اخبار داغ

تحلیلی بر حمله موشکی انصارالله به امارات؛

جنگ یمن به ایستگاه پایان، نزدیک می‌شود؟!

جنگ یمن به ایستگاه پایان، نزدیک می‌شود؟!
شلیک موشک یمن به نیروگاه هسته‌ای ابوظبی (یکی از امیرنشین‌های هفتگانه امارات)، به لحاظ تأثیرگذاری بر نتیجه جنگ یمن، همچون بمباران اتمی ژاپن و خاتمه یافتن جنگ جهانی دوم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  ۸دی، رضا ربیعی فعال رسانه‌ای استان گیلان در واکنش به حمله موشکی انصارالله یمن به امارات متحده عربی نوشت:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,

 شلیک موشک یمن به نیروگاه هسته‌ای ابوظبی (یکی از امیرنشین‌های هفتگانه امارات)، به لحاظ تأثیرگذاری بر نتیجه جنگ یمن، همچون بمباران اتمی ژاپن و خاتمه یافتن جنگ جهانی دوم است، اصابت این موشک همان‌قدر برای امارات، دردناک بود که شلیک موشک به فرودگاه ریاض برای سعودی‌ها!

,

 جالب‌تر آن‌که واکنش سعودی‌ها و ابوظبی تاکنون دقیقه مثل یکدیگر بوده است، سعودی‌ها نیز همچون ابوظبی، ابتدا اصابت موشک به فرودگاه ریاض را تکذیب کردند، سپس گفتند که در آسمان آن را مورد هدف قرار داده‌اند و در خاتمه برای جلوگیری از آبروریزی بیشتر، آن موشک را اهدایی جمهوری اسلامی ایران به یمن تلقی کرده، با سناریوسازی مشترک با سعد حریری علیه جمهوری اسلامی ایران، ضمن آن‌که خواستند موضوع آسیب‌پذیر بودن عربستان را از چنین حملات موشکی تحت‌الشعاع قراردهند، با یک جاروجنجال ناشیانه تلاش کردند از تکرار چنین حملات موشکی علیه عربستان و متحدان آن جلوگیری کنند.

,

 اصابت موشک امروز، یک‌بار دیگر دست‌خالی عربستان و متحدان آن را برای هرگونه سناریوسازی موفق و ابتکار عمل علیه یمن و جمهوری اسلامی ایران رو کرد!

,

 تکذیب اصابت موشک به ابوظبی نیز، ناشی از هراس آنان از بازتاب‌های اقتصادی آن است، متحدان سعودی هرگز تصور نمی‌کردند که یمن بتواند از این جنگ، به‌سلامت خارج شود چه رسد به این‌که بعد از ۳۳ ماه استقامت، حتی پایتخت‌های کشورهای ائتلاف علیه یمن مورد اصابت موشک‌های قدرتمند یمن قرار بگیرد. با این اتفاق، در روزهای آینده روشن خواهد شد که این کاخ‌های شیشه‌ای تا چه حد در برابر کشیده شدن جنگ به قلب این پایتخت‌ها آسیب‌پذیر خواهند بود! وقتی تکذیب ناشیانه ابوظبی، با افت ارزش بازار سهام این امیرنشین‌های ثروتمند تکذیب شود! آن‌وقت، به‌ناچار باید برای جلوگیری از ادامه حملات موشکی یمن، تدبیری بیندیشند و آن چیزی نیست جز «شکست ائتلاف نظامی و عقب‌نشینی مفتضحانه از یمن»، همان چیزی که امام خامنه‌ای (حفظه الله) در ابتدای حمله عربستان به یمن پیش‌بینی فرموده‌اند و پادشاه نادان سعودی و ولیعهد خیره‌سرش را از باتلاق جنگ با یمن بر حذر داشته بودند. «… سعودی‌ها در این مسئله خسارت خواهند کرد، ضرر خواهند کرد و به‌هیچ‌وجه پیروز نخواهند شد…» (مقام معظم رهبری، ۲۰ فروردین ۱۳۹۴)

,

 یمن بیش از این چیزی برای از دست دادن ندارد و عربستان و متحدان آن نیز، دستشان از هرگونه ابتکار عمل نظامی و سیاسی علیه یمن و جمهوری اسلامی ایران خالی است بنابراین عربستان و متحدانش برای حفظ موجودیت خود چاره‌ای جز خاتمه دادن به این جنگ احمقانه ندارند. قطعاً اصابت موشک به ابوظبی، آخرین تیر ترکش حوثی‌ها نخواهد بود بلکه فقط تلنگری برای ائتلاف عربستان بوده است تا به خود بیایند. از این پس، هر نقطه‌ای از پایتخت‌ها و مراکز اقتصادی و راهبردی کشورهای ائتلاف، هدف‌های در دسترس برای موشک‌های یمنی خواهد بود!

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه