اخبار داغ

عضو کمیسیون حقوقی مجلس مطرح کرد:

اعتراض به گرانی و اختلاس به‌حق است/مبارزه با فساد مهمترین وظیفه مسئولان در قبال معترضان/ سرویس‌های امنیتی بیگانه، سوار بر موج اعتراضات مردمی

اعتراض به گرانی و اختلاس به‌حق است/مبارزه با فساد مهمترین وظیفه مسئولان در قبال معترضان/ سرویس‌های امنیتی بیگانه، سوار بر موج اعتراضات مردمی
عضو کمیسیون حقوقی مجلس بابیان اینکه اصل اعتراض مردم نسبت به گرانی، حق مردم است، گفت: سرویس‌های امنیتی بیگانه می‌خواهند با سوار شدن بر این موج اعتراضات، درخواست‌های مردمی را به سمت مقابله با نظام و شورش‌های اجتماعی هدایت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد دهقان در گفتگو با ندای چناران در خصوص اعتراضات مردمی روزهای اخیر در برخی نقاط کشور اظهار داشت: ریشه این اعتراضات مربوط به سال گذشته است. مردم و مالباختگانی که در مؤسسات مالی و شرکت‌هایی که مجوز دولتی داشتند و تحت حمایت دولت بودند، سرمایه‌گذاری کرده بودند و پول این افراد براثر تخلفات و یا بی‌تدبیری‌هایی ضایع شده است و این افراد با تجمعاتی اعتراض خود را اعلام می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای چناران,

 

,

مردم می‌گویند ما بر اساس مجوز دولت و تبلیغ رسمی صدا سیما در مؤسسات مالی سرمایه‌گذاری کردیم

, مردم می‌گویند ما بر اساس مجوز دولت و تبلیغ رسمی صدا سیما در مؤسسات مالی سرمایه‌گذاری کردیم,

 

,

نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تجمعات مردم که حدود یک سال است شروع شده، عمدتاً از آن ناحیه بوده و البته مردم حرف حقی می‌زنند. می‌گویند؛ شما در صداوسیما این مؤسسات مالی و شرکت‌ها را تبلیغ کردید. این مؤسسات مجوز بانک مرکزی داشتند و ما بر اساس این حمایت، در این مراکز سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

,

 

,

جواب درستی به مردم نداده‌اند

, جواب درستی به مردم نداده‌اند,

 

,  ,

عضو کمیسیون حقوقی مجلس افزود: متأسفانه مسئولان دولت و قوه قضائیه و به‌ویژه مسئولان بانک مرکزی، به‌جای اینکه جواب مردم را به‌صورت کاملاً منطقی بدهند و برای این حرف حق، پاسخی پیدا کنند، در این مدت جواب درستی به مردم نداده‌اند و در این یکی دو سال گذشته در برخی موارد، نامهربانی‌هایی هم نسبت به مردم و مالباختگان صورت گرفته است.

,

 

,

اعتراض به گرانی و اختلاس، عدالت‌خواهانه و به‌حق است

, اعتراض به گرانی و اختلاس، عدالت‌خواهانه و به‌حق است,

 

,  ,

وی خاطرنشان کرد: در تظاهرات جدید، افرادی به این معترضین پیوسته‌اند که جزو مالباختگان نیستند اما اعتراضاتی در خصوص گرانی و اختلاس‌ها و حقوق‌های نجومی دارند که این اعتراضات نیز عدالت‌خواهانه و به‌حق است و خود ما نیز این اعتراضات را داریم.

,

وی بابیان اینکه این اعتراضات براثر فشارهای اقتصادی که به مردم وارد می‌شود، درست و به‌جا است، گفت: به نظر می‌رسد در نیمه‌راه جریان فتنه و سرویس‌های امنیتی خارجی نیز وارد کار شده‌اند.

,

 

,

سرویس‌های امنیتی بیگانه، سوار بر موج اعتراضات مردمی می‌شوند

, سرویس‌های امنیتی بیگانه، سوار بر موج اعتراضات مردمی می‌شوند,

 

,

دهقان عنوان داشت: هر جا اعتراضی در داخل کشور باشد قطعاً دشمنان کشور و ملت مداخله می‌کنند و سوار موج اعتراضات مردمی می‌شوند و در این چند ماه گذشته نیز از طریق کانال‌های فضای مجازی تلویزیون‌ها و ماهواره‌ها وارد این حوزه شده‌اند تا این اعتراضات مردمی را به سمت مقابله با نظام و شورش‌های اجتماعی هدایت کنند.

,

 

,

حضور جریان فتنه در اعتراضات مردمی

, حضور جریان فتنه در اعتراضات مردمی,

 

,

نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در تظاهرات دو سه روز گذشته هم شعارهای قبلی (مالباختگان مؤسسات مالی) را شاهد بودیم و هم شعارهایی در خصوص گرانی بین جمعیت بیان می‌شد و هم اینکه شاهد حضور جریان فتنه در این اعتراضات بودیم.

,

وی ادامه داد: اعتراضات جمعیتی که صرفاً مالباختگان مؤسسات مالی بودند و یا دارای مشکل اقتصادی بودند آمیخته‌شده است با یک سری افرادی که تحت تأثیر شبکه‌های خارجی، وارد جمعیت شده‌اند.

,

 

,

کسی که بگوید «نه غزه، نه لبنان» جانش فدای ایران نمی‌شود

, کسی که بگوید «نه غزه، نه لبنان» جانش فدای ایران نمی‌شود,

 

,

وی افزود: «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» شعار جریان فتنه است. کسی که می‌گوید «نه غزه نه لبنان» دیگر جانش فدای ایران نیست بلکه دارد جانش را فدای اسرائیل می‌کند و این یک شعار صهیونیستی است که در فتنه ۸۸ آن را در دست گرفتند.

,

 

,

شر داعش، در سوریه و عراق از سر مردم ایران کم شد

, شر داعش، در سوریه و عراق از سر مردم ایران کم شد,

 

,

 دهقان بابیان اینکه هر کشوری وظیفه دارد امنیت خود را دور از مرزهای خودش تعریف کند، گفت: ما یک کار اخلاقی، انسانی و کاملاً ملی و در راستای حفظ امنیت کشور انجام داده‌ایم. اگر ما از لبنان و غزه حمایت می‌کنیم، شر آمریکا و اسرائیل را از خودمان دور می‌کنیم. اینکه یک تعدادی از جوانان باغیرت ما به‌عنوان مدافع حریم اهل‌بیت در غربت شهید شدند، درواقع شر داعش را در سوریه و عراق از سر مردم ایران کم کردند.

,

وی با تصریح بر اینکه هر کشوری تلاش می‌کند امنیت خود را دور از مرزهای خودش تعریف کند، گفت: البته ما هزینه زیادی صرف نمی‌کنیم و ما کمترین اعتبارات نظامی را در مقایسه با سایر کشورها داریم اما با کمترین هزینه، امنیت کشور را تأمین می‌کنیم. این یک کار عاقلانه است و ربطی به مسائل ایدئولوژیک ندارد چراکه اگر ما مسلمان هم نبودیم و به دنبال حفظ حرم اهل‌بیت و حرم حضرت زینب علیهم‌السلام در عراق و سوریه هم نبودیم بازهم باید برای حفظ امنیت ملت خودمان این کار را انجام می‌دادیم والا باید در درون مرزهایمان با دشمنان می‌جنگیدیم.

,

 نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکا از آن سر دنیا می‌آید و در خاورمیانه دخالت می‌کند و ادعا می‌کند برای امنیت خودش و البته برای امنیت اسرائیل دخالت می‌کند اما در قبال اتفاقاتی که در عراق و کشورهای همسایه‌مان می‌افتد، می‌گویند نباید ما دخالت کنیم.

,

 

,

ممکن است سلطنت‌طلبان و بهاییان هم در این تجمعات مردمی نفوذ کنند

, ممکن است سلطنت‌طلبان و بهاییان هم در این تجمعات مردمی نفوذ کنند,

 

,

وی در ادامه عنوان کرد: بیان این شعار صهیونیستی در اعتراضات و شعارهایی در حمایت از رژیم سرتاسر فاسد طاغوت، نشان می‌دهد سلطنت‌طلبان هم در این تجمعات مردمی نفوذ کرده‌اند. وقتی‌که شعار حمایت از شاه وشعار" نه غزه نه لبنان " سر داده می‌شود معلوم است که آن جریان فتنه سال ۸۸ که جمعی از بهاییت، فتنه گران، سلطنت‌طلب‌ها، نیروهای معارض هم در بین جمعیت بودند همان‌ها ممکن است در بین این معترضین نفوذ کنند.

,

 

,

 

,

لزوم هوشیاری معترضین مردمی/ منافقین و سلطنت‌طلبان سوار بر موج اعتراضات

, لزوم هوشیاری معترضین مردمی/ منافقین و سلطنت‌طلبان سوار بر موج اعتراضات,

 

,

دهقان خاطرنشان کرد: اصل اعتراض مردم نسبت به گرانی، نسبت مؤسسات مالی، حق مردم است اما این افراد باید مراقبت کنند که جریان فتنه و جریان سلطنت‌طلب و منافقین که شورش سال ۸۸ را راه انداختند، منتظر فرصت هستند تا سوار موج اعتراضات شوند.

,

 

,

به لحاظ امنیتی کشور به‌اندازه کافی استحکام دارد

, به لحاظ امنیتی کشور به‌اندازه کافی استحکام دارد,

 

,

عضو کمیسیون حقوقی مجلس بیان داشت: کانال‌های ضدانقلاب کاملاً در این زمینه فعال هستند و مردم باید مراقبت کنند که خودشان را آلوده به اتفاقاتی که در سال ۸۸ افتاد، نکنند. البته کل این مسائل نیز خیلی پراهمیت نیست. به لحاظ امنیتی کشور به‌اندازه کافی استحکام دارد و مردم نباید در این زمینه نگران باشند.

,

 

,

وظایف مسئولین در قبال معترضین؛ بحث مبارزه با فساد مهم‌ترین نیاز کشور است

, وظایف مسئولین در قبال معترضین؛ بحث مبارزه با فساد مهم‌ترین نیاز کشور است,

 

,

وی در خصوص وظایف مسئولین کشور در قبال معترضین عنوان داشت: مسئولین باید در این یکی دو سال گذشته وظیفه‌شان را در خصوص مطالبات مردم انجام می‌دادند. بحث مبارزه با فساد مهم‌ترین نیاز کشور است و بحث ثروت‌های نجومی مطالبه مردم و رهبری است.

,

دهقان ادامه داد: بحث اختلاس‌ها که متأسفانه برخی از آن‌ها از کنار خود رئیس‌جمهور و معاون او جوشیده و بیرون آمده است، باید پیگیری شود و دولت باید اقدامات جدی انجام دهد. ثروت‌های قارونی که یک عده‌ای به دست آوردند موجب اعتراضات مردمی است. باید اصل ۱۴۲ قانون اساسی اجرا می‌شد و ثروت‌های نامشروعی که برخی از مسئولین کشور در این سال‌ها به دست آوردند، به بیت‌المال برگردد و به اموال مسئولان کشور رسیدگی شود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه