اخبار داغ

بعداز گذشت 10 سال/

مرکز معاینه فنی خودرو یک مطالبه به حق اسدآبادی‌ها/شهردار اسدآباد: بزودی برای ارائه مجوز مرکز معاینه فنی فراخوان عمومی می‌شود

مرکز معاینه فنی خودرو یک مطالبه به حق اسدآبادی‌ها/شهردار اسدآباد: بزودی برای ارائه مجوز مرکز معاینه فنی فراخوان عمومی می‌شود
ایجاد مرکز معاینه فنی خودرو، یکی از مطالبات به حق مردم اسدآباد است که بعداز گذشت 10 سال هنوز این مرکز در این شهر دایر نشده و شهرداری برای احداث آن خبر از فراخوانی عمومی می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  آوای سیدجمال؛ مرکز معاینه فنی خودروی سبک و سنگین در شهرستان 107 هزار نفری اسدآباد که بیش از هزاران خودروی سواری، از جمله  347 دستگاه تاکسی شهری و حومه، 14 دستگاه مینی بوس،  دو هزار وانت بار درون شهری و 200 خودوری سنگین درون شهری دارد و البته در مسیر عبوری چندین استان هم قرار گرفته، یک فرصت طلایی برای درآمدزایی و هم اشتغالزایی برای سازمان نیمه دولتی مانند شهرداری به شمار می‌رفت که متأسفانه با وجود مصوبه واگذاری مجوز ایجاد آن به بخش خصوصی این فرصت از دست رفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , آوای سیدجمال,

در واقع بعد از گذشت 10 سال که این شهر فاقد مرکز معاینه فنی است، این فرصت بزرگ از دست شهرداری رفت و امروز هم که علی رغم اینکه باید به بخش خصوصی واگذار شود، هنوز از ایجاد آن خبری نیست و در این زمینه مردم گلایه‌های زیادی دارند.

,

*شهروندان: مجبوریم برای معاینه فنی خودرو به شهرهای دیگر برویم

, *شهروندان: مجبوریم برای معاینه فنی خودرو به شهرهای دیگر برویم,

یکی از شهروندان اسدآبادی که دارای تاکسی درون شهری است، می‌گوید: برای هر باز معاینه فنی خودروهایمان باید مسیر طولانی تا همدان، یا کنگاور و یا سنقر را طی کنیم.

,

, ,

او نیاز به مرکز معاینه فنی را نیاز اساسی هر شهروند که دارای خودرو است، می‌داند و می‌گوید: اگر این مرکز نباشد دریافت معاینه فنی سخت می‌شود و برخی در زمان خودش نمی‌توانند به شهرهای دیگر برای اخذ این مدرک بروند و همین موجب جریمه می‌شود.

,

دیگر شهروند اسدآبادی که دادو فریادش از پرداخت هزینه سنگین خلافی ماشینش درآمده بود، گفت: برای گرفتن خلافی رفته بودم که 210 هزار تومان تنها برای نداشتن کارت معاینه فنی جریمه شدم.

,

او می‌گفت که اگر این معاینه فنی باشد، خوب در زمان خودش اقدام به گرفتن آن می‌کنیم و جریمه هم نخواهیم شد.

,

درواقع این خواسته مهم بیشتر شهروندان این شهر است چرا که میتوان گفت که هم بسیاری از آنان وسایل شخصی دارند و هم بسیاری از شهروندان هم با داشتن خودرویی خدمات عمومی ارائه می‌دهند و به همین دلیل ضرورت این مرکز دوچندان می‌شود.

,

*احداث مرکز معاینه فنی خودرو مطالبه به حق مردم

, *احداث مرکز معاینه فنی خودرو مطالبه به حق مردم,

فرماندار شهرستان اسدآباد هم یکی از مطالبات به حق مردم در طول سالهای گذشته تاکنون را ایجاد مرکز معاینه فنی خودرو دانست و گفت: شهرداری به عنوان یک سازمان عمومی و نیمه دولتی می‌توانست با توجه به کمبود درآمد شهرداری از این فرصت ایجاد مرکز معاینه فنی خودرو استفاده کنند که این امر انجام نشده است.

,

, ,

حسین افشاری با تأکید بر ایجاد مرکز معاینه فنی خودرو با اشاره به درخواستهای مردمی از شهردار خواست که هرچه زودتر نسبت به ایجاد این مرکز تعیین تکلیف کند.

,

وی با اشاره به وجود تعداد زیادی داوطلب برای ایجاد این مرکز، گفت: در حال حاضر متقاضیان زیادی در بخش خصوصی برای راه‌اندازی این مرکز اعلام آمادگی کرده‌اند که نیاز است شهرداری نسبت به واگذاری مجوز آن اقدام کند.

,

*وجود30 متقاضی احداث مرکز معاینه فنی خودرو

, *وجود30 متقاضی احداث مرکز معاینه فنی خودرو,

شهردار اسدآباد هم در این زمینه اظهار کرد: شهرستان اسدآباد  347 دستگاه تاکسی شهری و حومه، 14 دستگاه مینی بوس،  دو هزار  وانت بار درون شهری و 200 خودوری سنگین درون شهری دارد.

,

, ,

کاظم سعیدی تصریح کرد: باتوجه به وجود این تعداد وسایل نقلیه در سطح شهرستان به وجود مرکز معاینه فنی واقفیم و بزودی این مرکز ایجاد خواهد شد.

,

وی گفت:  شهرداری اسدآباد در مقطعی نسبت به احداث ساختمانی برای ایجاد مرکز معاینه فنی اقدام کرد و حتی اسکلتی از این ساختمان را در ترمینال شهری اسدآباد ایجاد کرد که بنابر اعلام استانداری مبنی بر عدم ورود شهرداری‌ها به ساخت این مراکز این امر عملا" از سوی شهرداری متوقف شد.

,

*فراخوان عمومی از طریق رسانه و بنر اطلاع رسانی می‌شود

, *فراخوان عمومی از طریق رسانه و بنر اطلاع رسانی می‌شود,

شهردار اسدآباد با بیان اینکه به دنبال این امر و عملی شدن اقدام احداث مرکز معاینه فنی حدود 30 نفر متقاضی برای احداث این مرکز به شهرداری مراجعه کرده اند، گفت: بسیاری از این متقاضی شرایط لاز بهرای احداث این مرکز را ندارند.

,

وی خاطرنشان کرد: در نشستی که با تعدادی از اعضای شورا با حمل و نقل ترافیک استان داشتیم، درخواست داشتیم که انتخاب متقاضی احداث این امرکز را آنان انتخاب کنند که اعلام کردند متولی این امر شهرداری، راهنمایی و رانندگی و محیط زیست است.

,

سعیدی تصریح کرد: بنا داریم که طی یک برنامه فراخوان عمومی نسبت به انتخاب متقاضی احداث مرکز معاینه فنی خودرو اقدام و زمان ان را مشخص کنیم.

,

*داشتن شرایط فضای خدماتی؛ شرط واگذاری مجوز مرکز معاینه فنی

, *داشتن شرایط فضای خدماتی؛ شرط واگذاری مجوز مرکز معاینه فنی,

وی گفت: بعداز اعلام فرخوان و تشکیل پرونده برای متقاضیان، انتخاب فرد متقاضی را در حضور همه متقاضیان و نمایندگان فرمانداری، دادستانی  و سازمان بازرسی انجام خواهیم داد.

,

شهردار اسدابآد یکی از شرایط اصلی برای واگذاری مجوز احداث مرکز معاینه فنی خودرو را به بخش خصوصی، داشتن شرایط فضای خدماتی دانست و گفت: طی چند روز آینده این فراخوان از طریق رسانه‌ها و بنر تبلیغاتی انجام خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه