اخبار داغ

فرماندار بانه:

تسهیلات ایجاد اشتغال پایدار به روستاییان بانه ای اعطا می شود/تصویب 52 طرح اشتغالزایی با اعتباری بیش از 34 میلیارد ریال در بانه

تسهیلات ایجاد اشتغال پایدار به روستاییان بانه ای اعطا می شود/تصویب 52 طرح اشتغالزایی با اعتباری بیش از 34 میلیارد ریال در بانه
فرماندار بانه از اعطای تسهیلات اشتغال پایدار به روستاییان در بانه طی آینده ای نزدیک خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آرباباخبر، محمد فلاحی فرماندار بانه و رئیس کارگروه اشتغال این شهرستان شامگاه گذشته در ششمین کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بانه اظهار داشت: امسال اعتبارات خوبی در حوزه اشتغال تحت عنوان تسهیلات اشتغال فراگیر به شهرستان ها واگذار شده است که می بایست از این فرصت استفاده کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , آرباباخبر،, ,

وی همچنین از اعطای تسهیلات جدیدی به روستائیان با عنوان تسهیلات ایجاد اشتغال پایدار خبر داد و گفت: این تسهیلات ارزان قیمت هم از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به روستائیان پرداخت خواهد شد.

,

فلاحی خاطرنشان کرد: در ابلاغیه این طرح تسهیلات مذکور به عاملیت بانک های کشاورزی؛ پست بانک ها؛ بانک توسعه تعاون و صندوق کار آفرینی امید واگذار شده است.

,

فرماندار بانه تصریح کرد: تسهیلات ایجاد اشتغال پایدار روستایی به حوزه های کشاورزی شامل زراعت؛ دام و طیور؛ باغداری؛ شیلات؛ گیاهان داروئی و مکانیزاسیون ماشین آلات کشاورزی اختصاص می یابد.

,

وی افزود: این تسهیلات به بخش صنایع دستی و فعالیت های فرش دستباف و کلیه فعالیت های مربوط به آن و همچنین سایر صنایع دستی شامل می شود.

,

فلاحی در ادامه گفت: ارائه این تسهیلات با نرخ 6 درصد برای روستائیان غیر مرزی و با نرخ سود 4 درصد برای روستائیان مرزی که شامل بانه می شود پرداخت خواهد شد.

,

 

,

رئیس اداره کار بانه:تصویب 52 طرح اشتغالزایی با اعتباری بیش از 34 میلیارد ریال در بانه

, رئیس اداره کار بانه:تصویب 52 طرح اشتغالزایی با اعتباری بیش از 34 میلیارد ریال در بانه,

در ادامه حمید ساعد پناه رئیس اداره کار؛ تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان بانه و همچنین دبیر کارگروه اشتغال این شهرستان در ششمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری بانه اظهار داشت: امسال مبلغ 642 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی با عنوان اعتبارات اشتغال فراگیر به استان کردستان اختصاص یافته است که سهم شهرستان بانه از این اعتبارات حدود 10 درصد است.

,

وی افزود: بر اساس این ده درصد از اعتبارات اشتغالزایی سهم شهرستان بانه از تسهیلات اشتغالزایی فراگیر مبلغ 64 میلیارد تومان است.

,

ساعد پناه تصریح کرد: از سهم 100 درصدی شهرستان میزان 60 درصد آن بصورت ابلاغی تخصیص یافته و 40 درصد باقی مانده هم بصورت شناور است.

,

رئیس اداره کار بانه در ادامه با اشاره به عملکرد کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری این شهرستان خاطرنشان کرد؛ در حال حاضر طی 5 جلسه گذشته کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بانه تا کنون تعداد 52 طرح به تصویب این کارگروه رسیده است.

,

وی یادآور شد: برای این تعداد طرح مبلغ 34 میلیارد و 613 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است و پرونده های مذکور به بانک های عامل جهت پرداخت معرفی شدند که زمینه اشتغال 475 نفر را فراهم می سازد.

,

 

,

ساعد پناه با بیان اینکه طرح های بیش از 250 میلیون تومان پس از تصویب در کارگروه اشتغال برای تصویب نهایی به کارگروه اشتغال استان ارجاع داده می شوند گفت: از مجموع 52 طرح مذکور تعداد 15 طرح آن بیش از 250 میلیون تومان بوده است که پس از تایید در کارگروه شهرستان به استان ارسال شده اند.

,

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در ادامه سخنان خود به تعداد شغل های ثبت شده در سامانه رصد هم اشاره کرد و گفت: تا کنون 77 شغل در سامانه رصد این شهرستان به ثبت رسیده است.

,

وی افزود: از این تعداد شغل که در سامانه رصد شهرستان بانه به ثبت رسیده است 5 نفر مربوط به اداره بهزیستی، 2 نفر آموزش و پرورش، تعداد 30 نفر توسط کمیته امداد حضرت امام؛ 11 نفر اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بانه و در نهایت 29 نفر مربوط به صندوق مهر امام رضا (ع) شهرستان بانه است.

,

ساعد پناه ثبت شغل های ایجاد شده در سامانه رصد را مهم دانست و یادآور شد؛ ملاک امتیاز بندی در حوزه ایجاد اشتغال سامانه رصد است که می طلبد مسئولین ادارات متولی با حساسیت بیشتری در این زمینه اقدام کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه