اخبار داغ

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت وگوی تفصیلی با دانا:

رئیس‌جمهور، ابوطالبی را به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل به نیویورک ببرد/طراحان فراکسیون اعتدال خود زنی می‌کنند/رابطه مجلس با دولت خوب است

رئیس‌جمهور، ابوطالبی را به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل به نیویورک ببرد/طراحان فراکسیون اعتدال خود زنی می‌کنند/رابطه مجلس با دولت خوب است
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بهتر است آقای روحانی، حمید ابوطالبی را به عنوان همراه در این سفر ببرد تا نوعی نشان از تاکید دولت ایران بر گزینه پیشنهادی باشد.
[

منصور حقیقت پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگوی تفصیلی با خبرنگار پارلمانی شبکه اطلاع رسانی دانا درخصوص  تسلیح کرانه باختری و تحولات غزه اظهار داشت:  وظیفه قانونی و شرعی ، اخلاقی و انقلابی ما است که از انقلابیون فلسطین حمایت کنیم و با توجه به شرایط فعلی در غزه تکلیف ما دوچندان شده است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

وی افزود: صلابت حرکت امام راحل و رهبر انقلاب باعث شده که ایران اسلامی طلایه دار حرکت آزادی فلسطین شود. عمل به منویات رهبری برای همه مردم ما فرض و واجب است و مجلس هم از آغاز این درگیری ها اقداماتی در حوزه وظایف خودش انجام داده است.

,

ارتباطی که به وسیله رئیس مجلس و رئیس کمیسیون امنیت ملی با روسای مجالس و کمیسیون های امنیت ملی کشورهای مختلف که در زمینه غزه تاکنون درباره غزه صورت گرفته از جمله تصمیمات مهمی و مفیدی بوده ک فواید بسیاری برای ملت مظلوم فلسطین داشته است.

,

حقیقت پور تصریح کرد: به هرحال تصمیم برآن شد که هیئتی به نمایندگی از مجلس شورای اسلامی به همراه کمک های انسان دوستانه به غزه بفرستیم که متاسفانه هنوز دولت مصر مقدمات حضور این افراد را فراهم نکرده است. هم دولت محترم و هم وزارت امور خارجه در این موضوع موضع روشن و شفافی گرفته اند و به همین دلیل جلسات مشترکی در این باره تشکیل شد و کمیته های مختلفی هم شروع به انجام فعالیت‌های مختلف کردند.

,

بعد از این نیز در صورت صلاحدید نظام  و در صورت نیاز مجلس آمادگی دارد در هر موضوعی که به نفع مردم فلسطین و غزه باشد ورود پیدا کند.

,

, ,

**در حمایت از مردم غزه اقدامات نقنینی خواهیم داشت/ لوایح دولت درخصوص کمک به غزه خارج از نوبت بررسی می‌شود

, **در حمایت از مردم غزه اقدامات نقنینی خواهیم داشت/ لوایح دولت درخصوص کمک به غزه خارج از نوبت بررسی می‌شود, **در حمایت از مردم غزه اقدامات نقنینی خواهیم داشت/ لوایح دولت درخصوص کمک به غزه خارج از نوبت بررسی می‌شود,

این نماینده مجلس ادامه داد: مجلس برای این کار ساختار دارد و کمیته دفاع از فلسطین و دبیرخانه آن در مجلس در حال پیگیری امورات و اقدامات تصویب شده هستند. با توجه به دیدگاه های جدید مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب، برای دفاع از مردم فلسطین، تسلیح کرانه باختری و ... اقدامات تقنینی خواهیم داشت و در اولین جلسات آغاز به کار مجلس در این خصوص مذاکرات لازم را آغاز خواهیم کرد و هر طرح و لایحه‌ای هم که دولت محترم در این زمینه ارائه کند مجلس در اولویت قرار خواهد داد و تصویب خواهد کرد تا دست دولت مردان نیز در کمک به مردم غزه باز باشد.

, مجلس برای این کار ساختار دارد و کمیته دفاع از فلسطین و دبیرخانه آن در مجلس در حال پیگیری امورات و اقدامات تصویب شده هستند. با توجه به دیدگاه های جدید مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب، برای دفاع از مردم فلسطین، تسلیح کرانه باختری و ... اقدامات تقنینی خواهیم داشت و در اولین جلسات آغاز به کار مجلس در این خصوص مذاکرات لازم را آغاز خواهیم کرد و هر طرح و لایحه‌ای هم که دولت محترم در این زمینه ارائه کند مجلس در اولویت قرار خواهد داد و تصویب خواهد کرد تا دست دولت مردان نیز در کمک به مردم غزه باز باشد., مجلس برای این کار ساختار دارد و کمیته دفاع از فلسطین و دبیرخانه آن در مجلس در حال پیگیری امورات و اقدامات تصویب شده هستند. با توجه به دیدگاه های جدید مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب، برای دفاع از مردم فلسطین، تسلیح کرانه باختری و ... اقدامات تقنینی خواهیم داشت و در اولین جلسات آغاز به کار مجلس در این خصوص مذاکرات لازم را آغاز خواهیم کرد و هر طرح و لایحه‌ای هم که دولت محترم در این زمینه ارائه کند مجلس در اولویت قرار خواهد داد و تصویب خواهد کرد تا دست دولت مردان نیز در کمک به مردم غزه باز باشد.,

وی در خصوص نوع حمایت های دولت از غزه گفت: مواضع دولت مردان خوب بوده است و وقتی که رهبر انقلاب با آن شجاعت دفاع از غزه را مطرح می‌کنند دولت و مجلس و همه مردم نیز کمک لازم را با قاطعیت و سربلندی انجام خواهند داد.

,

حقیقت پور در خصوص ماهیت شعارهای نه غزه نه لبنان روز قدس سال 88 و پافشاری عده‌ای اندک بر این مواضع باگذشت 5 سال، گفت: این شعار، شعار قالب نبود. مردم ایران از فردای پیروزی انقلاب یاسر عرفات را پذیرفتند و  تا امروز هم حمایت کردند. برخی نادان ها این شعار را سر دادند که با خروش و هارمونی مردم سرکوب شد و از اول هم این مسائل با روحیه مردم ایران اسلامی سازگاری نداشت. برخی از افراد که تعدادشان زیر 50 نفر بود در خیابان های خلوت شعارهایی دادند و با رسانه های معاند هم هماهنگ بودند ، ولی امروز بعد از گذشت 35 سال شعار روز قدس ما با اول انقلاب فرقی نکرده و شعار روز قدس ما تبدیل به یک جریان جهانی شده است.

, این شعار، شعار قالب نبود. مردم ایران از فردای پیروزی انقلاب یاسر عرفات را پذیرفتند و  تا امروز هم حمایت کردند. برخی نادان ها این شعار را سر دادند که با خروش و هارمونی مردم سرکوب شد و از اول هم این مسائل با روحیه مردم ایران اسلامی سازگاری نداشت. برخی از افراد که تعدادشان زیر 50 نفر بود در خیابان های خلوت شعارهایی دادند و با رسانه های معاند هم هماهنگ بودند ، ولی امروز بعد از گذشت 35 سال شعار روز قدس ما با اول انقلاب فرقی نکرده و شعار روز قدس ما تبدیل به یک جریان جهانی شده است., این شعار، شعار قالب نبود. مردم ایران از فردای پیروزی انقلاب یاسر عرفات را پذیرفتند و  تا امروز هم حمایت کردند. برخی نادان ها این شعار را سر دادند که با خروش و هارمونی مردم سرکوب شد و از اول هم این مسائل با روحیه مردم ایران اسلامی سازگاری نداشت. برخی از افراد که تعدادشان زیر 50 نفر بود در خیابان های خلوت شعارهایی دادند و با رسانه های معاند هم هماهنگ بودند ، ولی امروز بعد از گذشت 35 سال شعار روز قدس ما با اول انقلاب فرقی نکرده و شعار روز قدس ما تبدیل به یک جریان جهانی شده است.,

, ,

** چرا به دنبال نابودی اسرائیل هستیم؟

, ** چرا به دنبال نابودی اسرائیل هستیم؟, ** چرا به دنبال نابودی اسرائیل هستیم؟,

وی در پاسخ به این سوال که چرا ما به دنبال اسقاط رژیم صهیونیستی هستیم ، بیان داشت: ما به دنبال نابودی اسرائیل هستیم چرا که آن ها به دنبال از بین بردن انقلاب اسلامی هستند.

, ما به دنبال نابودی اسرائیل هستیم چرا که آن ها به دنبال از بین بردن انقلاب اسلامی هستند.,

ما با اسرائیل یک تضاد جوهری داریم و این تضاد ها هیچ گاه از بین نخواهد رفت. ما نمیتوانیم با اسرائیل بر روی کره زمین زندگی کنیم. لذا ما برای حفظ خودمان و دفاع از کیان نظام اسلامی و دفاع از مظلومان با اسرئیل مقابله خواهیم کرد و این جهاد باعث سرفرازی ما و کشور خواهد بود.

,

وی با اشاره به پیام سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به مردم غزه افزود: سردار سلیمانی ستاره و طلایه دار رفتار ما در جهان است. این پیام سردار سلیمالنی از لحاظ معنوی کمک قابل توجهی به روحیه جبهه مقاومت کرد. اسرائیل نیز این پیام ترسیده و ان شا‌ءالله بتواند این سردار اسلام دیپلماسی جهادی مدنظر رهبر انقلاب را پیاده کند.

, وی با اشاره به پیام سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به مردم غزه افزود: سردار سلیمانی ستاره و طلایه دار رفتار ما در جهان است. این پیام سردار سلیمالنی از لحاظ معنوی کمک قابل توجهی به روحیه جبهه مقاومت کرد. اسرائیل نیز این پیام ترسیده و ان شا‌ءالله بتواند این سردار اسلام دیپلماسی جهادی مدنظر رهبر انقلاب را پیاده کند.,

حقیقت پور در پاسخ به این سوال که در ایران چند سردار سلیمانی داریم، گفت: هرگاه لازم باشد سردار سلیمانی‌های نظام خودشان را نشان خواهند داد و از این دست فرماندهان شجاع در کشور کم نداریم.

, هرگاه لازم باشد سردار سلیمانی‌های نظام خودشان را نشان خواهند داد و از این دست فرماندهان شجاع در کشور کم نداریم.,

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی در خصوص داعش و تحرکات آن در منطقه گفت: انقلاب اسلامی ایران در جهان و منطقه یک موجی را ایجاد کرد که باعث شد انقلابیون علیه استکبار و ظلم ساکت ننشینند و به مبارزه پرداختند.

,

 

,

**پشت پرده تشکیل گروهک های تروریستی

, **پشت پرده تشکیل گروهک های تروریستی, **پشت پرده تشکیل گروهک های تروریستی,

عضو فراکسیون رهروان ولایت در ادامه با اشاره به چگونگی شکل گیری گروه های تکفیری و تروریستی، خاطرنشان کرد: ما یک ارتباط کالبدی و اعتقادی با برخی جریانات مثل حزب الله و گروه هایی در عراق داشتیم که این ها در مسیر انقلاب ماندند، اما جریاناتی که با اوج گیری انقلاب اسلامی ایران از حوزه جهان اهل سنت خروج کردند به دلیل اینکه یک راهبری درست و هدفمندی در زمینه کنترل اقدامات انقلابی وجود نداشت، با کمک دشمنان انقلاب اسلامی مثل آمرکیا توانستند  ظرفیت های جهادی را به سمت اهداف مورد نظر دشمنان و استکبار سوق دهند.

, ما یک ارتباط کالبدی و اعتقادی با برخی جریانات مثل حزب الله و گروه هایی در عراق داشتیم که این ها در مسیر انقلاب ماندند، اما جریاناتی که با اوج گیری انقلاب اسلامی ایران از حوزه جهان اهل سنت خروج کردند به دلیل اینکه یک راهبری درست و هدفمندی در زمینه کنترل اقدامات انقلابی وجود نداشت، با کمک دشمنان انقلاب اسلامی مثل آمرکیا توانستند  ظرفیت های جهادی را به سمت اهداف مورد نظر دشمنان و استکبار سوق دهند.,

القاعده ،‌داعش و دیگر جریانات همگی دست پرورده ظرفیت آزاد شده جهادی اهل سنت است که نتوانستند آن را کنترل کنند. هدف از تشکیل این گروهک ها و جریانات ،ایجاد حیاط خلوت برای رژیم غاصب صهیونیستی ، ایجاد اختلافات قومی و مذهبی، سرکوب جمهوری اسلامی ایران، مبارزه با الگو شدن انقلاب ایران برای سایر کشورهای آزادی خواه و ... بوده است.

, القاعده ،‌داعش و دیگر جریانات همگی دست پرورده ظرفیت آزاد شده جهادی اهل سنت است که نتوانستند آن را کنترل کنند. هدف از تشکیل این گروهک ها و جریانات ،ایجاد حیاط خلوت برای رژیم غاصب صهیونیستی ، ایجاد اختلافات قومی و مذهبی، سرکوب جمهوری اسلامی ایران، مبارزه با الگو شدن انقلاب ایران برای سایر کشورهای آزادی خواه و ... بوده است.,

این مماینده مجلس اضافه کرد: قرابت زمانی اقدامات داعش  با تحرکات اسرائیل در غزه خیلی به هم شبیه و البته قابل تامل  است. قطعا این تحرکات و مواضع سیاسی‌شان با یکدیگر ارتباط کالبدی و جوهری دارد.

,

وی  ادامه داد: ما در نهایت هم شاهد هستیم که غربی‌ها توانستند یک جماعت خون ریز بی رحم را به اسم اسلام علم کنند و پوستین وارونه‌ای که علی بن ابیطالب(ع) مطرح می کردند را به وجود آورند.

,

به هرحال من احساس می‌کنم که به زودی این گروهک سرکوب و استان های اشغال شده آزاد خواهد شد.

,

, ,

** نیازی به حضور نظامی در عراق نیست

, ** نیازی به حضور نظامی در عراق نیست, ** نیازی به حضور نظامی در عراق نیست,

حقیقت پور در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی حضور ایران در عراق بیان داشت:‌ ما نیاز به حضور نظامی در اعراق و اعزام نیروی نظامی نداریم چراکه حدود 2 میلیون نفر از مردم عراق در پاسخ به لبیک مرجعیت شیعه به خیابان ها ریختند.

,

نماینده مردم اردبیل در مجلس  در بخش دیگری از سخنانش در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات هسته ای گفت: تیم مذاکره کننده ما کار سختی انجام داده و البته درآینده نیز کار دشواری در پیش دارد.

,

سرمایه حمایت رهبری نیز در این راه همراه تیم مذاکره کننده است که خیلی ارزش بالایی دارد.

,

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی در ادامه خاطرنشان کرد: به نتیجه نرسیدن مذاکرات در زمان بندی که از قبلا مشخص شده بود نشان می دهد که تیم مذاکره کننده ما بر سر اصول و مواضع خودش ایستادگی کرده است اما فاصله بین ما و گروه 5+1 بسیار زیاد است. آن ها 12000 سو برای ما قائل شدند در حالی که طبق فرمایش رهبری ما 19000 سو نیاز داریم . ما روی فردو و آب سنگین اراک اصرار داریم ولی آن ها به دنبال تغییر کاربرد آن هستند.

, به نتیجه نرسیدن مذاکرات در زمان بندی که از قبلا مشخص شده بود نشان می دهد که تیم مذاکره کننده ما بر سر اصول و مواضع خودش ایستادگی کرده است اما فاصله بین ما و گروه 5+1 بسیار زیاد است. آن ها 12000 سو برای ما قائل شدند در حالی که طبق فرمایش رهبری ما 19000 سو نیاز داریم . ما روی فردو و آب سنگین اراک اصرار داریم ولی آن ها به دنبال تغییر کاربرد آن هستند., به نتیجه نرسیدن مذاکرات در زمان بندی که از قبلا مشخص شده بود نشان می دهد که تیم مذاکره کننده ما بر سر اصول و مواضع خودش ایستادگی کرده است اما فاصله بین ما و گروه 5+1 بسیار زیاد است. آن ها 12000 سو برای ما قائل شدند در حالی که طبق فرمایش رهبری ما 19000 سو نیاز داریم . ما روی فردو و آب سنگین اراک اصرار داریم ولی آن ها به دنبال تغییر کاربرد آن هستند.,

وی در خصوص مطرح شدن بحث موشکی درطول مذاکرات گفت: شاید این مسئله مطرح شده باشد ولی قطعا تیم مذاکره کننده ما پای مذاکره نخواهد رفت.

,

 

,

** فاصله زیادی با 5+1 داریم

, ** فاصله زیادی با 5+1 داریم, ** فاصله زیادی با 5+1 داریم,

حقیقت پور همچنین در خصوص جنگ روانی که از سوی مقامات غربی عنوان می شود، اظهار داشت: دستگاه دیپلماسی آمریکا توان به نتیجه رساندن مذاکرات را نداشته و نخواهد داشت.  پشت صحنه ماجرا این گونه نیست و در برخی مذاکرات شخصی و صحبت های خصوصی مطالب به نوع دیگری مطرح می‌شود که مغایر با برخی اظهار نظرها در رسانه هاست. آمریکا و اروپا نیاز به این توافق دارند و از سوی دیگر تضادی فی مابین روسیه و چین با آمریکا وطرف‌های غربی وجود دارد.

,

این نماینده مجلس افزود:‌ امروز شرایط به نفع ماست و تضادها بین طرف های غربی افزایش یافته و ما میتوانیم بهره‌برداری کنیم .

,

این عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت مجلس  در خصوص تشکیل فراکسیون اعتدال گفت: این صحبت ها اصلا جدی نیست. این رفتارها یک اقدام کاتالیزوری است و فکر می کنند که با این اقدام می‌توانند چسبندگی بیشتری بین رهروان و دولت به وجود بیاورند. این اقدامات باعث می شود اعضای این فراکسیون وکیل الدوله خطاب قرار گیرند در حالی که وکلای ملت هستیم و نه دولت.

,

وی تاکید کرد: اگر کاری که دولت در حوزه سلامت با همکاری مجلس کرد، در تمامی حوزه ها اتفاق بیوفتد من دست دولت را می‌بوسم و در عین حال اگر هم کار خوبی نکند به وی انتقاد می‌کنم و این هم حق طبیعی مجلس و نمایندگان است. ما نباید فراکسیون سفارشی درست کنیم. هر فراکسیون در مجلس بر پایه یک مرام نامه و با تکیه بر یک شخصی تشکیل می‌شود ولی این سوال مطرح است که چه کسی به عنوان رهبر این فراکسیون است! و لذا این مسئله جدی نیست و چه بسا ممکن است که در صورت چنین اتفاقی رهروان با اصولگرایان اقلیت یکی شود.

, وی تاکید کرد: اگر کاری که دولت در حوزه سلامت با همکاری مجلس کرد، در تمامی حوزه ها اتفاق بیوفتد من دست دولت را می‌بوسم و در عین حال اگر هم کار خوبی نکند به وی انتقاد می‌کنم و این هم حق طبیعی مجلس و نمایندگان است. ما نباید فراکسیون سفارشی درست کنیم. هر فراکسیون در مجلس بر پایه یک مرام نامه و با تکیه بر یک شخصی تشکیل می‌شود ولی این سوال مطرح است که چه کسی به عنوان رهبر این فراکسیون است! و لذا این مسئله جدی نیست و چه بسا ممکن است که در صورت چنین اتفاقی رهروان با اصولگرایان اقلیت یکی شود., وی تاکید کرد: اگر کاری که دولت در حوزه سلامت با همکاری مجلس کرد، در تمامی حوزه ها اتفاق بیوفتد من دست دولت را می‌بوسم و در عین حال اگر هم کار خوبی نکند به وی انتقاد می‌کنم و این هم حق طبیعی مجلس و نمایندگان است. ما نباید فراکسیون سفارشی درست کنیم. هر فراکسیون در مجلس بر پایه یک مرام نامه و با تکیه بر یک شخصی تشکیل می‌شود ولی این سوال مطرح است که چه کسی به عنوان رهبر این فراکسیون است! و لذا این مسئله جدی نیست و چه بسا ممکن است که در صورت چنین اتفاقی رهروان با اصولگرایان اقلیت یکی شود.,

حقیقت پور اظهار داشت: بالاخره اگر قرار باشد که‌ بازی کنند ما هم بلدیم و در آن صورت رقم ما بیشتر از این‌ها خواهد شد. به نظر می‌رسد تشکیل فراکسیون اعتدال بازی خطرناکی باشد و طراحان این فراکسیون بدانند که با این کارخودزنی می‌کنند.

,

وی در خصوص رابطه دولت و مجلس در این برهه از زمان گفت: این مجلس رای بی سابقه ای به وزرای دولت داده و روابط خوبی هم با دولت داریم ولی باید توجه داشت که سوال کردن و بیان انتقادات حق مجلس است.

,

حقیقت پور در ادامه عنوان کرد:  توصیه من به همکارانم اینست که در صورت امکان از ابزارهای دیگری به جز سوال و استیضاح استفاده کنند چرا که ما نیازمند به وحدت هستیم. ما در منطقه دارای شرایط حساسی هستیم و لذا باید تمامی گروه ها از منویات صنفی خودشان کمی عدول کنند تا به وحدت بیشتری برسیم.

, وصیه من به همکارانم اینست که در صورت امکان از ابزارهای دیگری به جز سوال و استیضاح استفاده کنند چرا که ما نیازمند به وحدت هستیم. ما در منطقه دارای شرایط حساسی هستیم و لذا باید تمامی گروه ها از منویات صنفی خودشان کمی عدول کنند تا به وحدت بیشتری برسیم.,

, ,

**بهترین عملکرد دولت در حوزه سیاست خارجی و بهداشت

, **بهترین عملکرد دولت در حوزه سیاست خارجی و بهداشت, **بهترین عملکرد دولت در حوزه سیاست خارجی و بهداشت,

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه کدام بخش در دولت بهترین عملکرد را داشته اظهار داشت:  سیاست خارجی دولت یازدهم بدون شک تحرک بیشتری داشته است. در بخش بهداشت و درمان نیز امسال با همکاری مجلس دولت موفق عمل کرده است. در سایر بخش ها به ویژه در عمران و اقتصاد اقدام در خوری صورت نگرفته که امیدواریم در ادامه راه دولت، شاهد موفقیت های متعدد در این زمینه ها نیز باشیم.

,

این نماینده مجلس  همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه با سخنرانی رئیس جمهور در آینده ای نزدیک در نیویورک و همچنین ارتباط آن با مسئله صادر نکردن روادید برای حمید ابوطالبی و چگونگی استفاده تبلیغاتی از این تریبون گفت : ما در کمیسیون نیز به این مسئله معتقدیم که نباید از حمید ابوطالبی عدول کنیم و دولت نیز باید بر روی گزینه اصرار بورزد. بالاخره سازمان ملل یا باید این گزینه را بپذیرد یا اعلام کند که استقلال ندارد.

,

 

,

** روحانی ، ابوطالبی را در نشست آینده سازمان ملل همراه خود ببرد

, ** روحانی ، ابوطالبی را در نشست آینده سازمان ملل همراه خود ببرد, ** روحانی ، ابوطالبی را در نشست آینده سازمان ملل همراه خود ببرد,

حقیقت پور ادامه داد: بهتر است آقای روحانی، حمید ابوطالبی را به عنوان همراه در این سفر ببرد تا نوعی نشان از تاکید دولت ایران بر گزینه پیشنهادی باشد.  

, حقیقت پور ادامه داد: بهتر است آقای روحانی، حمید ابوطالبی را به عنوان همراه در این سفر ببرد تا نوعی نشان از تاکید دولت ایران بر گزینه پیشنهادی باشد.  ,

 وی در خصوص آخرین وضعیت جمشید دانایی‌فر بیان کرد:  پیگیری ها همچنان از سوی ناجا دامه دارد.  اینکه وی جاسوس بوده یا نه هنوز اطلاعات موثقی در دست نیست و این ادعا در حد یک خبر است نه اطلاعات موثق.

,

عضو فراکسیون رهروان مجلس همچنین در خصوص رسیدگی به پرونده سید محمد خاتمی از سران فتنه 88 ضمن انتقاد از این مسئله، اظهار داشت: ما  این موضوع را در مجلس پیگیری و پس از غائله قم نیز دوباره مطرح کردیم.

,

حقیقت پور تاکید کرد: قوه قضائیه باید وضعیت این فرد را تعیین تکلیف کند. تا کی قرار است این مسئله کش پیدا کند!؟ آن هایی که می‌دانند دارای مواضعی علیه انقلاب بوده و خطوط قرمز را رعایت نکردند باید تعیین تکلیف شوند. امروز می‌بینیم که مهدی هاشمی را به دادگاه بردند و ما هیچ پیش داوری نیز در این باره نداریم. دادگاه صالحه باید رسیدگی کند و حکم دهد و بدون شک هر حکمی هم صادر شود کسی اعتراض نخواهد کرد و بدون شک مورد راس صادره احترام خواهد بود.

, حقیقت پور تاکید کرد: قوه قضائیه باید وضعیت این فرد را تعیین تکلیف کند. تا کی قرار است این مسئله کش پیدا کند!؟ آن هایی که می‌دانند دارای مواضعی علیه انقلاب بوده و خطوط قرمز را رعایت نکردند باید تعیین تکلیف شوند. امروز می‌بینیم که مهدی هاشمی را به دادگاه بردند و ما هیچ پیش داوری نیز در این باره نداریم. دادگاه صالحه باید رسیدگی کند و حکم دهد و بدون شک هر حکمی هم صادر شود کسی اعتراض نخواهد کرد و بدون شک مورد راس صادره احترام خواهد بود.,

 

,

** اگر خاتمی مجرم است محاکمه شود

, ** اگر خاتمی مجرم است محاکمه شود, ** اگر خاتمی مجرم است محاکمه شود,

وی افزود: اگر خاتمی مجرم است باید محاکمه شود و اگر هم نیست باید پس از رسیدگی به جرایمش در دادگاه، به مردم به صورت روشن اعلام کنیم. ما باید تعارفات را کنار بگذاریم و مردم را دچار تحیر نکنیم.

,

وی در پایان سخنانش در پاسخ به سوالی در رابطه با برنامه فراکسیون رهروان برای آینده مجلس و تشکیل حزب بیان داشت: این مسئله پیشنهاد شده که فراکسیون رهروان به صورت یک جبهه دربیاید و لی هنوز به صورت جدی اقدامی در زمینه ثبت آن انجام نشده است.

,

 انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه