اخبار داغ

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت؛

رونمایی از «شبکه اجتماعی فرهنگ‌یار» با هدف ترویج سواد مجازی در نمایشگاه رسانه های دیجیتال

رونمایی از «شبکه اجتماعی فرهنگ‌یار» با هدف ترویج سواد مجازی در نمایشگاه رسانه های دیجیتال
«شبکه اجتماعی فرهنگ‌یار» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف تبدیل هر یک از کاربران فضای مجازی به مروج سواد مجازی رونمایی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرهنگ‌یار پروژه‌ای است که با هدف تبدیل هر یک از کاربران فضای مجازی به مروج سواد مجازی در راستای تحقق فضای مجازی سالم، مفید و ایمن برای تولید محتوای مفید و سودمند به طراحی رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این شبکه اجتماعی که به نشانی Farhangyar.net قابل مشاهده است، با محوریت کاربران و ناشران و بر اساس محتواهای فرهنگی، هنری، گردشگری و دیجیتال در تعاملات فی مابین آنها که به واسطه ابزارهای شبکه فراهم می‌آید، شکل گرفته است.

, Farhangyar.net,

شبکه اجتماعی فرهنگ‌یار که توسط مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال طراحی و اجرا شده است، متشکل از سه مؤلفه و ساختار کلی شامل پروفایل کاربری، کانال‌های جمعی و اطلاع‌رسانی و تالار جشنواره‌ای می‌شود.

,

بر این اساس پروفایل کاربری مختص تمام کاربران فعال عضو این شبکه است، کانال اطلاع‌رسانی ویژه مؤسسات فرهنگی، ذی نفعان حقوقی عرصه فرهنگ و رسانه می‌باشد و در تالار جشنواره‌ای هم فضایی جهت مشارکت کاربران در تولید محتوا و بازنشر محتواهای آموزنده، باهدف بالابردن مشارکت کاربران فضای مجازی در تولید و نشر محتوای جشنواره‌هایی است که عمدتاً به صورت فیزیکی، مناسبتی و موضوعی توسط سازمان‌های متولی فرهنگی برگزار می‌گردند، طراحی و فراهم شده است.

,

از مهمترین نقاط قوت شبکه فرهنگ‌یار می‌توان به عملیات بازی گونه(Gamification) با فعالیت کاربران و جذب امتیاز برای آنها اشاره کرد که طی آن کاربران با هدف کسب امتیاز به تولید محتوای سالم، مفید و ایمن(سما) روی آورده و با هر بازنشر(Share)، پسند(Like)، دعوت دوستان(Invite) و... در شبکه، امتیاز خاص آن فعالیت را کسب کرده و در نهایت با بالارفتن امتیازات کاربری خود برنده بالاترین امتیاز جشنواره‌ها شوند.

,

همچنین کاربران می‌توانند با امتیازات کسب کرده خود در بازارچه خدمات و محصولات فرهنگی که توسط مؤسسات و مولدین این محصولات و خدمات عرضه می‌شود بدون پرداخت هزینه نقدی نسبت به خرید اقدام کنند.

,

بنابراین کاربران این شبکه با دریافت مشوق‌هایی که عموماً برای آنها هیچ هزینه مازادی نداشته و همواره بدون دریافت آن مشوق‌ها در شبکه‌های اجتماعی دیگر فعالیت می‌نمایند، نسبت به تولید، نشر و بازنشر محتواهای فرهنگی و هنری ترغیب می‌شوند.

,

دریافت خدمات آموزشی دلخواه خود در رشته‌های مختلف با رویکردهای بالابردن سواد رسانه ای را می‌توان از دیگر ویژگی‌های شبکه اجتماعی فرهنگیار عنوان کرد.

,

علاوه بر این کاربران مؤسسات و مجموعه هایی هم که تولید کننده محتواهای آموزشی و فرهنگی می باشند با مشارکت شبکه فرهنگیار و دریافت پنل های مدیریت محتوایی می‌توانند نسبت به جذب و آموزش کاربران شبکه اقدام به فعالیت کند.

,

همچنین در راستای نظارت بر محتواهای فضای مجازی کاربرانی که عضو شبکه اجتماعی فرهنگیار می شوند عضوی از جامعه فرهنگیاران شده و خود مسئول رصد فضای مجازی هستند، بدین ترتیب فرایندهای نظارتی مناسبی در این شبکه فراهم آمده تا کاربران با هدف جلوگیری از نشر محتواهای نامناسب فرهنگی، از این فرایندها بهره مند شوند.

,

شایان ذکر است یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال از تاریخ 20 تا 26 آبان ماه در محل مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه