اخبار داغ

مدیر منطقه یک شهرداری همدان:

سایت موزه هسته مرکزی شهر در دست طراحی است/ کاوشگران به خاک بکر رسیده اند

سایت موزه هسته مرکزی شهر در دست طراحی است/ کاوشگران به خاک بکر رسیده اند
مدیر منطقه یک شهرداری همدان از اتمام کاوشها در میدان امام و طراحی سایت موزه ای به منظور نمایش آثار کشف شده، در هسته مرکزی شهر خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از نافع، همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدان ایران زمین در برگیرنده آثار بی نظیری است که از بعد تاریخی دارای اهمیت هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

بی راهه نرفته ایم اگر بگوییم شهر همدان بر روی گنجینه های ارزشمند تاریخی آرمیده است و پیاده راه سازی میدان مرکزی شهر موجب شد تا بخشی از گنچ های پنهان این شهر در جریان کاوش ها کشف شود.

,

 

,

در آن بازه زمانی رسانه ها ازمتولیان امر درخواست کردند تا با به تاخیر انداختن طرح پیاده راه سازی، زمینه برای کاوشهای مستمر را فراهم آورند و چراکه کاوش های مذکوردر ایجاد سایت موزه ای برای نمایش آتار تاریخی همدان را فراهم می کرد.

,

 

,

نباید فراموش کرد که آثار کشف شده و کاوش‌های انجام شده در میدان امام خمینی(ره) همدان سرمایه ملی برای کشور و تبلوری از تاریخ سه هزار ساله همدان محسوب می شود و نمی توان آن را فدای طرح پیاده ‌راه کرد؛ چرا که اگر کاوش‌ های باستان ‌شناسی پیش از استمرار طرح میدان امام (ره) انجام نشود، در آینده برای یافتن آثار تاریخی مجبور به تخریب کامل این میدان خواهیم شد.

,

 

,

در همین رابطه مدیر منطقه یک شهرداری همدان در گفتگو با خبرنگار نافع، با بیان اینکه ،به دنبال درخواست شهروندان و نمایندگان افکار عمومی، کاوش ها در میان امام همدان ادامه یافت،گفت: در حال حاضر کاوش ها رو به اتمام است.

, نافع,

 

,

امیر فتحیان نسب ادامه داد:با توجه به اینکه در حال حاضر کاوشگران به خاک بکر رسیده اند،لذا کارشناسان میراث فرهنگی تشخیص دادند که نیازی به ادامه کاوشها نیست.

,

 

,

وی با اذعان به اینکه،بر اساس آثار کشف شده در کاوش های میدان امام، تصمیم بر ایجاد سایت موزه در هسته مرکزی شهر گرفته شده است، بیان کرد:سایت موزه زیبایی، در شان هسته مرکزی شهر در دست طراحی است و این سایت قابلیت به نمایش گذاشتن آثار 2000 ساله را در میدان امام فراهم می کند.

,

 

,

فتحیان نسب ادامه داد: احداث یک موزه در نقطه مرکزی میدان اصلی شهر همدان در کنار پیاده راه اکباتان که دارای ظرفیت های تاریخی نظیر مسجد جامع، بازار بزرگ و تپه هگمتانه است، می تواند میدان آرامگاه بوعلی سینا تا میدان هگمتانه را به مسیر گردشگری تبدیل کند.

,

 

,

مدیر منطقه یک شهرداری همدان بیان کرد: ایجاد سایت موزه در هسته مرکزی همدان، نه تنها در سطح استان، بلکه در سطح ملی ظرفیت های گردشگری را افزایش می دهد.

,

 

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هم اکنون پیاده راه سازی میدان امام با پیشفرفت فیزیکی 83 درصد در حال انجام می باشد، اظهار کرد: اگرچه بخشی از پیاده راه سازی به دلیل کاوش ها به تاخیر افتاد، اما پیش بینی ها بر این است که تا پیش از اتمام سال جاری این طرح به بهره برداری برسد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه