اخبار داغ

مصرتصمیم آمریکا درباره قدس را محکوم کرد

مصرتصمیم آمریکا درباره قدس را محکوم کرد
مصر شامگاه چهارشنبه تصمیم ایالات متحده آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناتولی، مصر شامگاه چهارشنبه تصمیم ایالات متحده آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در همین راستا، وزارت امور خارجه مصر در بیانیه ای اعلام کرد که اتخاذ اینگونه تصمیمات یکجانبه مغایر با قطعنامه های بین المللی است و وضعیت قانونی شهر قدس را که تحت اشغال قرار دارد تغییر نخواهد داد.

,

مصر همچنین نسبت به پیامدهای احتمالی این تصمیم برای ثبات منطقه که با توجه به جایگاه چشمگیر روحی، فرهنگی و تاریخی شهر قدس به احساسات ملت های عربی و اسلامی دامن می زند به شدت ابراز نگرانی کرد.

,

در همین حال، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در تماس تلفنی با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر پیرامون اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفتگو کرد.

,

بر اساس بیانیه دفتر ریاست‌جمهوری مصر، عبدالفتاح السیسی در تماس تلفنی با محمود عباس، مخالفت خود را با تصمیم ترامپ در خصوص قدس اعلام کرد.

,

گفتنی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امروز (چهارشنبه) در سخنرانی خود قدس را رسماً به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

,

وی در این سخنرانی تأکید کرد که «من به این قطعیت رسیدم که باید سفارت آمریکا را از تل آویو به قدس منتقل کنیم».

,

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه «ما به دنبال توافقی عالی هستیم که هم به سود اسرائیلی ها باشد و هم به سود فلسطینی ها»، ادامه داد: ایالات متحده از طرح دو دولت حمایت می کند؛ در صورتی که دو گروه نیز نسبت به آن به توافق برسند.

,

این تصمیم ترامپ واکنش های زیادی را در سطح اسلامی، عربی و بین المللی به همراه داشت.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه