اخبار داغ

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان:

ثبت ۴۶ وقف جدید در سال ۹۶ / سند دار شدن ۱۵۰۰ رقبه با مساحت ۸ میلیون متر مربع از موقوفات گلستان

ثبت ۴۶ وقف جدید در سال ۹۶ / سند دار شدن ۱۵۰۰ رقبه با مساحت ۸ میلیون متر مربع از موقوفات گلستان
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: تاکنون برای یک هزار و 500 رقبه از موقوفات به مساحت 8 میلیون متر مربع و با ارزش 100 میلیارد ریال سند دریافت کرده ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما؛ حجت الاسلام سیف الله سهرابی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان در چهارمین همایش وقف و رسانه اظهارکرد: اوقاف 3 وظیفه محوری " وقف و موقوفات ، امامزادگان و اقدامات  فرهنگی " را برعهده دارد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

وی ادامه داد: در سطح استان گلستان 120 امامزاده داریم که برخی از این امامزادگان شاخص هستند و برخی دیگر از آنها در مناطق دور از دسترس هستند تلاش داریم با اجرای کارهای فرهنگی این امامزادگان را بهتر معرفی کنیم.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با اشاره به محدودیت های که در بحث نیروی انسانی در این مجموعه وجود دارد ، گفت: در طول سال کارهای فرهنگی متعددی را انجام می دهیم که می توان به اعزام مبلغ، برگزاری مسابقات قرانی ، برپایی خیمه های معرفت اشاره کرد.

,

وی افزود: وی با بیان اینکه در سطح استان موقوفاتی داریم که به علت فرسودگی قابل استفاده نیست ، تصریح کرد: بیش از 100 مورد از این دست موقوفات شناسایی شده و تلاش هایی در زمینه تکمیل بازسازی و تجهیز آنها انجام شده است

,

به گفته سهرابی؛ طرح جامعه برای 47 بقعه استان گلستان در نظر گفته شده است که در حال حاضر 52 پروژه عمرانی در بقعه های متبرکه در حال احداث، تکمیل و اجرا است.

,

وی یکی از ضروریات محیط امامزادگان را پاکیزگی دانست ، گفت: تعداد 31 سرویس بهداشتی برای امامزادگان در سطح استان در نظر گرفته شده است .

,

‎ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با بیان اینکه در گرگان 45 درصد موقوفات غیر متصرفی و دارای متولی هستند، افزود: این موقوفات داری متولی هستند و اوقاف در این خصوص صرفا نقش نظارتی دارد و برنامه ریزی هایی را برای پای کار آوردن متولیان این موقوفات انجام داده ایم.

,

سهرابی تصریح کرد: اجرای نیت واقفین یکی از کارهای اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه است و امسال موفق شدیم برخی از موقوفات که به فراموشی سپرده شده بود را احیا کنیم و بعد از 31 سال براساس نیت واقف اجرای برنامه داشته باشیم .

,

وی دریافت سند برای موقوفات را یکی از اقدامات اصلی اوقاف گلستان دانست و گفت: تاکنون برای یک هزار و 500 رقبه از موقوفات به مساحت 8 میلیون متر مربع  و با ارزش 100 میلیارد ریال سند دریافت کرده ایم.

,

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون 46 وقف جدید در استان ثبت شده که این وقف ها در مرحله اول با هدف واقف و بعد با توجه به نیاز جامعه روز انجام می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه