اخبار داغ

رئیس کتابخانه عمومی شهرستان گرمسار:

نبود فضای کافی دغدغه اصلی حوزه کتاب خوانی در گرمسار است

نبود فضای کافی دغدغه اصلی حوزه کتاب خوانی در گرمسار است
رئیس کتابخانه عمومی شهرستان گرمسار گفت: یکی از دغدغه ها و خواسته های اصلی فعالین حوزه کتاب و کتاب خوانی گرمسار نبود فضای کافی و مناسب و درشان مردم این شهرستان در بخش کتابخانه ای است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن نورمحمدی رئیس کتابخانه عمومی شهرستان گرمسار در گفتگو با خبرنگار گرمسارآنلاین از فعالیت 5 باب کتابخانه عمومی و نهادی در این شهرستان خبرداد و گفت: موجودی کتاب در کتابخانه های عمومی شهرستان گرمسار ۹۵ هزار و ۱۸۱ نسخه  و ۵۴ هزار و ۸۴۵ عنوان کتاب است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گرمسارآنلاین,

رئیس کتابخانه عمومی شهرستان گرمسار با اشاره به اینکه کتابخانه گرمسار در حال حاضر ۳ هزار و ۹۴۰ نفر عضو فعال دارد، افزود: تعداد کتاب هایی که از ابتدای سال تاکنون به امانت رفته است ۲۸ هزار و ۳۱۱ جلد کتاب می باشد.

,

نورمحمدی در ادامه گفت: کتابخانه عمومی استاد مطهری گرمسار قدیمی ترین کتابخانه عمومی استان می باشد که در سال ۱۳۴۲ توسط حسینعلی هراتی پیگیری و تاسیس شد و در حال حاضر نیز بزرگترین کتابخانه شهرستان با حدود ۳۴ هزار نسخه کتاب است.

,

وی ادامه داد: مهمترین مشکل و معضل کتابخانه های عمومی این شهر فرسوده بودن ساختمانها و کمبود فضای کافی برای توسعه خدمات آنها می باشد که به نظر می رسد برای برون رفت از این مشکل باید  یک فضای بزرگ با در نظر گرفتن شاخص ها و استاندارهای کتابخانه ای بعنوان کتابخانه عمومی مرکزی شهرستان در یک مکان مناسب قابل دسترس همه اقشار ایجاد شود که محقق شدن این پروژه مستلزم واگذاری قطعه زمین مناسب است که در چند سال گذشته علی رغم پیگیری های زیاد از کانال های گوناگون اتفاق خاصی در این زمینه انجام نپذیرفت که بنظر می آید بایست دست به دامان خیرین و ملاکان گرامی شد که با مشا رکت خیرخواهانه و ماندگار در این امر فرهنگی و بسیار ارزنده که از جمله صدقات جاریه نیز محسوب می شود گام بردارند.

,

رئیس کتابخانه عمومی گرمسار به اجرای برنامه های مختلف در هفته کتاب و کتاب خوانی در شهرستان گرمسار اشاره کرد و گفت: نواختن زنگ نمادین کتاب و مطالعه در تعدادی از مدارس، برگزاری مسابقه کتابخوانی از حکمت های نهج البلاغه با همکاری فرمانداری، حضور پررنگ کتابداران در سطح مدارس و معرفی کتابخانه های عمومی و خدمات کتابخانه ای، برگزاری ده ها نشست کتابخوان کتابخانه ای و مدرسه ای با همکاری اداره آموزش و پرورش، بهره برداری از ۵ سازه ایستگاه مطالعه با مشارکت شورای اسلامی و شهرداری و انجمن خیرین شهرستان گرمساراز دیگر برنامه های هفته کتاب در این شهرستان است.

,

نورمحمدی در خاتمه خاطرنشان کرد: طرح عضویت رایگان ۲۱ و ۲۴ آبان جهت عضویت تمامی اقشار علاقمند اجرا خواهد شد که کتابداران در این دو روز مشتاقانه منتظر قدوم سبز علاقمندان به کتابخانه هایشان هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه