اخبار داغ

حسینی:

شوراهای استانی کانون دانشگاهیان ایران در 20 استان ترمیم شد/رابطینی برای هر دانشگاه تعیین می‌کنیم

شوراهای استانی کانون دانشگاهیان ایران در 20 استان ترمیم شد/رابطینی برای هر دانشگاه تعیین می‌کنیم
دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران گفت: در سه ماه اخیر نزدیک به 20 استان، شوراهای استانی کانون با انتخاب اعضای جدید ترمیم شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فعالیت‌های تشکل متبوعش، اظهار کرد: کانون دانشگاهیان ایران اسلامی تشکلی سراسری با سابقهِ بیش از یک دهه فعالیت است که در مسائل مهم کشور، منطقه و جهانی مواضع روشنی اتخاذ کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرنگار احزاب و تشکل‌های, گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان,

وی ادامه داد: این تشکل در دوران‌هایی چون انتخابات فعالانه و متعهدانه در میدان بوده است و بعد از انتخابات ریاست جمهوری امسال فصل جدیدی از تحرک بخشی، گسترش و تعمیق اقدامات را آغاز کرده است.

,

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران با اشاره به برگزاری کنگره این تشکل، تصریح کرد:  کانون دانشگاهیان تاکنون بیش از ۵ کنگره ملی با حضور بالغ بر۷۰۰ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاهها از سراسر کشور برگزار کرده است که آخرین آن در اسفند سال 95  برگزار شد.

,

تطبیق اساسنامه با قانون جدید احزاب

,

حسینی گفت: در کنگره اخیر افزون بر اصلاح اساسنامه بر مبنای قانون جدید احزاب، تبیین مواضع کانون درباره انتخابات ریاست جمهوری و شوراها و انتخاب ۱۷ عضوشورای مرکزی و اعضای علی البدل و بازرسان صورت گرفت.

,

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اعضای شورای مرکزی کانون غالبا از چهره‌های شناخته شده کشوری همچون آقایان زاهدی و پورابراهیمی روسای دو کمیسیون آموزش و اقتصاد مجلس، ساداتی نژاد نماینده کاشان،مقتدایی و بجنوردی نمایندگان دوره قبل مجلس، خواجه سروی، داداش پور، شاطرزاده، یزدان پناه و ... هستند که در مسئولیت‌های مختلف پای بندی خود به آرمان‌ها و اهداف بلند انقلاب، اندیشه والای امام و رهبری و خدمت به مردم را در میدان عمل ثابت کرده‌اند.

,

حسینی با اشاره به انتخابات جدید شوراهای استانی کانون دانشگاهیان بیان کرد: در سه ماه اخیر با حضور در نزدیک به بیست استان، شوراهای استانی کانون با انتخاب اعضای جدید در هر استان تعیین شده ازجمله در استانهای اصفهان، خراسان رضوی، سمنان، قزوین، آذربایجان غربی و شرقی، کرمان، لرستان، البرز، گلستان، مازندران و گیلان این اقدام صورت گرفته و دبیر، قائم مقام و مسئولان کمیته‌ها مشخص شده‌اند تا با تقسیم کار  و جذب اعضای جدید فعالیت‌های این تشکل انقلابی گسترش و ارتقاء یابد.

,

این استاد دانشگاه تهران گفت: اقدامات زمینه ساز پویایی وفراگیرتر شدن فعالیت‌های کانون خواهد بود و آثار و پیامدهای مثبت آن در محیط‌های دانشگاهی و جامعه به خوبی آشکار خواهد شد.

,

برخی دانشگا‌ه‌های دولتی همکاری و حمایت لازم را از کانون دانشگاهیان ایران نمی‌کنند

,

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران با بیان اینکه برخی دانشگا‌ه‌های دولتی همکاری و حمایت لازم را از این مجموعه قانونی و رسمی نمی‌کنند در حالی‌که یکی از وظایف اولیه دانشگاه‌ها حمایت از تشکل‌های دانشجویی و استادی است، اظهار کرد: البته دانشگاه آزاد اسلامی بعد از تغییرمدیریت و تحولات مثبت انجام شده تاکنون همکاری‌های خوبی داشته که لازم است تقدیر و تشکرشود.

,

وی تاکید کرد: در نظر داریم در هر دانشگاه رابطین و نمایندگانی داشته باشیم تا اساتید متعهد و دلسوز بتوانند با این مجموعه همکاری کنند و با برنامه ریزی بهتر و انسجام بیشتر، توان فکری و بنیه مدیریتی و اجرایی آنان در مسیر پیشرفت کشور و تحقق عدالت قرار گیرد.

,

برگزاری کنگره سراسری کانون دانشگاهیان در سال آینده

,

حسینی در پایان با اشاره به اینکه پس ازانتخاب اعضای شورا در تمامی استانها در ۲ ماه آینده، نشست‌های فصلی دبیران استانی مجدد برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در فرصت مناسب در سال آینده کنگره سراسری کانون هم برگزار خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه