اخبار داغ

فازدوم کمربندی گچساران در پیچ و خم وعده ها؛

کمربندی ناتمام گچساران 5 ساله شد/ درد مضاعفی که همه روزه جان مردم را تهدید می کند+تصاویر

کمربندی ناتمام گچساران 5 ساله شد/ درد مضاعفی که همه روزه جان مردم را تهدید می کند+تصاویر
دیار بام نفت ایران از مشکلات بسیاری رنج می برد ولی مشکل ناتمام ماندن پروژه فازدوم جاده کمربندی این شهر به طول 7کیلومتر درد مضاعفی است که همه روزه جان مردم را تهدید می کند،پروژه ای که این روزها به کما رفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب جنوب،شهرستان گچساران یکی ازپرترددترین محورهای ارتباطی کهگیلویه و بوراحمد محسوب می شود که نقشی کارکردی در مسائل اقتصادی کشور دارد، جاده کمربندی(فازاول) این شهر ترافیک خودروهای سنگین و ترانزیتی را از داخل شهر به حاشیه منتقل می‌کند تا ایمنی شهروندان را افزایش دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آفتاب جنوب,

, , ,

فاز2پروژه جاده کمربندی گچساران یکی از طرح‌های نیمه تمام است که عملیات اجرایی آن از سال‌91آغاز شده اما به دلیل کمبود اعتبار امروز با گذشت بیش از5 سال از آغاز طرح، با پیشرفت 40درصدی همچنان نیمه تمام باقی مانده است.

,

, , ,

این درحالی است که کارهای نیمه‌تمام و پروژه‌های تکمیل نشده بسیاری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که برای واکاوی دلیل این همه پروژه چندان نیازی به تحقیق و تجزیه و تحلیل نیست،در جلساتی که همواره با حضور مدیران و مسئولان برگزار می‌شود یکی از دلایل عقیم ماندن پروژه‌ها را پیمانکاران می‌دانند.

, .,

هرچند "حسن فدایی"، مدیرکل سابق راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در آخرین نشست خبری خود به این نکته اشاره کرد که علت زخمی شدن بسیاری از پروژه‌ها به خصوص در حوزه راه مشکلاتی است که پیمانکاران در استان ایجاد می‌کنند.

,

, , ,

شهروندان گچسارانی به دلیل تردد و ترافیک سنگین بلوار اصلی شهر حدفاصل میدان فرودگاه تا میدان نمازوعبور خودروهای سنگین در قسمت جنوبی شهر خطراتی را متوجه خود می دانند که  همواره خواستار تسریع در فرآیند بهره‌برداری از فاز دوم جاده کمربندی بوده‌اند.

, .,

, ,

, ,

امروزه تردد کامیون ها و خودروهای سنگین به یک موضوع عادی در دیار بام نفت ایران تبدیل شده است،اگر چه حضور کامیونها در شهر با بهره برداری فاز اول جاده کمربندی حالا کمتر شده اما همچنان بسیاری از شهروندان از تردد و پارک کردن کامیون در مسیراصلی شهر ناراضی هستندو سروصدای زیاد و آلودگی هوا به ویژه در شب و هنگام استراحت به این نارضایتی ها دامن می زند.

,

, ,

 عبور خودروهای سنگین و ایجاد ناامنی

,  عبور خودروهای سنگین و ایجاد ناامنی,

یکی از شهروندان گچسارانی دراین خصوص گفت:عبور خودروهای سنگین و کامیون‌ها از داخل شهر، مشکلاتی را متوجه سلامت و ایمنی جان شهروندان به ویژه کودکان کرده است.

,

وی افزود:فاز2جاده کمربندی گچساران سالهاست که در حال ساخت است اما روند تکمیل آن به کندی پیش می‌رود و به نظر می‌رسد که مسئولان، نگران سلامت جان شهروندان نیستند.

,

, ,

دیگری ادامه داد:با توجه به عبور جاده مواصلاتی 8 استان از شرق و جنوب کشور در این مسیر متاسفانه با گذشت چند سال از شروع عملیات پروژه فازدوم جاده کمربندی، از مسئولین تقاضا داریم  که با تخصیص اعتبار لازم از میزان تصادفات و ضایعات انسانی در این شهر بکاهند.

,

یکی از رانندگان گچسارانی نیزگفت:عبور خودروهای سنگین و کامیون‌ها از داخل شهر و حد فاصل میدان فرودگاه تا میدان سرباز و همچنین عبور از منطقه رادک مشکلات زیادی را متوجه شهروندان کرده است که به نظر می رسد مسئولان باید به این موارد توجه بیشتری داشته باشند.

,

, ,

دیگری گفت:مسئولین بایداین مشکلات و دغدغه های اصلی شهروندان را دراولویت قرار دهد و این طرح ها را براساس اهمیت آنها اولویت بندی کند،چرا که عبور ماشین های سنگین از داخل شهر همواره از سوی مردم مورد اعتراض واقع شده است.

,

, ,

عاملی برای سلب آسایش

, عاملی برای سلب آسایش,

 یک جوان گچسارانی نیزافزود:عبور خودروهای سنگین علاوه برآلودگی محیطی و نیز ایجاد آلودگی صوتی زیرساخت‌های شهری را نیز تخریب می‌کند و هیچ اعتباری برای جبران این خسارت از سوی مسئولین برای طرح های در معرض آسیب اختصاص نمی‌یابد.

,

, ,

یکی از دانشجویان گچسارانی هم با تایید مشکلات امنیتی ناشی از تردد خودروهای سنگین از داخل این شهر فتصریح کرد: مردم گچساران سال هاست که در انتظار بهره‌برداری ازفازدوم جاده کمربندی هستند اما ظاهرا مسئولان برای بهره‌برداری از این پروژه هم چندان عجله‌ای ندارند.

,

دردی که جان مردم را تهدید می کند

, دردی که جان مردم را تهدید می کند,

دیگری ادامه داد:گچساران از مشکلات بسیاری رنج می برد ولی مشکل ناتمام ماندن پروژه فازدوم جاده کمربندی درد مضاعفی است که همه روزه جان مردم را تهدید می کند.

,

, ,

یکی دیگر از شهروندان افزود:این پروژه ظاهرا تاکنون چندین مدیرکل را به خود دیده و اگر اشتباه نکنیم 5 مدیرکل آمده‌اند و رفته‌اند و هنوز این 7 کیلومتر به سرانجامی نرسیده است ومتولیان از یک طرف علت را معارضین می‌دانند و از طرف دیگر نبود اعتبارات اعلام می‌کنند در حالی که چنین پروژه کوچکی نباید به این دلایل تاکنون راکد مانده باشد.

,

, ,

وی ادامه داد:همچنین مسئولین باید پاسخ بدهند که با توجه به تخصیص اعتباری که در گذشته به این جاده کمربندی داده شده چرا هنوز بعد از گذشت 5 سال و تغییر چند مدیرکل به نتیجه نرسیده است؟.

,

آغاز عملیات اجرایی از سال 91

, آغاز عملیات اجرایی از سال 91,

هرچند باید توجه داشت که وجود جاده کمربندی در کنار هر شهر برای تسهیل در امر ترافیک و کاهش حوادث جاده‌ای ضروری است و از ورود خودروهای سنگین از جمله تریلر‌ها، کامیون ها،ماشین‌های یدک‌کش،اتوبوس‌ها و دیگر خودروها به خیابان‌های سطح شهر جلوگیری کرده و نیز باعث کاهش سر و صدا و جلوگیری از بروز حوادث جاده‌ای می‌شود.

,

, , ,

علاوه بر این، جاده کمربندی ضمن کاهش تصادفات، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، تسهیل در عبور و مرور، باعث کم شدن زمان و مسافت مسافرت‌ها و رسیدن زود‌تر و امن‌تر مسافر و بار به مقصد می‌شود.

,

پروژه ای که درجا می زند

, پروژه ای که درجا می زند,

این درحالی است که فاز دوم جاده کمربندی گچساران که از حدود5سال پیش با یک زیرسازی اولیه و ساخت آب‌نماهایی بتونی برای گذر آب‌های روان سطحی آغاز شده بود همین طور درجا می‌زندو متأسفانه این پروژه همچنان ناتمام به حال خود‌‌ رها شده است.

,

, ,

درپیچ و خم اعتبار

, درپیچ و خم اعتبار,

تردد ماشین های سنگین دربلوار ولی عصر(عج)گچساران اگر چه اختلال در ترافیک شهر و نارضایتی شهروندان را به همراه داشته اما مسئولان حل این مشکل را منوط به تامین اعتبار می دانند که با این اوصاف به نظر می رسد شهر ترانزیتی گچساران برای داشتن جاده کمربندی باید چندین سال انتظار بکشد.

,

 از آنجا که شهرستان گچساران به عنوان شاه راه و محور مواصلاتی دیگر استان‌ها به شمار می‌رود متاسفانه پروژه‌ای که در سال 91 با حضور جمعی از مسئولان استانی و کلنگ‌زنی شد هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

,

, ,

پروژه ای که به کما رفته است

, پروژه ای که به کما رفته است,

فاز دوم پروژه کمربندی جاده گچساران به طول 7 کیلومتر قرار بود ابتدای جاده آب‌شیرین را به تقاطع بهشت‌زهرا متصل کند که متاسفانه این کار تاکنون سرانجامی نداشته و پروژه به کما رفته است و این در حالی است که پروژه باید در اولویت کاری قرار می‌گرفت، اما متاسفانه بنا بر دلایلی کار این پروژه مهم اکنون راکد  و رو به تعطیلی رفته است.اگرچه مالکان زمین‌های مسیر جاده کمربندی نیز برخی مطالباتشان پرداخت نشده است و آنها نیز بدنبال مطالبات خود هستند.

, .,

, ,

پیمانکارپروژه، جگرمان را خون کرد

, پیمانکارپروژه، جگرمان را خون کرد,

عبدالرحیم رحیمی، فرماندارگچساران دراین خصوص گفت:درواقع پیمانکار جاده کمربندی جگرمان را خون کرد،مشکلات هم دو طرفه بود هم معارضین و هم از طرف پیمانکارپروژه،که نهایتا اداره راه و شهرسازی به این نتیجه رسید که پیمارکار را خلع ید کند.

,

, ,

وی افزود:درحال حاضر فاز دوم  جاده کمربندی به مناقصه رفته است که اگر خدا بخواهد قرار است پیمانکار مجددا شروع به کار کند و تا آنجا که اطلاع دارم پاکت مناقصه نیز باز شده است و ان شاءالله فاز دوم باسرعت عمل بیشتری پیش برود.

,

فراندار گچساران تصریح کرد:در فاز دوم مشکل اعتباری وجود ندارد و مشکل از پیمانکار بود که معترض به مقدار اعتبار پروژه بودکه امیدواریم که در پایان 6 ماه اول سال 97 و درهفته دولت این پروژه به بهره برداری کامل برسد.

,

, ,

, , ,

بدون‌شک با بهره‌برداری از این پروژه می‌توان شاهد گسترش راه‌ها، کاهش ورود خودرو‌های سنگین به شهر، اشتغالزایی، کاهش آلودگی هوا، کاهش سر و صدای ناشی از ورود خودروهای سنگین به شهر، کاهش زمان سفر‌ها، ایمن شدن عبور و مرور خودروهای سبک در شهر، کاهش بار ترافیکی و کاهش سوانح و حوادث جاده‌ای نیز بود.

, .,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه