اخبار داغ

بسیج؛ از میدان نبرد تا عرصه سازندگی/بهره‌برداری از ۳ پروژه محرمیت‌زدایی با اعتبارات ۵۰۰ میلیون ریالی در فراهان

بسیج؛ از میدان نبرد تا عرصه سازندگی/بهره‌برداری از ۳ پروژه محرمیت‌زدایی با اعتبارات ۵۰۰ میلیون ریالی در فراهان
بسیج از گذشته تاکنون در همه ی عرصه‌ها از نبرد در جبهه های حق علیه باطل تا رونق اقتصادی حضور شاخص داشته و توانسته کارنامه خوبی از خود برجای بگذارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ بسیج از گذشته تاکنون در همه ی عرصه‌ها از نبرد در جبهه های حق علیه باطل تا رونق اقتصادی حضور شاخص داشته و توانسته کارنامه خوبی از خود برجای بگذارد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر,

شجره طیبه بسیج پس از گذشت ۳۷ سال توانسته به عنوان یکی از ارکان نظام هر روز منسجم تر و گسترده تر به فعالیت های خود ادامه داده و موجبات اقتدار بیش از پیش کشورمان را فراهم آورد. 

,

خلوص، پاکی، تلاش و همت والایی که در مجموعه عناصر بسیج وجود دارد سبب شده تا مجموعه ارزشمند بسیج در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و انقلابی همانند جریان سیال و جوشان در جامعه ایفای نقش کند و امروز شاهد پیشرفت های چشم گیر در فعالیت های اجتماعی، فرهنگی، علمی و هنری این نهاد انقلابی هستیم.

,

ماموریت عمده بسیج، انجام فعالیت های فرهنگی است و یکی از مهم ترین فعالیت های بسیج، تخصصی فعالیت کردن در زمینه مقابله با مشکلاتی از جمله تهاجم فرهنگی است، بحث جهاد فرهنگی ،گفتمان سازی و ایجاد شناخت و درک صحیح از آسیب ها و فرصت های عرصه فرهنگ از جمله فعالیت ها در این حیطه است.

,

بسیج در همین راستا به برگزاری اردوهای راهیان نور، یادواره شهدا، نمایشگاه های مختلف و مناسبت های ملی و مذهبی اهتمام جدی داشته و تشکیل کارگروه های تخصصی فرهنگی، با حضور نخبگان و کارشناسان برای احصاء تهدیدات فرهنگی و راهکارها مقابله با این آسیب ها است.

,

, ,

گفتمان‌سازی در حوزه‌ علم و فناوری، توانمندسازی برای کاربردی‌ کردن پژوهش‌ها، کمک به چرخه‌ تولید علم و کمک به تحول در حوزه‌ علوم انسانی از فعالیت های بسیج در عرصه علمی و پژوهشی است و بسیج همواره از توانایی‌های علمی جوانان بسیجی حمایت می‌کند.

,

موسسه علمی با ثبت نام از دانش آموزان برجسته علمی با برگزاری آزمون های متعدد در مقاطع مختلف تحصیلی از طریق بسته ها و کلاس های آموزشی، دانش آموزان را پشتیبانی کرده و از طرح های علمی و اختراعات بسیجیان تا رسیدن به مرحله ثبت علمی حمایت می کند.

,

, ,

اقتصاد مقاومتی یکی دیگر از عرصه هایی است که امروزه بسیج خوش درخشیده و فرمان ولی زمان خویش را لبیک گفته و برای رشد کشور در این عرصه نیز با اعلام آمادگی وارد میدان شده است.

,

به منظور اشتغالزایی و توسعه مشاغلی همچون، پرورش قارچ، کشت گیاهان دارویی، پرورش زالو و پرورش طیور  ارایه تسهیلات و برگزاری دوره های آموزشی ویژه متقاضیان به صورت مستمر از برنامه های بسیج سازندگی است.

,

, ,

اجرای طرح های عمرانی با محوریت محرومیت زدایی در بسیج سازندگی است با جدیت پیگیری می شود و غنی سازی اوقات فراغت جوانان در قالب اردوهای جهادی، هجرت، برنامه های فرهنگی، آموزش های فنی و حرفه ای از دیگر اقدامات بسیج سازندگی است.

,

دفاع مقدس نخستین عرصه ای بود که بسیج در آن ایفای نقش کرد و پیشتاری بسیج در عراق و سوریه برای دفاع از حریم اهل بیت بسیار تاثیر گذار بود، ایستادگی و مقاومت رزمندگان جبهه مقاومت متاثر از تفکر بسیجی موجب شکست داعش در این کشور شد.

,

بسیج در مواقع بحرانی و حساس وارد میدان می شود و در یاری‌رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه شاهد حضور فعال بسیج سازندگی برای التیام دردهای زلزله زدگان هستیم.

,

, ,

وحید قنبری، مسئول بسیج سازندگی فراهان در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر گفت: اجرای طرح های عمرانی به منظور تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و تولید اشتغال با محوریت محرومیت زدایی اولویت کاری بسیج سازندگی است و امسال با جدیت پیگیری می شود.

, فراهان خبر,

وی افزود: کوچک و زودبازده بودن طرح های اجرایی نظیر ساخت مسجد، حسینیه، غسالخانه و کانال آبرسانی کسرآصف از جمله مهم ترین طرح های بسیج سازندگی شهرستان است که امسال به بهره برداری می رسد.

,

قنبری اظهار کرد: ساخت مسکن برای محرومان، ساخت سرویس بهداشتی و حمام برای افزاد مستمند از طرح های عمرانی در دست اجرا است.

,

مسئول بسیج سازندگی فراهان گفت: بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال اعتبارات بسیج سازندگی برای اجرای طرح های محرومیت زدایی در شهرستان فراهان است.

,

وی ارائه تسهیلات اقتصاد مقاومتی از ۵۰ میلیون تا ۳۰۰ میلیون ریال به متقاضیان، برگزاری کلاس های آموزشی در راستای ترویج مشاغل خانگی، کشاورزی، صنایع دستی، غنی سازی اوقات فراغت جوانان، اعزام ۲۰ نفر از خواهران در قالب اردوهای جهادی دارای تخصص در زمینه های کلاس های تقویتی دانش آموزان، آموزش فنی و حرفه ای، احکام و قرآن و مشاوره خانواده به روستاهای بخش خنجین را از دیگر اقدامات مهم بسیج در شهرستان فراهان برشمرد.

,

قنبری گفت: امسال تاکنون ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال زایی به طرح های پرورش زالو، گیاهان دارویی و زعفران ارایه شده است.

,

مسئول بسیج سازندگی فراهان با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی برای زلزله زدگان گفت: با توجه به نیاز ضروری هموطنان آسیب دیده در مناطق زلزله زده، بسیج سازندگی فراهان کمک‌های مردمی را جمع کرده و به مناطق ارسال می‌کند.

,

وی افزود: ۵ محموله کمک های مردمی شامل پتو، کنسرو، لوازم بهداشتی، مواد غذایی و... به ارزش ۷۰ میلیون تومان به مناطق زلزله زده ارسال شده است.

,

قنبری خاطر نشان کرد: واحدهای مسکونی زیادی بر اثر این حادثه در منطقه تخریب شده و پس از آوار برداری بسیج سازندگی فراهان ساخت ۲۰ خانه روستایی در مناطق زلزله را عهده‌دار شده است.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه