اخبار داغ

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان خبر داد؛

ورود فناوری های نانو در صنایع جنوب کرمان/احداث کارخانه تولید نانوکارواش در کهنوج

ورود فناوری های نانو در صنایع جنوب کرمان/احداث کارخانه تولید نانوکارواش در کهنوج
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از صدور مجوز ساخت کارخانه تولید نانو کارواش در شهرستان کهنوج خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ محمود اسکندری نسب رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در این خصوص اظهار داشت: در سال های اخیر پیشرفت علوم مبحث جدیدی بنام فناوری های نانو یا نانوتکنولوژی را مطرح کرده که برطبق نظر تحلیلگران موج چهارم انقلاب صنعتی را تشکیل می دهند. اهمیت این فناوری در دنیای امروز به حدی است که  اکنون جزو اولویت های بسیاری از کشورهای پیشرفته صنعتی می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان؛,

وی گفت: حوزه صنعتی نیز یکی از موارد پر استفاده فناوری های نانو را تشکیل می دهد و در رشته های مختلفی، با استفاده از این فناوری پیشرفت های شگرفی حاصل شده که تمامی این موارد موجب حل مشکلات انسان و استفاده بهینه از صنایع مختلف شده است. 

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان ادامه داد: خوشبختانه سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان نیز در نیل به اهداف توسعه ای و استفاده از علوم و فناوری های جدید و گسترش مباحث علمی و پژوهشی، توانسته گام های موثری بردارد که صدور اولین مجوز احداث کارخانه نانوکارواش نمونه بارز این مهم می باشد.

,

اسکندری نسب اذعان داشت: سرمایه گذار این طرح مجوز راه اندازی کارخانه را با تولید 6 محصول مختلف بهداشتی و بسته بندی آنها در شهر کهنوج را قریب دو ماه قبل از این سازمان دریافت کرده است.

,

وی افزود: فناوری نانو مطرح شده جهت تولید شوینده خودرو و اماکن در کنار تولید محصولاتی همچون پودر ماشین لباسشویی، مایع پاک کننده چربی، شیشه پاک کن، مایع دستشویی و ظرفشویی این کارخانه استفاده خواهد شد.

,

اسکندری نسب ادامه داد: این سرمایه گذار محصول نانوکارواش خود را بعنوان یک محصول برطبق فناوری نانو با برند خود به صورت کارگاهی در تهران تولید می کند که پس از ساخت کارخانه در کهنوج، تولیدی وسیع این محصول در جنوب کرمان انجام خواهد شد.

,

 وی اذعان داشت: این محصول به عنوان کارواش بدون آب، ضمن صرفه جویی در مصرف آب آنهم با وجود کمبود منابع آبی و اهمیت صرفه جویی در مصرف آب در کشورمان، از مخاطرات ناشی از مصرف شوینده های غیر استاندارد خارجی جلوگیری کرده و همچنین توسط دارنده ماشین و بدون نیاز به تجهیزات خاص استفاده می شود.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان بیان کرد: سرمایه گذاری این طرح مبلغی قریب 16 میلیارد ریال می باشد که در زمان بهره برداری برای 21 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه