اخبار داغ

کارشناس مسائل بین الملل:

جنگ علیه لبنان، نابودی آل سعود را پیش خواهد انداخت/ بازداشت حریری، اتحاد و انسجام را در لبنان افزایش داد

جنگ علیه لبنان، نابودی آل سعود را پیش خواهد انداخت/ بازداشت حریری، اتحاد و انسجام را در لبنان افزایش داد
پژوهشگرو تحلیلگر مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل با اشاره به استعفای تحمیلی و بازداشت سعد حریری در عربستان سعودی گفت: زندانی کردن سعد حریری اتحاد و انسجام را بین مردم و احزاب لبنان افزایش داد و به هدف اختلاف افکنانه در لبنان منتج نشد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از نافع، بازهم بوی فتنه از همدستی آل سعود و اسرائیل به مشام می رسد و این بار توطئه اختلاف‌افکنی در لبنان و شبهه افکنی در خصوص همکاری حزب الله و ایران با استعفای اجباری سعد حریری کلید خورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

نخست وزیر مورد حمایت حزب 14 مارس (مستقبل) لبنان که چند روز قبل در سفر به عربستان از سمت خود استعفا کرده بود حالا در بازداشت آل سعود به سر می‌برد و به او اجازه بازگشت به لبنان داده نمی‌شود.

,

 

,

شواهد و قرائن حاکی از آن است که آل سعود با زندانی کردن نخست وزیر لبنان و گروگان گرفتن خانواده‌اش قصد فتنه ‌انگیزی در منطقه دارد و تلاش می‌کند تا با ایجاد سوءظن نسبت به همکاری‌های حزب الله و ایران در منطقه و همچنین اختلاف افکنی در بین مردم لبنان، دست برتر قدرت منطقه را به حاشیه براند.

,

 

,

تحمیل استعفا برای مرتبط کردن اتفاقات و اختلافات منطقه با تهران

, تحمیل استعفا برای مرتبط کردن اتفاقات و اختلافات منطقه با تهران, تحمیل استعفا برای مرتبط کردن اتفاقات و اختلافات منطقه با تهران,

موضوع استعفا و بازداشت سعد حریری بهانه‌ای شد تا گفتگویی با "دکتر مجید صفا تاج" پژوهشگر و تحلیلگر مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل ترتیب داده و نظر وی را در خصوص اتفاقات پیش آمده جویا شویم:

,

 

,

کارشناس ارشد روابط  بین‌الملل و پژوهشگر حوزه صهیونیسم در گفتگو با خبرنگار نافع ضمن اشاره به استعفای نخست وزیر لبنان و حواشی پیرامون این استعفا اظهار کرد: نوع استعفای سعد حریری و اتفاقات پس از آن همه گویای این واقعیت است که او به اختیار و اراده خود استعفا نکرده است بلکه‌ این استعفا از قبل برای او نوشته و تحمیل شده است.

,

 

,

وی ضمن تأکید بر این امر که پشت این استعفا، توطئه‌ای سعودی-اسرائیلی نهفته است گقت: سعد حریری دو، سه روز پس از موعد سفر به عربستان قرار ملاقات‌های کاری داشت و اگر قصد استعفا د اشت برای چند روز آینده کاری خود قرار ملاقات کاری تنظیم نمی‌کرد.

,

 

,

صفاتاج با بیان اینکه حریری حتی قصد اقامت چند روزه در عربستان هم نداشت اما حالا مانند یک زندانی اجازه خروج از این کشور به او داده نمی‌شود ادامه داد: روز پیش از استعفا، سعد حریری در دیدار با دکتر ولایتی در جوّی صمیمی و آرام در بیروت راجع به مشکلات سوریه صحبت کرده بودند و تنشی که در بیانیه استعفای او بود در این دیدار وجود نداشت.

,

 

,

طراحی فتنه‌ای نو در مقابل پیروزی‌های چشمگیر جبهه مقاومت

, طراحی فتنه‌ای نو در مقابل پیروزی‌های چشمگیر جبهه مقاومت, طراحی فتنه‌ای نو در مقابل پیروزی‌های چشمگیر جبهه مقاومت,

وی با اشاره به شکست‌های مختلف آل سعود بیان کرد: پیروزی‌های چشمگیر جبهه مقاومت در سوریه و عراق و شکست‌های مکرر تکفیری‌های دست نشانده آل سعود، همچنین دست برتر انصارالله یمن در مقابل آل سعود با وجود اینکه از امکانات و تجهیزات بسیار کمتری برخوردارند همه باعث شکلگیری طرح این فتنه در آل سعود شد تا هم این شکست‌ها را جبران کرده باشد و هم اتفاقات منطقه را به تهران مرتبط کند.

,

 

,

این نویسنده و پژوهشگر سیاسی در ادامه  طراحی این فتنه را بر مبنای تفکرات و همدستی آل سعود، اسرائیل و آمریکا برشمرد و تبیین کرد: کشوری که با همه فتنه‌انگیزی ها و توطئه‌های دشمنان توانسته سربلند باشد و دست برتر را در منطقه داشته باشد ایران بوده است و البته توفیقات محور مقاومت و نقش حزب‌الله لبنان نیز در غضب دشمنان مؤثر بوده که جبران این شرایط را در توطئه جدید پنداشته‌اند.

,

 

,

وی یادآور شد: در کشور لبنان حتی حامیان سعد حریری و حزب مستقبل با این نوع برخورد سعودی‌ها دچار احساس حقارت شده‌اند به ویژه اینکه پس از این جریانات آل سعود اعلام کرده آنها باید با بهاءالدین حریری برادر سعد حریری به‌عوان نخست وزیر بیعت کنند که نمایندگان این حزب در پاسخ عربستان گفته‌اند لبنان حکومتی بر مبنای دموکراسی مردمی دارد نه سلطنتی و خلیفه‌ای و این مردم هستند و رأی‌گیری‌ها را متولیان مناصب را معین می‌کند نه بیعت کردند.

,

 

,

توطئه ناکام سعودی-صهیونیستی موجب اتحاد بیشتر در لبنان شد 

, توطئه ناکام سعودی-صهیونیستی موجب اتحاد بیشتر در لبنان شد , توطئه ناکام سعودی-صهیونیستی موجب اتحاد بیشتر در لبنان شد ,

مؤلف دانشنامه فلسطین با بیان اینکه عربستان و اسرائیل تلاش می‌کردند با این توطئه در لبنان اختلاف و چالش امنیتی ایجاد کنند تشریح کرد: حتی در منطقه بعلبک سعی کردند با اقدامات تروریستی ارتش را در مقابل عده‌ای قرار دهند که خنثی شد و موجب آن شد که هم ارتش و هم احزاب لبنان در مقابل اتفاقات اخیر متحد و منسجم شدند.

,

 

,

وی عنوان کرد: اگرچه ائتلافی در لبنان رسما شکل نگرفته ام توافق نانوشته بین گروه‌ها و احزاب مختلف ایجاد شده که وضعیت لبنان باید در ثبات و امنیت کامل اداره شود چراکه عکس این شرایط به ضرر مردم لبنان و به نفع رژیم صهیونیستی است و در همین راستا رئیس جمهور لبنان اعلام کرد اگر تا یک هفته دیگر عربستان، سعد حریری را آزاد نکند به شورای امنیت شکایت خواهد کرد.

,

 

,

خیال جنگ‌افروزی با باج دادن به اسرائیل

, خیال جنگ‌افروزی با باج دادن به اسرائیل, خیال جنگ‌افروزی با باج دادن به اسرائیل,

صفاتاج تأکید کرد: شکست‌های مکرر آل سعود در کشورهای عراق و سوریه از یک سو و توفیقات انصارالله یمن در مقابله با یمن که تا موشک‌اندازی به پایتخت عربستان ادامه داشت  از دیگر سو موجب شده تا آل سعود تلاش کند برای جبران شکست‌های خود با باج دادن به اسرائیل جنگی مشابه جنگ تابستان 2006 علیه حزب الله لبنان راه بیاندازد.

,

 

,

وی افزود: عربستان تصور می‌کرد جنگ در یمن را طی دو هفته تا یک ماه به نفع منصور هادی به پایان خواهد برد و هرگز گمان نمی‌کرد انصارالله حدود 3 سال در این جنگ نابرابر مقاومت کرده و حتی و با نمایش موشک‌های دریا به دریای و ارتقای دیگر تجهیزات خود اقدام به تهدید هدف قراردادن کشتی‌های عربستان کند.

,

 

,

کارشناس ارشد روابط  بین‌الملل با اشاره به سخنان اخیر سید حسن نصرالله متذکر شد: اگرچه سعودی‌ها تلاش می کنند تا جنگی دیگر بین رژیم صهیونیستی و لبنان دراندازند اما مواضع قاطع و البته پیشرفت‌های چشمگیر حزب الله در سال‌های اخیر نشان داده‌است که این جنگ برای اسرائیل گران تمام خواهد شد و در خود این رژیم هم اتفاق نظری برای آغاز یک جنگ تازه علیه لبنان وجود ندارد.

,

 

,

وی افزود: توطئه اخیر سعودی‌ها با حمایت اسرائیل  و آمریکا قرار بود منتج به ایجاد یک جنگ در منطقه شود و بین مردم و احزاب لبنان اختلاف افکند که دست بر قضا این اتفاق باعث اتحاد بیشتر و انسجام بین مردم لبنان شده است.

,

 

,

پژوهشگر حوزه صهیونیسم ادامه داد: اگر قرار باشد اقداماتی منطبق با خرد در این توطئه داشته باشند دست به جنگ علیه لبنان نخواهند زد اما اگر تصمیم خردمندانه‌ای در ادامه این ماجرا حاکم نشود قطعا نابودی آل سعود زودتر از آنچه پیش‌بینی می‌شود اتفاق خواهد افتاد.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه