اخبار داغ

ماکرون: ایران قدرت منطقه‌ای است

ماکرون: ایران قدرت منطقه‌ای است
رئیس‌جمهور فرانسه با اشاره به اینکه ثبات منطقه خاورمیانه امری حیاتی و مهم است، از ایران خواست تا در حل بحران‌های منطقه‌ای نقش سازنده‌ای ایفا کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه با اشاره به اینکه رقابت بین کشورهای منطقه و ایران منبع نگرانی است، تأکید کرد که گفت‌وگو تنها راه کاهش تنش‌هاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

ماکرون در مصاحبه با دو روزنامه «الخبر» و «الوطن» الجزایر تصریح کرد که فرانسه تمایل دارد که نقش میانجی را ایفا نماید و گفت‌وگو بین ایران و فرانسه برای کاهش شدت تنش‌ها در منطقه نیز قاطعانه است، واقعیت این است که ایران یک قدرت منطقه‌ای است اما باید نقش سازنده‌ای را در حل بحران‌های منطقه‌ای ایفا نماید. 

,

راه‌حل بحران لیبی سیاسی است

,

رئیس‌جمهور فرانسه همچنین تنها راه‌حل بحران لیبی را سیاسی دانست و افزود که به نفع همه طرف‌هاست که مسیر سیاسی زیر چتر سازمان ملل را در پیش گیرند. 

,

از میانجی‌گری کویت حمایت می‌کنیم

,

وی تصریح کرد که بحران‌های منطقه خاورمیانه خواه در لیبی، سوریه، عراق و یا در حاشیه خلیج‌فارس منبع بی‌ثباتی است و ثبات منطقه خلیج‌فارس امری اساسی است و فرانسه نیز از میانجی‌گری کویت برای برون رفت از این بحران از طریق گفت‌وگو و مذاکره حمایت می‌کند. 

,

فرانسه و الجزایر منافع مشترکی دارند

,

ماکرون همچنین اظهار داشت که فرانسه و الجزایر منافع مشترکی در موضوع ثبات در منطقه ساحل آفریقا دارند و عملیات «سرفال» نیز مالی را از گروه‌های تروریستی نجات داد.

,

وی گفت‌وگو بین الجزایر و مغرب را امری اساسی در حل‌وفصل منازعه در منطقه صحرای غربی که باعث مشکلات زیاد اقتصادی در این منطقه شده است، برشمرد.

,

فارس

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه