اخبار داغ

کارشناس مسائل خاورمیانه تشریح کرد:

هدف آل سعود از توطئه حریری پیشبرد اهدافشان در سوریه است/ عربستان جرات یمن سازی لبنان را ندارد

هدف آل سعود از توطئه حریری پیشبرد اهدافشان در سوریه است/ عربستان جرات یمن سازی لبنان را ندارد
کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: هدف آل سعود از توطئه حریری، لبنان و حزب الله نیست بلکه اساسا تاثیر گذاری بر فضای سیاسی لبنان با هدف برگرداندن حزب الله از سوریه و درگیر کردن حزب الله در مسایل داخلی لبنان بود تا در سوریه بتوانند به وضعی که می خواهند برسند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعدالله زارعی در گفتگو با صبح الوند، با اشاره به استعفای سعد حریری گفت: عربستان سعودی در این ماجرا دست به یک اقدام بی سابقه در عرف بین الملل زد و بهانه کرد که سعد حریری به جز اینکه شهروند لبنان باشد شهروند عربستان هم هست و ضمنا در یک پرونده اختلاس نامش هست و وی را برای ارائه توضیحات فرا خواندیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح الوند,

 

,

کارشناس مسائل خاورمیانه اظهار کرد: این صورت قضیه بود و بر همگان آشکاراست که رابطه خاندان حریری با آل سعود آنقدر نزدیک است که  اینها دست به چنین کاری علیه خانواده حریری نمی زنند.

,

 

,

وی با بیان اینکه موضع عربستان در خصوص حریری به لبنان بر میگشت نه خاندانش گفت: هدف آل سعود حزب الله لبنان هم نبود بلکه اساسا تاثیر گذاری رو فضای سیاسی لبنان با هدف  برگرداندن حزب الله از سوریه و درگیر کردن حزب الله در مسایل داخلی لبنان بود .

,

 

,

زارعی با بیان اینکه اقدام آل سعود یک توطئه ای علیه سوریه و نه بر علیه حزب الله بود افزود: هدف آل سعود این بود که در غیاب حزب الله در سوریه بتوانند به وضعی که می خواهند برسند.

,

 

,

وی در خصوص برخی گفته ها مبنی بر یمن سازی لبنان گفت: مساله اینجاست که  آل سعودی ها نمی خواهند بجنگند که بگوییم لبنان قرار است یمن بشود ریالعربستان در خود یمن هم شکست خورده و اساسا این قابلیت وجود ندارد که لبنان شبیه یمن شود و سعودی ها توانایی اثرگذاری آن چنانی بر جامعه لبنان را ندارند.

,

 

,

کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: در واقع سعودی ها در حدود سی سال گذشته دائما در لبنان یک شرایط رو به ضعفی را طی کردند و این شرایط تمام امکانات را برای اثر گذاری بر جامعه لبنان تحلیل برده است.

,

 

,

وی تاکید کرد: ما نباید گول تبلیغات را بخوریم و جنگ روانی که راه افتاده مبنی بر برجسته سازی قدرت عربستان را جدی بگیریم و براساس آن بنشینیم  تجزیه و تحلیل کنیم.

,

 

,

زارعی با بیان اینکه دلیلی وجود ندارد که آل سعود حریری را زندانی کنند افزود: اینها مشکلی با سعد حریری ندارند بلکه مشکل این است که آنها علی رغم تلاش های حریری نتوانستند در جامعه لبنان جا پای محکمی برای خودشان درست کنند.

,

 

,

وی افزود: آل سعود از شدت عصبانیت  دست به اقدامات غیر معقول میزند و  این  نشانه قدرت نیست نشانه این است که دیگر راه حلی ندارد.

,

 

,

کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان به موضع حزب الله لبنان در خصوص عملکرد آل سعود اشاره کرد و گفت: همینکه حزب الله در لبنان موضع گرفت و نشان داد که مشکل حزب الله و لبنان نیست و مشکل آل سعود است در روابط خارجی خاورمیانه اثر گذار بود و اینکه تمامی اعضای لبنان هم خواستار بازگشت حریری هستند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه