اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

تلاش آمریکا برای اثبات عدم رعایت حقوق بشر در جمهوری اسلامی / مجلس باید دربرابر فعالیت های ضدبشری آمریکا اقدام کند

تلاش آمریکا برای اثبات عدم رعایت حقوق بشر در جمهوری اسلامی / مجلس باید دربرابر فعالیت های ضدبشری آمریکا اقدام کند
جوکار گفت:باید در زمینه اقداماتی که آمریکایی ها انجام می دهند، ما هم پیش دستی کنیم؛ مجلس و دولت ما باید در برابر فعالیت های ضدبشری و نژادپرستانه بی شمار آمریکا، قانون تصویب کند، قطعنامه صادر کرده و از کسانی که مورد ظلم در آمریکا قرار می گیرند، حمایت کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدصالح جوکار در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی راه آرمان در واکنش به تصویب قطعنامه ضدایرانی و مداخله جویانه مجلس نمایندگان آمریکا در حمایت از آشوب های اخیر کشور گفت: آمریکا سعی داشت اغتشاشات اخیر را از طریق بردن به شورای امنیت بین المللی کند گرچه این امر خلاف قاعده و قانون بود و تا الان هم دردنیا سراغ نداریم اقدامات عده ای آشوبگر را به سطح بین المللی بیاورند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی راه آرمان, شبکه اطلاع رسانی راه آرمان,

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: آمریکایی ها بیشتر جنبه سیاسی کار را دنبال می کردند تا با استفاده ازاین امر جمهوری اسلامی را به عنوان کشوری که حقوق بشر را رعایت نمی کند، به دنیا معرفی کند که ناکام ماند؛ کاملا هم بدیهی بود چرا که حتی کشورهایی که در جامعه جهانی نفوذ آنچنانی ندارند، این موضوع را در شورای امنیت به تمسخر گرفتند.

,

وی عنوان کرد: باتوجه به اینکه این موضوع در شورای امنیت رد شد، مجلس نمایندگان آمریکا به این موضوع ورود کرد که  اساسا مداخله در امور داخلی دیگران محسوب می شود؛ اینها بااینکه در مقام قانون گذاری هستند اما متاسفانه رعایت کنوانسیون های بین المللی را نمی کنند و این هم بار سیاسی و جنبه تبلیغاتی دارد.

,

جوکار اذعان داشت: آمریکایی ها به دنبال این هستند زمینه ای برای اعمال تحریم ها که به قول خود غیرهسته ای است، ایجاد نمایند تا برای رسیدن به اهداف خود، روی جمهوری اسلامی فشار وارد کنند؛ گرچه ما در طی این مدت آنچه در سطح منطقه دیدیم ناکامی آمریکایی ها در رسیدن به اهداف منطقه ای آنها بود.

,

وی با اشاره به اینکه استراتژی و راهبردهای آمریکا در منطقه به بن بست رسید، ادامه داد: آنها در عراق، سوریه و یمن باختند و نفوذشان در سطح منطقه کم شد لذا به شدت عصبانی و به هر طریقی به دنبال انتقام هستند اما قطعا جمهوری اسلامی دست بالاتری دارد.

,

این کارشناس مسائل رهبری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید کرد: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند حمایت هایی که آمریکا از آشوبگران کرد، برای آمریکا هزینه بر خواهد بود که در سطح منطقه باید بپردازند وضربه محکم تری خواهند خورد.

,

جوکار بیان کرد: باید در زمینه اقداماتی که آمریکایی ها انجام می دهند، ما هم پیش دستی کنیم؛ مجلس و دولت ما باید در برابر فعالیت های ضدبشری و نژادپرستانه بی شمار آمریکا،  قانون تصویب کند، قطعنامه صادر کرده و از کسانی که مورد ظلم در آمریکا قرار می گیرند، حمایت کند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: باید در چنین مسائلی دیپلماسی ما محکم تر ورود کرده و به مجامع بین المللی شکایت بریم هرچند مااعتقاد داریم این مراجع به نوعی تحت نفوذ آمریکاست اما با دیپلماسی فعال در کشورهای بی طرف و غیر متعهدها می توان از این ظرفیت عظیم به خوبی استفاده کنیم.

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه