اخبار داغ

گزارشی از وضعیت اشتغال در کشور؛

افزایش نرخ بیکاری در دولت دوازدهم/به جای اشتغال، نرخ بیکاری بالا رفت!

افزایش نرخ بیکاری در دولت دوازدهم/به جای اشتغال، نرخ بیکاری بالا رفت!
رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس با اشاره به اینکه در حال حاضر نرخ بیکاری 12.6 درصد است گفت: نرخ بیکاری در 6 ماهه نخست سالجاری نه تنها کاهش نیافته بلکه 0.4 درصد افزایش داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، حسن روحانی در گرماگرم تبلیغات انتخاباتی، انتقادات فراوانی را در حوزه اشتغال نسبت به دولت پیشین مطرح کرده و آمار بالای بیکاری را ناشی از ضعف مدیریتی دولت پیش از خود عنوان می کرد. وی از ابتدای دولت یازدهم وعده هایی مبنی بر ایجاد چند میلیون شغل به مردم داده بود و در انتخابات اخیر نیز از تلاش دولت برای ایجاد اشتغال سخن گفته بود. اما کمتر از 7 ماه پس از روی کار آمدن دولت دوازدهم، آمارهای متقن از افزایش آمار بیکاری حکایت می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

اعلام آمار بیکاری و نرخ ایجاد اشتغال از سوی برخی از مسئولان در ماه های اخیر، موجی از واکنش های مثبت و منفی را برانگیخته است.

,

اسحاق جهانگیری در حالی از ایجاد یک و نیم میلیون شغل در نیمه نخست امسال خبر داد که در زمان تبلیغات ایجاد اشتغال یک میلیون نفری از سوی برخی از کاندیداها را غیر عملی و فقط در حد شعار دانسته است.

,

به گفته علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پنج ماهه نخست امسال 427 هزار و 991 دفترچه بیمه صادرشده که آمار شغل رسمی را نشان می‌دهد.

,

در نیمه نخست سال جاری آمارهایی از سوی دولتمردان اعلام شده که با واقعیت های جامعه همخوانی ندارد در همین خصوص گفتگویی را با غلامرضا کاتب رئیس فراکسیون اشتغال و تولید مجلس ترتیب دادیم که در ادامه می آید:

,

غلامرضا کاتب رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مرآت در خصوص آمار اعلام‌شده از سوی معاون و وزیر دولت دوازدهم در مورد اشتغال ایجادشده، گفت: در آمارهایی که از سوی جهانگیری و ربیعی اعلام شده تناقضی وجود ندارد.

, مرآت,

وی با بیان اینکه وزیر کار، آمار شاغلین را بر اساس تعداد دفترچه بیمه‌ صادرشده اعلام کرده است، افزود: آمار اعلام شده از سوی معاون اول رئیس‌جمهور بر اساس تمامی شاغلین با دفترچه و بدون دفترچه بیمه می باشد.

,

رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: برای همه شاغلین دفترچه بیمه تامین اجتماعی صادر نمی شود چراکه برخی از آنها نیمه وقت هستند و بیمه نمی شوند.

,

کاتب با اشاره به اینکه هر دو آمار درست است و تناقض گویی در آن صورت نگرفته است، بیان کرد: جمعیت فعال در سطح کشور بالغ بر 920 هزار نفر می باشد.

,

وی درخصوص میزان نرخ بیکاری در 6 ماهه سالجاری گفت: در حال حاضر نرخ بیکاری 12.6 درصد می باشد که در 6 ماهه نخست سال کاهش نداشته است.

,

نماینده گرمسار و آرادان در مجلس با اشاره به عملکرد دولت درخصوص ایجاد اشتغال در 6 ماهه سالجاری بیان کرد: نرخ بیکاری در این مدت نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه 0.4 درصد افزایش نیز داشته است.

,

رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی از تصویب  وام های قرض الحسنه 6 درصدی برای ایجاد مشاغل روستایی در مجلس خبر داد و گفت: در حال حاضر دولت تلاش می کند که با "توسعه" اشتغال روستایی تحولی در وضعیت اشتغال کشور ایجاد کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه