اخبار داغ

مدیرکل‌ کتابخانه‌های عمومی استان همدان:

همدان اولین قدم را در توسعه کتابخوانی جامعه عشایر برداشته است

همدان اولین قدم را در توسعه کتابخوانی جامعه عشایر برداشته است
مدیرکل‌ کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: توسعه کتابخوانی در جامعه عشایری لازم است و همدان به عنوان اولین استان کشور در این مسیر قدم برداشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح الوند؛ عاطفه زارعی،صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان همدان، ضمن اشاره بر اینکه باید شاخص‌های کتابخوانی را در زیرساخت‌های کمی و کیفی افزایش دهیم گفت: ارائه خدمات کتاب و کتابخوانی در دو مرحله شهری و روستایی بود اما  استان همدان مورد سومی را با عنوان ارائه خدمات کتابخوانی به جامعه عشایری در برنامه توسعه فرهنگی قرار داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح الوند,

 

,

وی با تاکید بر اینکه  جامعه عشایری قشر مهم و تأثیرگذاری است افزود: همدان اولین استان در کشور است که در این مسیر قدم برداشته بنابراین امیدواریم با هم‌افزایی همه دستگاه‌ها بتوانیم خدمات اطلاعاتی خوبی را به این عزیزان ارائه دهیم .

,

 

,

زارعی  تخصیص بودجه برای توسعه کتابخوانی در جامعه عشایری را لازم دانست و ادامه داد: در بحث گسترش کتابخانه روستایی اقدامات خوبی به ویژه از سوی خیرین صورت گرفته است و امیداست در استان از فرصت ویژه کمک خیرین استفاده کنیم.

,

 

,

مدیرکل‌ کتابخانه‌های عمومی استان همدان کمک‌های استاندار و معاون سیاسی  را در زمینه توسعه کتابخوانی باعث انگیزه و امیدواری دانست و افزود: حضور مقامات استانی در کتابخانه‌ها موجب انگیزه برای ما شده است.

,

 

,

وی با اشاره به وجود  کتابخانه تخصصی در استان بیان کرد : در کتابخانه مرکزی همدان در بحث کتابخانه تخصصی قدمی را  با عنوان همدان‌شناسی برداشته ایم  چرا که رسالت ما در حوزه فرهنگ عامه است و مطالعات فرهنگی را اولویت میدانیم.

,

 

,

زارعی با اشاره بر این که اکثر کتابخانه های استان کتاب های کمک درسی دارند  گفت: با توجه به این که هرساله منابع آموزشی توسط آموزش و پرورش تغییراتی دارند ما هم مجبوریم کتاب های کمک درسی را ارتقا بخشیم اما این کار نیازمند منابع مالی است که ما نداریم اما با این وجود تقریبا اکثر کتابخانه ها با درخواست های کتابدارو مردم کتب کمک درسی را از سازمان هایی هچون قلم چی دریافت میکنند.

,

 

,

وی  از وجود 47 باب کتابخانه روستایی در استان همدان خبر داد و تصریح کرد: هشت شهرستان دارای کتابخانه سیار است  که هر ماه به 20 روستا برای ترویج کتابخوانی و انجام 30 نوع فعالیت فرهنگی برای دانش‌آموزان به روستاها مراجعه می‌کنند.

,

 

,

مدیرکل‌ کتابخانه‌های عمومی استان همدان در پایان به کتابخانه سیار  شهرستان رزن اشاره کرد وگفت: این کتابخانه سیار  در دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه