اخبار داغ

رئیس بنیاد نخبگان استان همدان تأکید کرد:

لزوم بهره مندی از ظرفیت نخبگان در رئوس مدیریتی

لزوم بهره مندی از ظرفیت نخبگان در رئوس مدیریتی
رئیس بنیاد نخبگان استان همدان با بیان اینکه عمده مشکلات کشور از سوء مدیریت ها نشأت می گیرد گفت: باید از ظرفیت نخبگان در رئوس مدیریتی بهره مند شویم تا مشکلات مرتفع شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع،به یقین توسعه پایدار مهمترین رویکردی است که در جوامع پیشرفته و در حال پیشرفت مورد نظر قرار می گیرد و در اهداف اولیه و مهم سیاست های اقتصادی، فرهنگی، علمی، اجتماعی و ... قرار می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

نقش نخبگان در توسعه پایدار و گسترش شاخص های این توسعه امری انکارناپذر و البته اجتناب ناپذیر است به همین علت ضرورت دارد فضای ارتباط نخبگان با بخش های مختلف از جمله صنعت فراهم شود.

,

 

,

به همین منظور گفتگویی با رئیس بنیاد نخبگان استان همدان ترتیب دادیم تا از وی در خصوص برنامه ها و عملکرد این بنیاد در ایجاد این ارتباط سوال کنیم.

,

 

,

دکتر غلامحسین مجذوبی در گفتگو با خبرنگارما، با بیان اینکه رسالت اصلی بنیاد نخبگان توسعه علم است اظهار کرد: وقتی سخن از بنیاد نخبگان می شود شناسایی و حمایت نخبگان و بکارگیری آنها در مدیریت کشور به عنوان وظیفه اصلی و محوری این نهاد به ذهن متبادر می شود.

,

 

,

وی تصریح کرد: مهمترین هدف این بنیاد، ارتقای جایگاه نخبگان در کشور است چراکه توسعه کشورها به دست نخبگان اتفاق می افتد و بدون نقش آفرینی آنها در سطوح مختلف نمی توان به توسعه جامعه امیدوار بود.

,

 

,

رئیس بنیاد نخبگان استان همدان ضمن اظهار به این امر که کلیه ابعاد علم از ابتدای خلقت بشر تاکنون با وجود نخبگان رشد و تعالی پیدا کرده است گفت: اختراعات و اکتشافاتی که جهان را به سمت تعالی و رشد جوامع پیش برده و می برد به ویژه در قرن اخیر، همه مرهون حضور و تلاش نخبگان در عرصه های مختلف است.

,

وی افزود: اکتشافات و اختراعات فناورانه تا ابعاد مختلف علوم اجتماعی، سیاسی و پزشکی و ... با وجو نخبگان فرصت بروز و ظهور و رشد داشته اند به عنوان مثال در عصر ما فردی به نام بیل گیتس با راه اندازی مایکروسافت تحولی در زندگی بشر ایجاد کرده است.

,

 

,

مغزها ثروت جوامع هستند نه نفت و گاز و معادن

, مغزها ثروت جوامع هستند نه نفت و گاز و معادن, مغزها ثروت جوامع هستند نه نفت و گاز و معادن,

مجذوبی تبیین کرد: برخی از این اکتشافات و اختراعات مانند ایجاد شبکه های اجتماعی و فضای مجازی نه تنها ابعاد سخت افزاری بلکه ابعاد فرهنگی زندگی بشر را نیز دچار تحول کرده است.

,

وی ضمن تأکید بر این امر که ثروت کشور نفت و گاز و منابع معدنی نیست بلکه آنچه در مغز انسانهاست ثروت جوامع محسوب می شود عنوان کرد: بر این اساس صحبت از توسعه بدون نخبگان، منطقی و صحیح نیست.

,

 

,

کمبود آب و کاهش جمعیت دو معضل عمده استان همدان

, کمبود آب و کاهش جمعیت دو معضل عمده استان همدان, کمبود آب و کاهش جمعیت دو معضل عمده استان همدان,

رئیس بنیاد نخبگان استان همدان با اشاره به اینکه بنیاد علمی نخبگان به انحاء مختلفی در تلاش است تا بین نخبگان و فضای توسعه در جامعه ارتباط ایجاد کند بیان کرد: بنیاد نخبگان استان در دو معضل عمده استان که "آب" و "کاهش جمعیت" است با تشکیل کارگروهی از نخبگان ورود کرده تا با پژوهش و مطالعه راهکارهای رفع این معضلات را پیدا کند و این در راستای یکی از وظایف این بنیاد مبنی بر استفاده از ظرفیت نخبگان در رفع نیازها و معضلات جامعه می باشد.

,

 

,

وی با بیان اینکه جایگاه نخبگان در دانشگاه هاست خاطرنشان کرد: بنیاد نخبگان آئین نامه های مختلفی برای حمایت از دانشجویان نخبه دانشگاه ها و مراکز علمی به ویژه در مقاطع ارشد و دکترا دارد تا دستاوردها، ایده ها و طرح های آنان مورد حمایت قرار گرفته و با تقویت این فضا بتوانیم به رشد و تعالی بیشتر جامعه کمک کنیم.

,

 

,

اجرای طرح شهاب در آموزش و پرورش راهی برای شناسایی نخبگان

, اجرای طرح شهاب در آموزش و پرورش راهی برای شناسایی نخبگان, اجرای طرح شهاب در آموزش و پرورش راهی برای شناسایی نخبگان,

مجذوبی اعطای حقوق به نخبگان صاحب ایده های برتر و یا حضور بدون کنکور در دانشگاه ها را از جمله بسته های حمایتی بنیاد از نخبگان برشمرد و افزود: آموزش و پروش از طریق اجرای طرح شهاب اقدام به شناسایی دانش آموزان نخبه می کند و این بخشی از اقدامات در جهت شناسایی ظرفیت نخبگان جامعه است.

,

وی ادامه داد: وظیفه دیگری که در بنیاد نخبگان برای گسترش زمینه توسعه در جامعه تعریف شده است ایجاد ارتباط بین فضای علم و صنعت است به این منظور راهکارهای مختلفی را در دستور کار داریم که می توان به عنوان نمونه به برگزاری مسابقه بزرگ اپلیکیشن نویسی در پایان ماه جاری اشاره کرد.

,

 

,

لزوم آموزش فرهنگ کارآفرینی از دوران مدرسه

, لزوم آموزش فرهنگ کارآفرینی از دوران مدرسه, لزوم آموزش فرهنگ کارآفرینی از دوران مدرسه,

رئیس بنیاد نخبگان استان همدان ضمن تأکید بر این امر که باید تلاش کنیم نخبگان را به سمت کارآفرینی سوق دهیم عنوان کرد: تمام راهکارهای علمی و تحصیل تخصص ها وقتی درجهت ایجاد کارآفرینی نباشد چندان ثمری نخواهد داشت بنابراین باید تلاش کنیم فرهنگ کارآفرینی را از دوران مدرسه در فرزندان  نهادینه کنیم.

,

 

,

وی همچنین به حمایت خیّرین علمی از نخبگان اشاره و تشریح کرد: حمایت از نخبگان در جهت توسعه کشور نیازمند عزمی ملی و همگانی است و مستلزم آن است که همه اقشار اعم از گروه های مردمی و یا مدیران دستگاهی در این موضوع ورود کنند.

,

 

,

مجذوبی متذکر شد: عمده ما در کشور مدیریتی است و سوء مدیریت ها سبب بروز بسیاری از مسائل و مشکلات است بنابراین اگر بتوانیم از نخبگان در رئوس مدیریتی از ظرفیت نخبگان استفاده کنیم می توانیم به توسعه پایدار استان و کشور امیدوار باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه