اخبار داغ

روحانی در کرمانشاه:

مردم مثل زمان مهاجرین و انصار به هم اسکان بدهند/ باید کار را به خود مردم بسپاریم

مردم مثل زمان مهاجرین و انصار به هم اسکان بدهند/ باید کار را به خود مردم بسپاریم
رئیس جمهور گفت: زلزله یک آزمایش الهی است برای دولت و همه نهادهای دیگر که ضعفهای ما و سازه هایمان را نشان می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، حجت الاسلام حسن روحانی در جلسه شورای اداری کرمانشاه گفت: اتفاقاتی مانند زلزله امتحان و آزمایش الهی است که ما در جایگاه بنده خدا به همه ابعاد آن واقف نیستیم. این یک آزمایش الهی است برای دولت و همه نهادهای دیگر و ضعفهای ما و سازه های ما را نشان می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

در ماجرای سیل شمال کشور وقتی انجا رفتم استاندار آنجا گفت ما نیاز به اسکان موقت پیدا نکردیم. اقوام و قوم و خویش مردم به یکدیگر اسکان دادند و گفتند اجازه نمی دهیم اسکان موقت برای اینها داشته باشید. مثل مهاجر و انصار در زمان پیغمبر. این یک آزمایش برای برادری و اخوت ماست.

,

البته آزمایش مهمتری برای ماست که باید بحران را مدیریت کنیم. شورای تامین باید امنیت را تامین کند و مدیریت بحران هم باید بحران را کنترل کند. در مجموع هم شخص استاندار مسئول است.

,

مسئله امنیت بسیار مهم است. وزیر بهداشت، وزیر کشور و بقیه می گویند برای کارمان امنیت می خواهیم. گزارش هایی که به من می دهند می گویند امکانات به اندازه کافی هست ولی ما مشکل توزیع داریم. گفتند مثلا محموله ای برای جای دیگر می رفته اما در میان راه برای افراد دیگری تخلیه شده است. این باید مدیریت شود.

,

 

,

باید کار را به خود مردم بسپاریم/ وقت مچگیری نیست ولی خرابی مسکن مهرها یعنی مردم باید خودشان خانه بسازند

, باید کار را به خود مردم بسپاریم/ وقت مچگیری نیست ولی خرابی مسکن مهرها یعنی مردم باید خودشان خانه بسازند,

من امروز که در میان مردم بودم حقیقتا کسی توقع عجیب و غریبی نداشت. نیاز ها اولیه است. رقم خسارت ها چه شهری و چه روستایی باید مشخص شود. تخریبهای صد در صدی باید مورد نظر باشد.

,

بنیاد مسکن باید میزان وامها و کمکهای بلاعوض را پیشنهاد کند و آقای دکتر نوبخت به هیات دولت بیاورد تا بررسی کنیم.

,

مسئله اسکان موقت درست است و باید پیگیری شود. برای در اختیار گذاشتن چادر سخت گیری نکنید. اینکه در بازدید هوایی دیدم چادر ها مقابل خانه افراد است کار خوبی است. این مارا هم از زدن اردوگاه بی نیاز می کند هم امنیت می آورد.

,

ما باید هرچه می توانیم کار را به مردم بسپاریم نه ما انجام بدهیم. این مسکن مهر ها را دیدیم که در کنار خانه های مردم بود. خانه ها خراب نشده بودند اما مسکن مهر خراب شده بود. گرچه وقت این نیست مچ همدیگر را بگیریم.

,

برخی اماکن مثل مدرسه ها و بیمارستانها هم که مربوط به دولت است تخریب شده که باید برای اینها هم فکری کرد.

,

مجددا به مردم کرمانشاه تسلیت می گویم و اعلام می کنم دولت در صدد برطرف کردن خسارت هاست. گرچه برخی خسارتهای جانی جبران نا پذیر است

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه