اخبار داغ

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور:

انسان ها با تغییر سبک زندگی جایگاه و شرافت خود را گم کرده اند/ ذات انسان به عنوان اشرف مخلوقات زندگی با حیوان را نمی پذیرد

انسان ها با تغییر سبک زندگی جایگاه و شرافت خود را گم کرده اند/ ذات انسان به عنوان اشرف مخلوقات زندگی با حیوان را نمی پذیرد
اصلانی گفت: شناخت نسبت به انسان در فضای آلوده ی فرهنگ غرب گم شده است؛ هنوز فرهنگ ما مثل غرب نیست که به دلیل تنهایی پناه به حیوان ببرند و متاسفانه برخی جوانان ما اشتباه فرض کرده اند و این را نوعی مد و فخرفروشی می بینند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری ناب نیوز؛ طی چندسال اخیر، یکی از مهم ترین اهدافی که در دستور کار برنامه های ماهواره‌ای و رسانه‌های وابسته به دولت‌های غربی قرار گرفته، معرفی حیوانات خانگی به ویژه سگ و گربه به عنوان جایگزین دوست خوب است و تلاش دارند تا فرهنگ نگهداری از این حیوانات را در بین اعضای خانواده جا بیندازند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری ناب نیوز,

این رسانه ها و شبکه های ماهواره ای که تلاش دارند جوانان را از ازدواج، تشکیل خانواده و فرزندآوری منصرف کنند، حال اینگونه القا می کنند که سگ عضو جدایی ناپذیر خانواده و بهترین دوست وناجی انسان است.

,

متاسفانه امروزه  شاهد آن هستیم که برخی از بازیگران و افراد مشهور نیز در شبکه های اجتماعی خود، زندگی با سگ ها و گربه های خود را به نوعی نشان می دهند که موجب ترغیب و تشویق هرچه بیشتر جوانان برای خرید و نگهداری سگ می شود این در حالی است که نگهداری چنین حیواناتی شاید هیچ منفعتی نداشته باشد و همچنین مرکزی برای بروز بیماری ها و هزینه های گزاف است.

,

فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی برای نسل جوان تبیین نشده است

, فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی برای نسل جوان تبیین نشده است,

مینو اصلانی در گفتگو با پایگاه خبری ناب نیوز در خصوص این تغییر سبک زندگی دربرخی خانواده های ایرانی و تبعات آن گفت: متاسفانه آنطور که باید و شاید به ابعاد مختلف فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی نپرداخته ایم و سبک زندگی ایرانی را به نسل جوان توضیح نداده ایم که این امر اختلالات فرهنگی در تعارض با فرهنگ غرب ایجاد کرده است.

, پایگاه خبری ناب نیوز,

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور ابراز کرد: قطعا فرهنگ ما مبتنی بر ارتباط بسیار تنگاتنگ با خانواده، اقوام و حتی فامیل دور است که امروز در روانشناسی معاصر هم به این نتیجه رسیده اند ارتباط با اقوام درجه 2 و3 باعث نشاط و افزایش عمر می شود؛کمااینکه دراحادیث و روایات ما نیز به وفور دیده می شود که صله رحم عمر را زیاد کرده و موجب افزایش شادابی و اعتماد به نفس در خانواده و فامیل می گردد.

,

وی با اشاره به تغییر سبک زندگی در حوزه های خوراک، پوشاک و رفتار و همچنین کم شدن ارتباط همسایه ها و اقوام با یکدیگر تصریح کرد: ضروری است که ابتدا مباحثی چون ارتباط با خانواده، مهارت ارتباط با فامیل، رفت و آمد با اقوام درجه 2 و 3 را تبیین و شرایط این نوع ارتباطات، پیامدهای آن و آرامشی که این نوع رفتارها دارد، مطرح کنیم.

,

اصلانی درخصوص نگهداری حیوانات در دین اسلام مطرح کرد: ما در رساله حقوق امام سجاد حقوق حیوانات را داریم و براساس آن امروز این نوع نگهداری حیوانات نه تنها حقوق آنها را زیرسوال می برد بلکه ارتباط انسان با حیوان را به گونه ای دیگر تعریف می کند درحالیکه اساسا نه حقوق حیوانات اقتضا می کند چنین ارتباطی بین انسان و حیوان باشد و نه ذات انسان به عنوان اشرف مخلوقات و خلیفه الله چنین رابطه ای را می پذیرد.

,

این کارشناس مسائل فرهنگی با اشاره به اینکه انسان به لحاظ فرهنگی 4 نوع ارتباط دارد، اظهار داشت: ارتباطات انسان شامل ارتباط با خود، ارتباط با خدا، ارتباط با دیگران و ارتباط با طبیعت و حیوانات است؛ انسان اول باید خود را بشناسد سپس این ارتباطات را برای خود تعریف کند و بداند مسئولیت انسان بالاتر از اینهاست.

,

انسان ها با تغییر سبک زندگی جایگاه و شرافت خود را گم کرده اند

, انسان ها با تغییر سبک زندگی جایگاه و شرافت خود را گم کرده اند,

وی با بیان اینکه انسان به عنوان بنده خاص خدا و اشرف بر سایر مخلوقات شامل حیوانات، زمین، زمان و طبیعت است، تاکید کرد: یکی از تبعات تغییر سبک زندگی این است که انسان ها در این تغییر، جایگاه و شرافت خود را گم کرده اند؛ این ناشی از نشناختن جایگاه انسان است که متاسفانه انسان شناسی و مقام خلیفه اللهی را نه در تعلیم و تربیت رسمی و آموزه های آموزش و پرورش و نه در سطح تحصیلات تکمیلی نداریم.

,

Image result for ‫ترویج سگ بازی‬‎

, Image result for ‫ترویج سگ بازی‬‎,

اصلانی با انتقاد از اینکه شناخت نسبت به انسان در فضای آلوده ی فرهنگ غرب گم شده، تشریح کرد: هنوز فرهنگ ما مثل غرب نیست که به دلیل تنهایی پناه به حیوان ببرند؛ متاسفانه برخی جوانان ما اشتباه فرض کرده اند و این را نوعی مد و فخرفروشی می بینند که بنا به تأسی از فرهنگ غرب، حیوان را پیش انداخته و هویت گم شده خود را پشت آن قایم کنند که این نازل ترین جایگاه برای انسان محسوب می شود.

,

ضرورت آموزش منطقی مباحث انسان شناسی به کودکان

, ضرورت آموزش منطقی مباحث انسان شناسی به کودکان,

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور یادآور شد: ما نیازمند آن هستیم که بنا به تاکید مقام معظم رهبری، مباحث انسان شناسی، هستی شناسی و معاد شناسی را به شکل منطقی و برمبنای مسائل فلسفی، از پیش دبستانی و کودکستان به بچه ها آموزش دهیم تا مباحث را با استدلال بپذیرند و پیرو محض نباشند.

,

وی بیان کرد: یکی از بحث هایی که باید به جوانان منتقل کنیم این است که انسان، فلسفه هستی، سیر تکامل شخصیت انسان و جایگاه انسان و حیوان و این چهار رابطه را بر مبنای فلسفه انسانی بشناسد، شأنیت خود را در هر حوزه حفظ کند، در برابر خداوند بنده ای مطیع و خاضع و در برابر دیگران و هم کیشان خود انسانی مسئول باشد.

,

مصاحبت با حیوانات در شأن انسان نیست/ غربی ها نمی توانند الگوی مناسبی برای جوان ایرانی باشند

, مصاحبت با حیوانات در شأن انسان نیست/ غربی ها نمی توانند الگوی مناسبی برای جوان ایرانی باشند,

اصلانی عنوان کرد: همچنین باید کرامت و جایگاه خود همچنین ارتباط انسان با طبیعت، زمین، کهکشان و حیوانات را شناخته و شأنیت خود را پایین نیاورد؛ مصاحبت با یک حیوان در شأن انسان نیست و با عقل ومنطق جور در نمی آید.

,

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور خاطرنشان کرد: اگر غربی ها به این مسئله رسیده اند به این دلیل است که اساسا آنها انسان های فنا شده ای در فرهنگ منحط غرب هستند و به لحاظ اینکه فرایند های تنهایی را طی کرده اند با حیوان زندگی می کنند لذا این نمی تواند الگوی درستی برای جوانان ایرانی باشد.

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه