اخبار داغ

نامه سرگشاده "مسئول سازمان بسیج دانشجویی" به "جهانگیری" درباره اظهارات وزیر اقتصاد

نامه سرگشاده "مسئول سازمان بسیج دانشجویی" به "جهانگیری" درباره اظهارات وزیر اقتصاد
مسئول سازمان بسیج دانشجویی طی نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور خواستار تعیین تکلیف افکار عمومی با اظهارات متناقض دولتمردان درباره پدیده قاچاق شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، داوود گودرزی مسئول سازمان بسیج دانشجویی و دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی طی نامه‌ای به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور خواستار تعیین تکلیف افکار عمومی با اظهارات متناقض مسئولان درباره  پدیده قاچاق شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

,

« جناب آقای دکتر اسحاق جهانگیری
معاون اول محترم ریاست جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم؛

,
,
,

با احترام اخیرا نقل قولی از وزیر اقتصاد دولت دوازددهم در خصوص عدم قاچاق از مبادی رسمی کشور در رسانه ها منتشر شد که تعجب همگان را برانگیخت. این قلب واقعیت‌های ملموس جامعه علاوه بر توهین به شعور ملت شریف و هوشمند ایران، سبب وهن دولت هم می‌شود. اینکه فردی در کسوت وزارت به جای حل مسئله، صورت مسئله را پاک کند شایسته دولتمردان جمهوری اسلامی نیست، آن هم در موضوعی که تقریبا در بین مسئولین و کارشناسان مرتبط در وجود آن اجماع وجود دارد و اگر اختلافی هست بر سر میزان و حجم قاچاق از مبادی رسمی است نه اصل آن.

,

برای روشن شدن بهتر موضوع با هم نکات زیر را مرور می‌کنیم:

,

علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی: 30 درصد قاچاق از مبادی رسمی صورت می‌گیرد. (02/11/95)

,

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق استان هرمزگان گفت: بیشترین خلأها و امکان سوءاستفاده شبکه‌ها از مبادی رسمی است یعنی بیش از 90 درصد کشفیات ما از مبادی رسمی بوده است.(27/06/96)

,

خورشیدی سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز: 4میلیارد دلار کالای قاچاق از مبادی رسمی وارد کشور شد.(04/05/96)

,

پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: بیش از 50درصد از کالاهای قاچاق از مبادی رسمی کشور وارد می‌شوند.(22/06/96)

,

دهقان عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی: 80درصد قاچاق کالا از مبادی رسمی وارد کشور می‌شود.(13/04/96)

,

سیدحسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی: 70 درصد از کالاهای قاچاق از گمرکات به کشور وارد می‌شود.(24/08/96)

,

خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی: سه هزار و 300 کانتینر کالای قاچاق روزانه از مبادی رسمی وارد کشور می‌شود.(19/03/96)

,

دبیر کل اتاق اصناف ایران: بیش از 70 درصدِ کالای قاچاق از مبادی ورودی و قانونی وارد کشور می شود.(01/08/95)

,

کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی:  آمار واقعی قاچاق کالا از مبادی رسمی کشور رقمی بین 650 تا 700 میلیون دلار است.(27/02/96)

,

عسگری رئیس کل گمرک ایران: میزان قاچاق کالا از مبادی رسمی 900 میلیون دلار است.(16/08/96)

,

سردار میراحمدی جانشین معاونت اطلاعات و عملیات ستاد کل نیروهای مسلح: متأسفانه 60 درصد از قاچاق کالای کشور از مبادی رسمی انجام می‌شود و پلیس باید جور کسانی که مسؤولیت قانونی برابر این پدیده دارند، را بکشد.(08/05/96)

,

سردار اشتری فرمانده ناجا: متاسفانه امروز برخی کالاهای قاچاق از مبادی رسمی وارد کشور می‌شوند.(17/07/96)

,

با وجود این اظهارات آیا وزیر اقتصاد می‌تواند قاچاق از مبادی رسمی کشور را ندیده گرفته و تکذیب کند؟! آیا اینگونه اظهارات غیرمسئولانه سبب سلب اعتماد عمومی از دولت نمی‌شود؟! آیا با این تفکر و زاویه نگاه، مردم می‌توانند امیدی به حل مسئله قاچاق و مبارزه با مفاسد اقتصادی داشته باشند؟ لذا دلسوزانه و منصفانه پیشنهاد می‌کنم:

,

1) تکلیف افکار عمومی را با این اظهارات متناقض در خصوص قاچاق مشخص کنید تا مردم یک حرف واحد را از دولت بشنوند که البته این حرف اگر با واقعیات منطبق باشد شنیده می‌شود.

,

2) اگر باز هم اقای کرباسیان بر ادعای قبلی خودشان اصرار دارند ایشان را به مناظره در مقابل افکار عمومی ملت ایران در هر مکان و زمانی که شما انتخاب کنید دعوت می‌کنیم.

,

امید آنکه همه ما با قدر شناسی از مدت مسئولیتی که برای خدمت رسانی به مردم شریف ایران در اختیار داریم از اقدامات صرفاً رسانه ای و گاهاً غیرصادقانه پرهیز کرده و با سرعت نسبت به استفاده از ظرفیت‌های بیشمار و بالقوه کشور برای حل مسائل اساسی همت گماریم.

,

داوود گودرزی

,

مسول سازمان بسیج دانشجویی و دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی»

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه