اخبار داغ

گزارش؛

سکوت دولت نسبت به مطالبات مردم/ ناشنوایی یا ناتوانی؟

سکوت دولت نسبت به مطالبات مردم/ ناشنوایی یا ناتوانی؟
در روزهای اخیر مردم صدای خود را به گوش دولتمردان رساندند و حالا منتظر پاسخ هستند، پاسخی که شاید اندک مرهمی بر دردهای این ملت باشد اما همچنان خبری از تحرک دولت نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصاد، رفع مشکلات معیشتی مردم از جمله مسائلی است که باید مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد البته پیش از این از سوی مقام معظم رهبری نسخه ای برای رفع مسائل معیشتی و اقتصادی مردم که همانا حرکت واقعی در مسیر اقتصاد مقاومتی بوده اندیشیده شده است که در عمل مورد غفلت مسئولان قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد,

مسئولان حضور مردم در راهپیمایی ها را به حساب گلایه نداشتن نگذارند

, مسئولان حضور مردم در راهپیمایی ها را به حساب گلایه نداشتن نگذارند,

یکسال پیش هم رهبر انقلاب در بخشی از سخنرانی خود در 22 بهمن گفت: مسئولان این حضور مردمی در 22 بهمن را به حساب گلایه نداشتن از فعالیتهای ما مسئولان نگذارند، مردم گله مندند، مردم با تبعیض میانه ای ندارند، هرجا تبعیض ببینند هرجا بی اعتنایی به مشکلات را ببینند هرجا پیشرفت کارها را نبینند، احساس ناراحتی و رنج می کنند، 22 بهمن حساب خود را دارد، ایستادگی مردم برای دشمن کمین کرده است این یک حرف است اما توقعات مردم از مسئولان یک حرف دیگر است.
 
با وجود چنین سخنرانی هایی و البته پیچیدن نسخه اقتصاد مقاومتی، آب از آب تکان نخورد. تولید کاهش یافت بیکاری زیاد شد و البته اقلام ضروری گران شدند.

,
,
,

 بنابراین لازم است مسئولان به جای دادن آمارهای کاغذی از اثرگذاری اقدامات خود در زندگی ملموس مردم سخن بگویند.

,

همه شاخص های اقتصادی خوب است!

, همه شاخص های اقتصادی خوب است!,

با این حال جهانگیری در سخنان اخیر خود گفته: همه شاخص های اقتصادی خوب است البته ممکن است چند کالا در اثر اتفاقاتی گران باشد و دولت هم مکلف به اصلاح آن است.

,

فرآیند اقتصادی ما از متوسط دنیا هم بهتر است
 
البته این آمارهای کاغذی در مقابل نرخ کالاهای وارداتی و رکود قرار دارد اما فرآیند اقتصادی ما از نظر رئیس جهور از متوسط دنیا هم بهتر است به گفته روحانی چرا نباید بگوییم امسال رشد اقتصادی ما در نیمه نخست سال شش درصد بوده که از متوسط دنیا هم بیشتر است، تابستان امسال 700 هزار شغل ایجاد کردیم در حالی که در کمتر کشوری در دنیا این میزان شغل ایجاد می شود، حقوق ثابت کارگر، کارمند و مستمری بگیر هم از تورم بالاتر است.

, فرآیند اقتصادی ما از متوسط دنیا هم بهتر است,
,
,

با وجود چنین آمارهای اقتصادی مثبتی پس چرا چنین فرآیندهایی در زندگی مردم نمودار نمی شود؟

,

توسعه غربی نباید مبنای عمل مدیران قرار گیرد

, توسعه غربی نباید مبنای عمل مدیران قرار گیرد,

محمد رضا سجادی؛ کارشناس اقتصادی و مسائل استراتژیک گفت: تعریف از توسعه در تفکر مدیریتی برخی از مسئولان متفاوت است و وقتی این تعریف در آمارهای کلان اقتصادی محوریت می یابد باعث می شود از توسعه متوازن دور بمانیم به طور مثال در دهه 70 برای بازسازی کشور مجبور به اخذ وام از بانک جهانی و در نتیجه اجرای شاخص های کلان مد نظر این بانک جهت شدیم اعتراض اقشار کم درآمد را سبب شد.

,

وی افزود: باید رشد همه جانبه اتفاق بیفتد در سیستم استراتژیک موجود در کشور، نقشه هایی برای توسعه طرح ریزی و ابلاغ شده مثل نسخه اقتصاد مقاومتی که منظور از توسعه در آن به معنای توسعه غربی نیست بلکه جز جز این نهاد مدنظر است.

,

رهبر معظم انقلاب نیز سال قبل در بخشی از بیانات خود از راه حل هم گفت؛ در سال اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل باید اقدام و عمل مسئولان نشان داده شود نه اینکه در آخر سال بگویند باید چنین می شد، ما امروز دچار مشکل هستیم نمی شود نادیده گرفت باید جدی گرفته شود.

,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، مردم گلایه مند هستند اما با این حال اما پای نظام خود ایستاده اند، صدای این مردم را همه دنیا شنیده اند حالا این ملت منتظر شنیدن پاسخ مسئولان هستند اینکه در عمل چه اقدامی برای سفره مردم انجام داده اند، فارغ از ارائه آمارهای محرومیت زای کاغذی بر محور شاخص های توسعه غربی.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه