغ بومی سخن به میان آورده و بیان می کند: تا امروز بدون حمایت مسئولان توانسته ام به اینجا برسم هرچند برای دریافت وام ۱۰ میلیونی بسیج سازندگی هم اقدام کرده ام ولی باید پذیرفت با این مبالغ نمی توان یک بنگاه اقتصادی بزرگ راه اندازی کرد.
وی ادامه می دهد: اگر مسئولان حمایت کنند با  ۴۰ تا ۵۰ میلیون می توان پرورش مرغ ها را از سنتی به صنعتی تبدیل کرده و مراحل تولید تا مصرف این مرغ ها را در شهرستان جلفا پیموده و برای چند جوان کارآفرینی کرد.
نریمان فارسی در پایان با تشویق جوانان برای ورود به این عرصه می گوید: باید راه درست را به جوانان نشان داد. پرورش مرغ بومی از جمله طرح هایی است که با بازار یابی مناسب میتوان به سود فراوان دست یافت و شرایط محیطی شهرستان جلفا نیز برای پرورش این مرغ ها مناسب بوده پیشنهاد میکنم فعالین حوزه اقتصادی و جوانان جویای کار روی پروژه پرورش مرغ بومی تامل کنند.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه