اخبار داغ

یک کارشناس و تحلیلگر سیاسی:

آمریکا به دنبال حاشیه سازی درپاکستان / به نام مقابله با تروریست به کام تروریستها

آمریکا به دنبال حاشیه سازی درپاکستان / به نام مقابله با تروریست به کام تروریستها
یک کارشناس و تحلیلگر سیاسی با اشاره به شبهه افکنی ها و حاشیه سازی های اخیر آمریکا در موضوع پاکستان گفت: هدف آمریکا از ایجاد این حواشی به نام مقابله با تروریست، افزایش گستره امنیت داعش است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از نافع، دخالت های گاه و بیگاه آمریکا در امور کشورهای مختلف به موضوعی قدیمی و مسبوق به سابقه تبدیل شده است اما در غالب موارد شیطان بزرگ اهداف مشخصی را از این مداخله گری ها دنبال می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

همانطور که می دانیم آمریکا برای تسلط بر منطقه خاورمیانه و به ویژه ایران در اغلب کشورهای همسایه پایگاه های نظامی دارد که یکی از آنها کشور پاکستان است.

,

 

,

دولت کشور پاکستان عمدتا رویکرد متضاد و مقابله جویانه ای با آمریکا نداشته اما اخیرا شاهد بروز اختلافاتی در بین این دو کشور هستیم که تأمل برانگیز شده است از جمله اینکه آمریکا پاکستان را به تروریست پروری متهم کرده و پاکستان مدعی شده آمریکا به دنبال آن است که شکست های خود را در افغانستان به پاکستان نسبت دهد.

,

 

,

اما اینکه به واقع در پس پرده چه می گذرد و آیا آمریکا تلاش می کند با این حاشیه سازی ها زمینه رویکرد اختلاف افکنانه دیگری را در منطقه رقم بزند یا نه؟ و چه تأثیراتی از این رویکرد بر کشور ما مترتب خواهد بود همه سوالاتی است که تلاش کردیم در گفتگو با یک کارشناس سیاسی به آن دست یابیم.

,

 

,

حذف جریان مذهبی از اداره امور پاکستان هدف اولیه امریکایی ها

, حذف جریان مذهبی از اداره امور پاکستان هدف اولیه امریکایی ها, حذف جریان مذهبی از اداره امور پاکستان هدف اولیه امریکایی ها,

جمشید سیاح در گفتگو با خبرنگار نافع اظهار کرد: دولت پاکستان دولت یکدستی نیست و طیفی در آن حامی تروریست ها و طیف دیگر که آمریکا درصدد مقابله با آن است نیروهای مذهبی هستند که تلاش می کنند امور کشور را بر مبنای مذهب مدیریت کنند.

, نافع,

 

,

وی با بیان اینکه دانشگاه های وهّابی پرور و گروههای تروریستی بسیاری در پاکستان فعال هستند گفت: آمریکایی تمایلی ندارند که افراد مذهبی در رأس امور پاکستان قرار گیرند اگرچه این طیف مذهبی مسلمانان اهل سنت باشند.

,

 

,

این کارشناس و تحلیلگر سیاسی ادامه داد: سرشاخه هایی از وابستگی و ارتباطات قوی در بین مسؤولین پاکستان و آل سعود وجود دارد و آمریکا همواره تلاش کرده وابستگی پاکستان به این دولت و هم پیمانان آنها از جمله آل سعود تقویت شود.

,

 

,

وی به حاشیه سازی های اخیر آمریکایی ها در موضوع پاکستان اشاره و عنوان کرد: آمریکا در این شبهه افکنی و حاشیه سازی پیرامون دولت پاکستان اهداف متعددی را دنبال می کند که مهمترین آن کوتاه کردن دست مذهبیون از اداره امور پاکستان است.

,

 

,

افغانستان، محل بعدی سیطره و حکومت داعش

, افغانستان، محل بعدی سیطره و حکومت داعش, افغانستان، محل بعدی سیطره و حکومت داعش,

سیاح با بیان اینکه آمریکا برای حصول این هدف موضوعاتی مانند تروریست پروری را به این طیف از دولتمردان پاکستان نسبت داده است متذکر شد: آمریکا با این شعار ظاهری در تلاش است تا فضای منطقه را به ویژه در پاکستان و افغانستان برای حکومت گسترده داعش فراهم آورد.

,

 

,

وی تشریح کرد: در شرایطی که داعش نیروهای بسیاری را در افغانستان مستقر کرده است ایجاد حاشیه امنیت برای این گروه تروریستی، به دغدغه آمریکایی ها تبدیل شده و آنها را واداشته است تا دولت های پاکستان و افغانستان را برای ورود و حضور نیروهای داعش به انحاء مختلف آماده کند.

,

 

,

به نام مقابله با تروریست اما به کام تروریست ها

, به نام مقابله با تروریست اما به کام تروریست ها, به نام مقابله با تروریست اما به کام تروریست ها,

این کارشناس و تحلیلگر سیاسی افزود: اقدامات آمریکا در این سیره و روش مسبوق به سابقه است همانطور که دیدیم در سوریه با عنوان مبارزه با تروریست وارد این کشور شده و عملا از داعش حمایت می کرد و این بار هم در تلاش است تا با بهانه مبارزه با تروریسم از فعالیت و حضور داعش در افغانستان و پاکستان حمایت کند.

,

 

,

وی ضمن تأکید بر مظلومیت شیعه در کشور پاکستان عنوان کرد: در جریان جنگ در جبهه مقاومت اهل تشیع پاکستان حمایت ها و حضور جدی در سوریه داشتند اما دولت پاکستان اجازه تدفین شهدای این جبهه را در خاک پاکستان نمی داد و بسیاری از آنها در شهر قم در کشور ما به خاک سپرده شده اند.

,

 

,

هدف، جمهوری اسلامی ایران است

, هدف، جمهوری اسلامی ایران است, ف، جمهوری اسلامی ایران است,

سیّاح اضافه کرد: مهمترین و بزرگترین هدف آمریکا از این اقدامات، جمهوری اسلامی ایران است چراکه هم افغانستان و هم پاکستان با ایران هم مرز هستند بنابراین تلاش می کنند افرادی در این کشورها در رأس امور قرار گیرند که نه تنها با آمریکایی ها همسو باشند بلکه در ستیز و مقابله با ایران نیز پیشتاز باشند.

,

وی با بیان اینکه آمریکایی در بطن جمهوری اسلامی ایران نیز به دنبال احقاق همین اهداف است گفت: آمریکا تلاش می کند تا افراد ارزشی  انقلابی را در آمریکا مطرود کرده و شخصیت ها و جریانی را که به تفکر آمریکایی ها نزدیکی بیشتری دارند برجسته شده و در رأس قرار گیرند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه