اخبار داغ

پاسخ شهردار به آثار پسماندهای ساختمانی بر محیط زیست و ارائه راهکار

پاسخ شهردار به آثار پسماندهای ساختمانی بر محیط زیست و ارائه راهکار
به دلیل کم توجهی دستگاه های مسئول، کناره جاده های لردگان انباشته از انواع زباله ها و نخاله های ساختمانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار سلام لردگان؛ امروزه در شهرستان لردگان با گسترش ساخت و سازهای عمرانی و ساختمانی، همچنین تخریب و مرمت ساختمان ها، میزان نخاله های ساختمانی به نحو چشمگیری در حال افزایش است. وجود پسماندهای ساختمانی، معضل های زیادی را از جمله آلودگی های زیست محیطی، بد منظرگی فضای شهر، مرگ و میر افراد در اثر برخورد اتومبیل ها با نخاله های موجود در معابر بویژه در تاریکی شب را به مسایل قبلی افزود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سلام لردگان؛, سلام لردگان؛,

معضلات تخلیه نخاله های ساختمانی در معابر و گذرگاه ها

تخلیه خاک و نخاله در معابر و گذرگاه های شهر باعث به وجود آمدن مناظری زشت و نا زیبا در محیط شهری می شود، به طوری که چشم هر بیننده ای را می آزارد. از طرفی تخلیه خاک و نخاله در حاشیه راه ها، جاده ها و بزرگراه ضمن آلودگی محیط زیست و به دنبال آن باعث به وجود آمدن خسارات جانبی و مالی به شهروندان خواهد شد.
 
,
, معضلات تخلیه نخاله های ساختمانی در معابر و گذرگاه ها,
,
,
,
, , ,

عدم برخورد با متخلفان، پدیده زشت و غیر قانونی تخلیه نخاله های ساختمانی و زباله ها در برخی جاده های اطراف لردگان همچنان ادامه دارد و این معضل چهره نامناسبی را به این جاده های تحمیل کرده است. این وضعیت علاوه بر ایجاد مشکلات بهداشتی و زیست محیطی ، چهره زشتی به حریم این جاده داده است.
 
,
,
,
, , ,
 
,
سرپرست شهرداری لردگان:
فرهنگ سازی مهمترین مانع تخلیه نخاله های ساختمانی در حریم جادهاست


یعقوب محمودی، سرپرست شهرداری لردگان در گفتگو با خبرنگار سلام لردگان اظهار داشت: متأسفانه در سال های اخیر یکی از مسائلی که به نوعی به عنوان یک فرهنگ در بخشی از مردم لردگان جا افتاده است تخلیه نخاله های ساختمانی در طبیعت و بیشتر حاشیه جاده هاست که این مسئله علاوه بر اینکه چهره زشتی به سیمای شهرستان می دهد باعث آسیب و تخریب محیط زیست نیز می گردد.

وی افزود: یک مشکل اساسی که در این زمینه وجود دارد نبود جایگاه مشخصی جهت تخلیه نخاله های ساختمانی است، از آنجایی که بافت اطراف شهر عمدتاً جنگلی و کشاورزی است نیاز به هماهنگی و همراهی شبکه بهداشت، منابع طبیعی و سایر نهادهای مسئول با کمیته مکان یاب جهت اختصاص فضای مناسبی برای تخلیه نخاله های ساختمانی وجود دارد.

محمودی بیان داشت: بیشترین حجم تخلیه نخاله های ساختمانی در حاشیه جاده هایی است که خارج از محدوده شهر قرار دارند و مسئولیت حفاظت از حریم آن جاده ها نیز با اداره راه و شهرسازی شهرستان می باشد و شهرداری تنها در محدوده شهر می تواند به اعمال نظارت بپردازد.

سرپرست شهرداری لردگان گفت: در مجموع به نظر می رسد راهکار اصلی جهت حل این مشکل و مشکلاتی از این قبیل که در سطح شهر و شهرستان کم هم نیستند، فرهنگ سازی در میان مردم است، چرا که قدرت نظارتی دستگاه های اجرایی محدود بوده و در صورتی که تخلفات گسترده باشند تجربه نشان داده است که عملاً این نظارت ضمانت اجرایی چندانی ندارد.
, سرپرست شهرداری لردگان:
فرهنگ سازی مهمترین مانع تخلیه نخاله های ساختمانی در حریم جادهاست
,
,
,
, سلام لردگان, سلام لردگان,
,
,
,
,
,
,

,
, ,

 
یکی از فرهنگیان شهرستان لردگان گفت: آگاه سازی فراگیر در زمینه کاهش و بهینه سازی مصرف انرژی از طریق کتابهای دانشگاهی و برنامه های تبلیغاتی، اعمال روش های تشویقی و تنبیهی به منظور حفاظت از محیط زیست و طراحی مکانی جهت دفع نخاله های ساختمانی، سپس اخذ مجوزهای لازم و ضروری است تا این معظل به یک فرهنگ در شهرستان تبدیل شود در جهت جلوگیری از تخلیه نخاله های ساختمانی و بهداشتی در حریم جاده ها.

انتهای پیام/
 

,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه