اخبار داغ

ریزگردها مهمان ناخوانده خوزستان می‌شوند

ریزگردها مهمان ناخوانده خوزستان می‌شوند
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در روز ۵ شنبه گردوخاک با منشأ داخلی و در روز جمعه گردوخاک با منشا خارجی را شاهد خواهیم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کوروش بهادری مدیرکل هواشناسی استان خوستان اظهار داشت: فردا پنج‌شنبه 16 آذر ماه وزش باد شدید بیش از 50 کیلومتر در ساعت را داریم که جهت آن جریانات جنوب شرقی گزارش شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: وزش باد سبب می‌شود که کانون‌های داخلی و اطراف اهواز فعال شوند و انتظار بروز گردوخاک در اهواز و همه مناطق جنوبی استان را داریم. این گردوخاک در بعداز ظهر فردا به مناطق شمال استان انتقال خواهد یافت و شهرستان‌های شمالی استان از جمله دزفول را درگیر خواهد کرد.

,

مدیرکل هواشناسی استان خوستان بیان کرد: همچنین فردا شب در ارتفاعات شمال استان نیز بارش‌های بسیار خوبی همراه با رعد و برق و رگبار خواهیم داشت. بارش برف نیز در ارتفاعات استان احتمال می‌رود.

,

وی گفت: از این رو توصیه می‌کنیم آنهایی که قصد مسافرت به استان چهارمحال و بختیاری از مسیر اندیکا و تاراز را دارند حتما خودروهایشان را به زنجیر چرخ و سیستم‌های گرم‌کننده مجهز باشند.

,

بهادری با بیان اینکه در روز جمعه 17 آذر ماه مسیر جریانات به شمال غربی تغییر می‌کند، عنوان کرد: گردوخاکی که بر روی عراق از روز گذشته شکل گرفته شده احتمالا در روز جمعه به خوزستان می‌رسد بنابراین گردوخاک روز جمعه از منشأهای خارجی است.

,

وی با اشاره به اینکه در 2 روز آینده دریا نیز مواج است، ادامه داد: بنابراین مسئولان در دریابانی و مرزبانی حتما شناورها و قایق‌های کوچکی که قصد سفر به دریا را دارند مدیریت و کنترل کنند.

,

مدیرکل هواشناسی خوزستان درباره اینکه آیا ممکن است حادثه بهمن ماه سال گذشته تکرار شود، تصریح کرد: بدون شک احتمال همزمانی گردوخاک و باران نیز هست و ممکن است در اهواز بارش بسیار خفیفی را داشته باشیم که همزمانی آن با گردوخاک مزید بر مشکل شود و ایجاد آلودگی کند ولی از آنجا که از روز یک شنبه اطلاعیه‌ای در این زمینه صادر شده و روز سه شنبه نیز اخطاریه صادر شده اکنون چندین روز است که دستگاه‌های استان آمادگی کامل را دارند.

,

وی افزود: از روز جمعه تا چند روز بعد کاهش دما تا 5 الی 6 درجه را خواهیم داشت که می‌تواند دمای یخبندان ایجاد کند و دما به صفر و یا زیر صفر برسد بنابراین ممکن است برای کشاورزان مشکل ایجاد کند از این رو جهاد کشاورزی استان حتما توصیه‌های لازم را به کشاورزان و صیفی کاران و نیز پرورش دهندگان ماهی نیز داشته باشد

,
منبع: تسنیم
, منبع: تسنیم]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه