اخبار داغ

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی:

زیاده خواهی های آمریکا برای اعضای شورای امنیت غیرقابل هضم است/باید منتظر واکنش آمریکا درقبال این برخورد شورای امنیت باشیم

زیاده خواهی های آمریکا برای اعضای شورای امنیت غیرقابل هضم است/باید منتظر واکنش آمریکا درقبال این برخورد شورای امنیت باشیم
ترقی گفت: روندی که آمریکایی ها برای یک جانبه گرایی در دنیا دنبال می کنند، مورد پذیرش و قبول کشورها نیست و کشورها نمی خواهند هزینه بداخلاقی ها، بدرفتاری ها و زیاده خواهی های آمریکا در عرصه بین المللی را بپردازند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا ترقی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی راه آرمان در خصوص نشست شورای امنیت به درخواست آمریکا برای بررسی اتفاقات اخیر در ایران با اشاره به رای منفی بالای اعضای این شورا نسبت به درخواست آمریکا گفت: از رای اعضای شورای امنیت کاملا محسوس است که این شورا از اینکه آلت دست آمریکا شود و هر خواسته این کشور را که خلاف آیین نامه و مقررات داخلی است، مورد بررسی قرار دهد امتناع کرد و با رای بالا، مخالفت خود را با طرح موضوع ناآرامی های داخل ایران در شورای امنیت اعلام نمود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی راه آرمان, شبکه اطلاع رسانی راه آرمان,

 

,

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اذعان داشت: این موضع گیری آمریکا را در شورای امنیت منزوی کرد چراکه زیاده خواهی های 
آمریکا که بر خلاف قوانین بین المللی است، برای کشورهای عضو شورای امنیت قابل هضم نبود؛ این مسئله موقعیت آمریکا را به طور طبیعی در عرصه بین المللی دچار تزلزل می کند و نشان می دهد خواسته های این کشور چقدر با منطق و اصول حاکم بر مجامع بین المللی مغایرت دارد.

,
,

 

,

وی ابراز کرد: آمریکایی ها از ابتدا با ایجاد شورای امنیت و حتی تعیین چند کشور دارای حق وتو دراین شورا و کمک به سازمان ملل و قرار دادن مجمع عمومی سازمان ملل در آمریکا، قصد داشتند از ابتدا این مجامع بین المللی را در مسیر تحقق اهداف خود سوق دهند و ازآنها به عنوان ابزاری برای سلطه استکبار بر جهان استفاده کنند؛ اما امروز همین ابزارها به انتظارات بیجای هیئت حاکمه آمریکا واکنش منفی نشان می دهد.

,

 

,

ترقی ادامه داد: این امر نشان دهنده این است روندی که آمریکایی ها برای یک جانبه گرایی در دنیا دنبال می کنند، مورد پذیرش و قبول کشورها نیست و کشورها نمی خواهند هزینه بداخلاقی ها، بدرفتاری ها و زیاده خواهی های آمریکا در عرصه بین المللی را بپردازند.

,

 

,

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: به نظر می رسد این مسئله دو نتیجه می تواند داشته باشد؛ یا آمریکا همانطور که از برخی مجامع بیرون آمده و تفاهم های خود را لغو کرده، ازاین مجامع نیز خارج می شود و یا این مجامع بین المللی را دور می زند و مستقلا به اقداماتی که می خواهد دست می زند که به نظر می رسد باید منتظر ماند و دید واکنش آمریکا درقبال این برخورد شورای امنیت چیست.

,

 

,

وی تاکید کرد: اگر این واکنش این باشد که آمریکا دست از مواضع زیاده خواهان خود برمی دارد و در واقع عقب نشینی می کند، این یک شسکت برای آمریکا در عرصه بین المللی تلقی می شود که نتوانسته کشورهای جهان را در این نوع سیاست های غلط و مداخله جویانه با خود همراه کند.

,

 

,

ترقی خاطرنشان کرد: اما اگر مسیر دور زدن شورای امنیت و مجامع را طی کند، طبیعتا برای جمهوری اسلامی یک موفقیت است که آمریکا را از مسیر قانونی محکوم کرده و این اقدام می تواند موجب اعتراض مجامع بین المللی و کشورهای ابرقدرت دیگر هم شود.

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه