اخبار داغ

فیلسوف یهودی:

اورشلیم برای یهودیان مقدس نیست

اورشلیم برای یهودیان مقدس نیست
یهودی شدن قدس برای مقدس کردن اسرائیل است. زیرا اورشلیم هرگز بالاتر از سیاست نبوده و هرگز آن مکان قلبهای ما نبوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل کوگانا،هیچ چیز در یهودیت وجود ندارد که خواستار جستجوی مشتاقانه برای هویت اسرائیل با استفاده از سرمایه ی بنام قدس باشد. برعکس این هیجان تحقیقی نوعی درگیر شدن با سابقه ی از شرک است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوگانا,

این عبارت مقدمه ی یک مقاله توسط پرفسور امری بییم یهود آمریکایی استاد فلسفه یهود در دانشگاه های آن کشور است او با استدلال اظهار می کند تلاش یهودیان برای ایجاد اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل کمتر از انحراف  در ایمان یهود که گوساله ی طلا را به جای خدا عبادت کردند نیست.

,

قبل از این روزنامه آلمانی دسایت در روز 19 دسامبرگذشته مطلبی را تحت عنوان بیت المقدس، گوساله ی طلای ما منتشر کرده بود.

,

 بییم می گوید: در آوریل 2010 روزنامه های نیویورک تایمز، واشنگتن پست و وال استریت ژورنال با راه اندازی تبلیغات الی ویزل صهیونیست آمریکایی در صفحات کاملی بیانیه ای برای حاکمیت یهود بر بیت المقدس در برگرفت با عنوانی اورشلیم بالاتر از سیاست است.

,

این شهر بیش از 600 بار در کتاب مقدس ذکر شده است و یک بار در قرآن ذکر نشده است. آن متعلق به یهودیان است اورشلیم قلب ماست و جان روح ماست. واکنش صهونیست ها نیز به تصمیم ترامپ اغلب در یک موقعیت مشابه وابسته به موضع  ویزل با توجه به آنچه که او می بیند است؟

,

اما واقع امر این است که این کلیشه ها ظاهری ساده و گمراه کننده دارند. بییم می گوید: از سوی دیگر قلب قلب ما تورات است. در تورات نام بیت المقدس ذکر نشده است. دیگر مراکز مهم شهری که در تورات وجود دارند شهر هبرون به شدت با ابراهیم پیوند دارد و در بیتل نام یعقوب به صورت نمادین به اسرائیل تغییر یافت. موسی هرگز از اورشلیم چیزی نشنید و یوسف هرگز به آن گوشه ی چشمی هم نداشت. بیت المقدس (اورشلیم) در دکترین کتاب مقدس غایب است.

,

 نویسنده در توضیح نقطه نظر از کتاب مقدس می گوید: بیت المقدس وقتی نزد بنی اسرائیل اهمیت پیدا کرد که خواستند از آن در ارزیابی یک قدرت سیاسی سکولار بهره برده و نه به حاکمیت خداوند تن در دهند (سموئیل اول، فصل 8) که ساموئل این تقاضا را به عنوان یک عمل متقلبانه ی چند بعدی مشرکانه شناخت. زیرا از نظر او بنی اسرائیل خدایان دیگر را پرستش می کردند (  سموئیل اول، باب‌های 15-16)

,

 سموئیل اول باب‌های هشتم(16 -15) همچنین تشریح می کند که بنی اسرائیل با تمرد در برابر ربوبیت خداوند دچار کفرو شرک شدند (سموئیل فصول 7 و 8)

,

خداوند به سموئیل می‌گوید: آنان تو را رد نکرده‌اند، بلکه مرا رد کرده‌اند این دوگانگی باعث شده است برخی از نویسندگان یهودی جانب خداوند و سموئیل را بگیرند و عمل قوم را محکوم کنند (سموئیل اول، باب‌های 15-16) ول سموئیل، باب‌های 16-31) و برخی دیگر به گونه‌ای به توجیه عمل قوم بپردازند.

,

علاوه بر اینها واقعه ی گوساله ی طلایی با درخواست بنی اسرائیل برای به دست آوردن یک پروردگار اختصاصی به عنوان نمونه ی معمولی تناقض با کتاب مقدس در مورد شرک به یگانگی خداوند است از این لحظه بود که سیاست یهودیان بر اورشلیم متمرکز شد.

,

با ساختن معبد پایتخت سکولار که قدرت سیاسی ایدئولوژیک خود را تقویت می کند این نظر همیشه سبب ویران کردن اورشلیم شده است که نشان می دهد مناسب روابط یهودیان با این شهر در بهترین حالت می تواند فقط یک رابطه عشقی ساختگی عجیب و غریب متناقض باشد.

,


بیان «عدالت اجتماعی»با بیت المقدس از دهان اوباما و نه از دهان ترامپ «رئیس جمهور خنده دار و خطرناک» صادر شده است سرمایه داری که خیلی به امر املاک و مستغلات در کاخ سفید می پردازد اکنون می خواهد برای  تبدیل کردن بنگاه املاک خود به یک قطب در این عرصه علاقه مند است که در این راستا و تحقق هدف به سوی گوساله ی طلایی گام بردارد.

,
,

تنها این جناح چپ اسرائیل نیست که فراموش کرده است که منظور از یهودی شدن بیت المقدس بصورتی روشن تکوین یهودیت است. یهودی شدن قدس برای مقدس کردن اسرائیل است. زیرا اورشلیم هرگز بالاتر از سیاست نبوده و هرگز آن مکان قلبهای ما نبوده است."

,

بییم در ادامه نتیجه می گیرد: ستون هایی که یهودیت برآن قرار گرفته تنها جایگاهش در تورات و اصل عدالت پیامبران نهفته است. اما ما از همان ابتد آگاهی داشتیم که انگیزه هایی وجود را تا تورات را با اورشلیم جایگزین کنند که این خود شرک و کفری آشکار است.

,

/ انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه