اخبار داغ

رویدادهای ورزشی هفته؛

شمارش معکوس برای انتخابات جنجالی و کوک شدن سازبرای تیم ملی فوتبال

شمارش معکوس برای انتخابات جنجالی و کوک شدن سازبرای تیم ملی فوتبال
حضور نمایندگان فوتسال ایران در میان بهترین های جهان، توقف مدعیان لیگ فوتبال، معرفی کاندیداهای کمیته المپیک و انتخاب ناظر برای آن مهمترین اتفاقات ورزشی هفت روز گذشته بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مهر، در این هفت روز مشخص شد که مهمترین انتخابات ورزش با حضور چه افرادی به عنوان کاندیدا برگزار می شود. خیلی از اتفاقات و رفت و آمدهای ورزشی هم در راستای همین انتخابات بود مانند  اقدامی که سازمان بازرسی کل کشور برای  معرفی ناظری ویژه داشت، آزمون زبان که از کاندیداهای دبیرکلی گرفته شد و ...

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در این هفته همچنین نتیجه بررسی صلاحیت کاندیداها برای انتخابات بسکتبال مشخص شد، سرمربی تیم ملی فوتسال و تیمش در رده سوم و چهارم جهان ایستادند، مدعیان لیگ برتر فوتبال در هفته هجدهم متوقف شدند، هندبال ایران صاحب ۶ کرسی آسیایی شد، نکونام از هدایت تیم خونه به خونه استعفا کرد و ...

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش به این شرح است:

رقابت ۲۸ نفر برای ۱۱ صندلی کمیته ملی المپیک
انتخابات کمیته ملی المپیک در حالی سه روز دیگر برگزار می شود که بر اساس نتیجه نهایی از دو هفته تعیین شده برای ثبت نام کاندیداها، ۲۸ نفربرای این انتخابات و تصدی پست های مختلف کاندیدا شده اند. بر این اساس
سیدرضا صالحی امیری محمود خسروی‌وفا کاندیدای ریاست شده اند. پنج کاندیدای دبیرکلی علی مرادی، شاهرخ شهنازی، محمد درخشان، مهدی علی نژاد و صادق فرجی هستند. دو کرسی نایب رئیسی ۱۱ کاندیدا به نام های محمود خسروی‌وفا، رباب شهریان، علی مرادی، هادی ساعی، هاشم اسکندری، محمود مشحون، فضل‌الله باقرزاده، حسین بابویی، مجید شایسته، طاهره طاهریان و غلامرضا نوروزی دارد. 

همچنین مهدی علی نژاد، هادی ساعی، کیکاووس سعیدی و میترا نوری کاندیداهای خزانه داری هستند. ضمن اینکه علیرضا رحیمی، مهدی تاج، فضل الله باقرزاده، مجید کیهانی، خسرو قمری، محمد علیپور، سید عبدی افتخاری، محمدعلی صبور ، صادق فرجی، محمد درخشان، زهرا اینچه درگاهی، مسعود خلیلی، احمد ضیایی، مجید شایسته، محسن رضوانی و علی دادگر برای عضویت در هیات اجرایی کاندیدا شده اند. 

البته محمود مشحون (نایب رئیسی) و هادی ساعی (خزانه داری) دیگر کاندیداهای این انتخابات بودند که اعلام انصراف کردند. 

توقف مدعیان در هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال
هجدهمین هفته از هفدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر در حالی برگزار شد که تیم‌های مدعی قهرمانی برابر حریفان خود متوقف شدند و امتیازات ارزشمندی را از دست دادند. در این هفته پرسپولیس که صدرنشین است برابر تیم نفت تهران متوقف شد و دو امیتاز خانگی را از دست داد. استقلال هم در دیداری حساس برابر تراکتورسازی به تساوی رسید.  پیکان که یکی از مدعیان در نیم فصل اول بود برابر ذوب آهن شکست خورد و پارس جنوبی هم برابر سپاهان دو امتیاز خانگی را از دست داد. 

با نتایجی که در هفته هجدهم رقم خورد صدر جدول تغییر زیادی نداشت و سرخپوشان تهرانی همچنان با ۴۱ امتیاز در صدر ماندند و فولاد و پارس جنوبی و استقلال با ۳۲، ۳۱ و ۲۷ امتیاز در رده های بعدی قرار گرفتند. بهترین نتیجه هفته هجدهم را سایپا گرفت که با برتری برابر استقلال خوزستان خود را ۲۷ امتیازی کرد و به رده ششم جدول رده بندی صعود کرد.

تکواندوکاران ایران به مدال گرنداسلم نرسیدند
در این هفت روز ورزش مسابقات تکواندو گرنداسلم در ووشی چین پیگیری شد. در این مرحله از رقابت ها میرهاشم حسینی نماینده وزن دوم المپیکی کشورمان با قبول شکست برابر رقیب روسی خود در دیدار رده بندی از رسیدن به نشان برنز بازماند. ابوالفضل یعقوبی دیگر نماینده ایران در همین وزن در نخستین مبارزه خود مقابل حریفی از کره جنوبی باخت و از دور رقابتها کنار رفت.

رونمایی از اعضای جدید کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد 
 پس از تغییر و تحولات اخیر در کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد که توسط اعضای شورای فنی صورت گرفت، محمد طلایی به عنوان مربی در کادر فنی ماندگار شد و رسول خادم هم به عنوان مسئول فنی معرفی شد. طبق تصمیم شورای فنی قرار بر این شد تا از این پس برخی از مربیان به عنوان مربیان ادواری در کادر فنی حضور یابند و تمرین آزادکاران را زیر نظر بگیرند. بدین ترتیب و بر اساس تصمیم جدیدی که در این هفته اتخاذ شد، برای اردوی جدید آزادکاران علاوه بر محمد طلایی به عنوان مربی ثابت، علیرضا رضایی، مسعود مصطفی جوکار، فردین معصومی، مهدی برائتی و هادی حبیبی نیز به عنوان اعضای کادر فنی معرفی شدند. همچنین دو مربی دیگر نیز به معرفی هیأت کشتی استان‌های مازندران و کرمانشاه به این جمع اضافه خواهند شد. اردوی تیم ملی کشتی آزاد در حال پیگیری است. 

قهرمانی زودهنگام پتروشیمی در لیگ تنیس روی میز 
در فاصله دو هفته مانده به پایان رقابت های لیگ برتر تنیس روی میز، تیم پتروشیمی عنوان قهرمانی این مسابقات را به خود اختصاص داد. این تیم در هفته هشتم این مسابقات که یکشنبه برگزار شد، موفق شد در مصاف با نفت آبادان پیروز شود و اینگونه در فاصله دو هفته مانده به پایان این رقابت ها قهرمانی خود را مسجل کند. در حال حاضر بعد از پتروشیمی که با ۲۲.۵ امتیاز صدرنشین لیگ تنیس روی میز است، تایدواتر با ۱۵.۵ امتیاز در رده دوم قرار دارد. 

لغو اعزام رکابزنان به کاپ جهانی بلاروس 
فدراسیون دوچرخه‌سواری اعزام رکابزنان سرعتی به کاپ جهانی بلاروس را لغو کرد. به گفته محسن سلگی مدیر تیم های ملی دوچرخه سواری، دعوتنامه حضور در این مسابقات برای ایران ارسال شده اما فدراسیون با توجه به حضور تیم ملی در اردوی مالزی ترجیح داد نماینده ای در این مسابقات نداشته باشد. چراکه در کاپ بلاروس تنها چند نفر ورزشکار سرعتی شرکت می کنند اما در اردوی مالزی امکان حضور تمام اعضای تیم وجود دارد. 

اعتراض رسمی پرسپولیس به تصمیمات داوری 
باشگاه پرسپولیس در نامه ای به سازمان لیگ نسبت به اشتباهات داوری به شدت اعتراض کرد. در بخشی از این نامه که یکشنبه به سازمان لیگ ارسال شد، تاکید شده بود که« اشتباهات داوری به ضرر پرسپولیس به روندی ادامه دار تبدیل شده، اما نتایج خوب تیم فوتبال پرسپولیس باعث پنهان ماندن آن شده است.»، در این نامه به طور ویژه به مسائل داوری بازی با نفت تهران پرداخته شد و ضمن ارائه نظرات کارشناسان داوری، مستندات موجود نیز مطرح گردید.

محکومیت ۵۹۶ میلیون تومانی سپاهان
کمیته تعیین وضعیت بازیکن فدراسیون فوتبال پس از بررسی مدارک و مستندات دعوی مطالبه وجه عبدالله کرمی قلعه طوقی به طرفیت باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان ، در این هفت روز ورزش رای خود را اینگونه اعلام کرد: باشگاه سپاهان محکوم به پرداخت مبلغ ۵/۸۵۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال (۵۸۵ میلیون تومان) بابت قرارداد فصل های ۹۴-۹۳ و ۹۵-۹۴  و ۱۱۷/۰۰۰/۰۰۰ (۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان) بابت هزینه رسیدگی در حق عبدالله کرمی. بر اساس رای صادر شده و در صورتی که در مهلت ۳۰ روز پس از ابلاغ رای باشگاه محکوم ، مبادرت به پرداخت وجه فوق و کسب رضایت خوانده نکرده باشد، پرونده به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارسال می شود.

برگزاری پنجاهمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی 
یکشنبه گذشته یعنی ۱۷ دی ماه مصادف با درگذشت جهان پهلوان تختی بود. امسال هم همچون سالهای گذشته، مراسمی در این روز و با حضور گسترده مردم و علاقمندان به این اسطوره ورزش ایران در آرامگاه ابن بابویه تهران برگزار شد. در پنجاهمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان چهره‌های ورزشی، هنری و سیاسی فراوانی همچون ناصر ملک مطیعی، محمد نصیری، رسول خادم و جمعی از قهرمانان و پیشکسوتان کشتی نظیر علی‌اکبر حیدری، خیرالله امیری، محمدرضا طالقانی و  همچنین روسای برخی از فدراسیون های ورزشی و هنرمندان سینما و تلویزیون حضور داشتند. همچنین عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی وزیر ورزش نیز به نیابت از مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، پیامی را در این مراسم قرائت کرد.

آزمون زبان از کاندیداهای دبیرکلی کمیته ملی المپیک 
ستاد نظارت بر انتخابات کمیته ملی المپیک در اولین نشست خود آزمون زبان از کاندیداهای دبیرکلی کمیته ملی المپیک را تصویب کرد. بر این اساس طی این هفته از پنج کاندیدای این پست یعنی مهدی علی نژاد، شاهرخ شهنازی، محمد درخشان، علی مرادی و صادق فرجی آزمون زبان گرفته شد. هر پنج کاندیدا نیز حضور در آن را با موفقیت پشت سر گذاشتند. 

قهرمانی دانشگاه آزاد در نیم فصل لیگ تکواندو 
دیدارهای هفته نهم تا یازدهملیگ برتر تکواندو دوشنبه گذشته با حضور ۱۱ تیم برگزار شد. در این هفته تیم دانشگاه آزاد در سه رقابت برابر  تیم های هیات تکواندو شمالشرق، تعاونی انقلاب شهریار و پاس قوامین ۹ امتیاز به حساب خود واریز کرد و قهرمانی نیم فصل را با ۲۸ امتیاز به خود اختصاص داد. شهرداری ورامین در پایان نیم فصل  با ۲۷ امتیاز صاحب جایگاه دوم جدول رده بندی شد.

کسب ۶ کرسی آسیایی هندبال توسط ایرانی ها 
به دنبال انتخاب علیرضا رحیمی به عنوان نایب رئیس کنفدراسیون هندبال آسیا و بر اساس تصمیم اخیر هیات اجرایی این کنفدراسیون، پنج نفر دیگر از هندبال ایران صاحب کرسی آسیایی شدند. بر این اساس میترا نوری به عنوان عضو کمیته توسعه و روابط عمومی، سعید رجایی به عنوان عضو کمیته پزشکی، علیرضا حبیبی به عنوان عضو کمیته مربیان، محسن کرباسچی به عنوان عضو کمیته پیشکسوتان و رویا رحیمی به عنوان عضو کمیته قضایی کنفدراسیون هندبال آسیا انتخاب شدند. اعضای کمیته های اجرایی کنفدراسیون هندبال آسیا برای یک دوره چهارساله و تا پایان سال ۲۰۲۱ در این سمت حضور خواهند داشت.

انتخاب ناظر ویژه سازمان بازرسی کل کشور برای انتخابات کمیته المپیک
معمولا بسیاری از مجامع انتخاباتی در ورزش با حضور نماینده از سازمان بازرسی کل کشور برگزار می شود. این نهاد نظارتی برای انتخابات پیش روی کمیته ملی المپیک نیز ناظری ویژه منصوب کرد. البته سازمان بازرسی به طور معمول نماینده ای در امور ورزشی دارد اما این نماینده به طور ویژه برای انتخابات ۲۵ دی ماه کمیته ملی المپیک انتخاب شده است. این ناظر ویژه موظف شده که در فاصله یک هفته مانده به برگزاری مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک، فعالیت های انتخاباتی این کمیته را پیگیری کرده تا از تخلفاتی مانند حضور افراد دوتابعیتی در انتخابات جلوگیری شود. 

ساز ارکسترها برای تیم ملی فوتبال کوک می شود 
ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی و ارکستر ملی به رهبری فریدون شهبازیان از مجموعه های وابسته به بنیاد فرهنگی هنری رودکی در قالب  امضای تفاهمنامه ای مشترک با فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، پیش از آغاز جام جهانی فوتبال روسیه به اجرای برنامه های مختلفی در مراسم بدرقه تیم ملی کشورمان در تالار وحدت تهران و ایام حضور این تیم در جام جهانی می پردازند.

ناظم الشریعه سوم جهان شد، تیم ملی فوتسال چهارم
 از سوی سایت «فوتسال پلنت» سیدمحمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال ایران که در میان بهترین گزینه های کاندیدای بهترین سرمربیان ملی قرار داشت به عنوان سومین مربی برتر جهان انتخاب شد. همچنین تیم ملی فوتبال ایران بعد از برزیل، آرژانتین و اسپانیا چهارم شد و تیم زیر ۲۰ سال ایران در رده هفتم بهترین تیم های ملی جهان قرار گرفت. حسین طیبی ملی پوش ایرانی هم نفر پنجم بهترین بازیکن جهان را از آن خود کرد. علیرضا صمیمی و سپهر محمدی دو دروازه بان تیم ملی ایران هم عناوین هفتم و هشتم را به خود اختصاص دادند. توحید لطفی هم که جزو ۱۰ کاندیدای برترین بازیکن جوان قرار داشت، بعد از بازیکنانی از اسپانیا، برزیل و آرژانتین به عنوان ششم رسید.

دست هاشمی از فدراسیون تیراندازی کوتاه شد
پس از ارسال نامه از سوی فدراسیون جهانی به کمیته ملی المپیک کشورمان مبنی بر اعلام نام رئیس فدراسیون تیراندازی ایران، این کمیته نام علی دادگر را به عنوان رئیس فدراسیون کشورمان اعلام کرد. این نامه با امضای شاهرخ شهنازی به فدراسیون جهانی تیراندازی ارسال و اعلام شده است که علی دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی مورد تایید این کمیته است. درسایت فدراسیون جهانی نیز این تغییرات اعمال شده و نام علی دادگر و رضا ملک محمدی به عنوان رییس و دبیر فدراسیون تیراندازی ایران ثبت شده است. این در حالی است که طی روزهای گذشته هاشمی مجددا تلاش هایی داشت مبنی بر اینکه ریاست تیراندازی حق قانونی وی است. 

نکونام استعفا داد یا نه؟
جواد نکونام سرمربی تیم فوتبال خونه به خونه بابل دو روز پس از شکست مقابل مس رفسنجان از سمت خود استعفا داد. نکونام، چند هفته‌ قبل هم از هدایت خونه به خونه استعفا داده بود اما پس از صحبت با مالک این باشگاه به کارش ادامه‌ داد. دلیل این استعفای نکونام مشکلات مالی و حواشی بوده است که در چند وقت اخیر در مورد خونه به خونه وجود داشته است.

صعود مدعیان به نیمه نهایی بسکتبال 
مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور پنجشنبه با برگزاری دیدارهای سوم پلی آف پیگیری شد. دیدارهای این مرحله در حالی برگزار شد که تیم های پتروشیمی بندرامام، شهرداری تبریز، نفت آبادان و مهرام تهران در دو دیدار اول و دوم پلی آف برابر حریفان خود صاحب برتری شده بودند. این تیمها در دیدارهای سوم نتایج متفاوتی گرفتند. سه تیم راهی نیمه نهایی شدند اما مهرام با شکست برابر دانشگاه آزاد کارش را به بازی چهارم کشاند و باید از دو بازی باقی مانده یکی را ببرد تا به جمع تیم های برتر راه پیدا کند.

شکست تراکتور برابر نفت و تساوی پیکان
هفته نوزدهم رقابت های لیگ برتر پنجشنبه با برگزاری سه دیدار آغاز شد. در چارچوب این روز از رقابت ها تیم نفت تهران که هفته قبل برابر پرسپولیس به تساوی بدون گل رسیده بود در ورزشگاه تختی تهران برابر تراکتورسازی به برتری ۲ بر صفر رسید. پیکان در ورزشگاه خانگی برابر سپیدرود رشت بدون گل متوقف شد و استقلال خوزستان هم یک بر صفر پدیده مشهد را شکست داد.

,

در این هفته همچنین نتیجه بررسی صلاحیت کاندیداها برای انتخابات بسکتبال مشخص شد، سرمربی تیم ملی فوتسال و تیمش در رده سوم و چهارم جهان ایستادند، مدعیان لیگ برتر فوتبال در هفته هجدهم متوقف شدند، هندبال ایران صاحب ۶ کرسی آسیایی شد، نکونام از هدایت تیم خونه به خونه استعفا کرد و ...

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش به این شرح است:

رقابت ۲۸ نفر برای ۱۱ صندلی کمیته ملی المپیک
انتخابات کمیته ملی المپیک در حالی سه روز دیگر برگزار می شود که بر اساس نتیجه نهایی از دو هفته تعیین شده برای ثبت نام کاندیداها، ۲۸ نفربرای این انتخابات و تصدی پست های مختلف کاندیدا شده اند. بر این اساس
سیدرضا صالحی امیری محمود خسروی‌وفا کاندیدای ریاست شده اند. پنج کاندیدای دبیرکلی علی مرادی، شاهرخ شهنازی، محمد درخشان، مهدی علی نژاد و صادق فرجی هستند. دو کرسی نایب رئیسی ۱۱ کاندیدا به نام های محمود خسروی‌وفا، رباب شهریان، علی مرادی، هادی ساعی، هاشم اسکندری، محمود مشحون، فضل‌الله باقرزاده، حسین بابویی، مجید شایسته، طاهره طاهریان و غلامرضا نوروزی دارد. 

همچنین مهدی علی نژاد، هادی ساعی، کیکاووس سعیدی و میترا نوری کاندیداهای خزانه داری هستند. ضمن اینکه علیرضا رحیمی، مهدی تاج، فضل الله باقرزاده، مجید کیهانی، خسرو قمری، محمد علیپور، سید عبدی افتخاری، محمدعلی صبور ، صادق فرجی، محمد درخشان، زهرا اینچه درگاهی، مسعود خلیلی، احمد ضیایی، مجید شایسته، محسن رضوانی و علی دادگر برای عضویت در هیات اجرایی کاندیدا شده اند. 

البته محمود مشحون (نایب رئیسی) و هادی ساعی (خزانه داری) دیگر کاندیداهای این انتخابات بودند که اعلام انصراف کردند. 

توقف مدعیان در هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال
هجدهمین هفته از هفدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر در حالی برگزار شد که تیم‌های مدعی قهرمانی برابر حریفان خود متوقف شدند و امتیازات ارزشمندی را از دست دادند. در این هفته پرسپولیس که صدرنشین است برابر تیم نفت تهران متوقف شد و دو امیتاز خانگی را از دست داد. استقلال هم در دیداری حساس برابر تراکتورسازی به تساوی رسید.  پیکان که یکی از مدعیان در نیم فصل اول بود برابر ذوب آهن شکست خورد و پارس جنوبی هم برابر سپاهان دو امتیاز خانگی را از دست داد. 

با نتایجی که در هفته هجدهم رقم خورد صدر جدول تغییر زیادی نداشت و سرخپوشان تهرانی همچنان با ۴۱ امتیاز در صدر ماندند و فولاد و پارس جنوبی و استقلال با ۳۲، ۳۱ و ۲۷ امتیاز در رده های بعدی قرار گرفتند. بهترین نتیجه هفته هجدهم را سایپا گرفت که با برتری برابر استقلال خوزستان خود را ۲۷ امتیازی کرد و به رده ششم جدول رده بندی صعود کرد.

تکواندوکاران ایران به مدال گرنداسلم نرسیدند
در این هفت روز ورزش مسابقات تکواندو گرنداسلم در ووشی چین پیگیری شد. در این مرحله از رقابت ها میرهاشم حسینی نماینده وزن دوم المپیکی کشورمان با قبول شکست برابر رقیب روسی خود در دیدار رده بندی از رسیدن به نشان برنز بازماند. ابوالفضل یعقوبی دیگر نماینده ایران در همین وزن در نخستین مبارزه خود مقابل حریفی از کره جنوبی باخت و از دور رقابتها کنار رفت.

رونمایی از اعضای جدید کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد 
 پس از تغییر و تحولات اخیر در کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد که توسط اعضای شورای فنی صورت گرفت، محمد طلایی به عنوان مربی در کادر فنی ماندگار شد و رسول خادم هم به عنوان مسئول فنی معرفی شد. طبق تصمیم شورای فنی قرار بر این شد تا از این پس برخی از مربیان به عنوان مربیان ادواری در کادر فنی حضور یابند و تمرین آزادکاران را زیر نظر بگیرند. بدین ترتیب و بر اساس تصمیم جدیدی که در این هفته اتخاذ شد، برای اردوی جدید آزادکاران علاوه بر محمد طلایی به عنوان مربی ثابت، علیرضا رضایی، مسعود مصطفی جوکار، فردین معصومی، مهدی برائتی و هادی حبیبی نیز به عنوان اعضای کادر فنی معرفی شدند. همچنین دو مربی دیگر نیز به معرفی هیأت کشتی استان‌های مازندران و کرمانشاه به این جمع اضافه خواهند شد. اردوی تیم ملی کشتی آزاد در حال پیگیری است. 

قهرمانی زودهنگام پتروشیمی در لیگ تنیس روی میز 
در فاصله دو هفته مانده به پایان رقابت های لیگ برتر تنیس روی میز، تیم پتروشیمی عنوان قهرمانی این مسابقات را به خود اختصاص داد. این تیم در هفته هشتم این مسابقات که یکشنبه برگزار شد، موفق شد در مصاف با نفت آبادان پیروز شود و اینگونه در فاصله دو هفته مانده به پایان این رقابت ها قهرمانی خود را مسجل کند. در حال حاضر بعد از پتروشیمی که با ۲۲.۵ امتیاز صدرنشین لیگ تنیس روی میز است، تایدواتر با ۱۵.۵ امتیاز در رده دوم قرار دارد. 

لغو اعزام رکابزنان به کاپ جهانی بلاروس 
فدراسیون دوچرخه‌سواری اعزام رکابزنان سرعتی به کاپ جهانی بلاروس را لغو کرد. به گفته محسن سلگی مدیر تیم های ملی دوچرخه سواری، دعوتنامه حضور در این مسابقات برای ایران ارسال شده اما فدراسیون با توجه به حضور تیم ملی در اردوی مالزی ترجیح داد نماینده ای در این مسابقات نداشته باشد. چراکه در کاپ بلاروس تنها چند نفر ورزشکار سرعتی شرکت می کنند اما در اردوی مالزی امکان حضور تمام اعضای تیم وجود دارد. 

اعتراض رسمی پرسپولیس به تصمیمات داوری 
باشگاه پرسپولیس در نامه ای به سازمان لیگ نسبت به اشتباهات داوری به شدت اعتراض کرد. در بخشی از این نامه که یکشنبه به سازمان لیگ ارسال شد، تاکید شده بود که« اشتباهات داوری به ضرر پرسپولیس به روندی ادامه دار تبدیل شده، اما نتایج خوب تیم فوتبال پرسپولیس باعث پنهان ماندن آن شده است.»، در این نامه به طور ویژه به مسائل داوری بازی با نفت تهران پرداخته شد و ضمن ارائه نظرات کارشناسان داوری، مستندات موجود نیز مطرح گردید.

محکومیت ۵۹۶ میلیون تومانی سپاهان
کمیته تعیین وضعیت بازیکن فدراسیون فوتبال پس از بررسی مدارک و مستندات دعوی مطالبه وجه عبدالله کرمی قلعه طوقی به طرفیت باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان ، در این هفت روز ورزش رای خود را اینگونه اعلام کرد: باشگاه سپاهان محکوم به پرداخت مبلغ ۵/۸۵۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال (۵۸۵ میلیون تومان) بابت قرارداد فصل های ۹۴-۹۳ و ۹۵-۹۴  و ۱۱۷/۰۰۰/۰۰۰ (۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان) بابت هزینه رسیدگی در حق عبدالله کرمی. بر اساس رای صادر شده و در صورتی که در مهلت ۳۰ روز پس از ابلاغ رای باشگاه محکوم ، مبادرت به پرداخت وجه فوق و کسب رضایت خوانده نکرده باشد، پرونده به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارسال می شود.

برگزاری پنجاهمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی 
یکشنبه گذشته یعنی ۱۷ دی ماه مصادف با درگذشت جهان پهلوان تختی بود. امسال هم همچون سالهای گذشته، مراسمی در این روز و با حضور گسترده مردم و علاقمندان به این اسطوره ورزش ایران در آرامگاه ابن بابویه تهران برگزار شد. در پنجاهمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان چهره‌های ورزشی، هنری و سیاسی فراوانی همچون ناصر ملک مطیعی، محمد نصیری، رسول خادم و جمعی از قهرمانان و پیشکسوتان کشتی نظیر علی‌اکبر حیدری، خیرالله امیری، محمدرضا طالقانی و  همچنین روسای برخی از فدراسیون های ورزشی و هنرمندان سینما و تلویزیون حضور داشتند. همچنین عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی وزیر ورزش نیز به نیابت از مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، پیامی را در این مراسم قرائت کرد.

آزمون زبان از کاندیداهای دبیرکلی کمیته ملی المپیک 
ستاد نظارت بر انتخابات کمیته ملی المپیک در اولین نشست خود آزمون زبان از کاندیداهای دبیرکلی کمیته ملی المپیک را تصویب کرد. بر این اساس طی این هفته از پنج کاندیدای این پست یعنی مهدی علی نژاد، شاهرخ شهنازی، محمد درخشان، علی مرادی و صادق فرجی آزمون زبان گرفته شد. هر پنج کاندیدا نیز حضور در آن را با موفقیت پشت سر گذاشتند. 

قهرمانی دانشگاه آزاد در نیم فصل لیگ تکواندو 
دیدارهای هفته نهم تا یازدهملیگ برتر تکواندو دوشنبه گذشته با حضور ۱۱ تیم برگزار شد. در این هفته تیم دانشگاه آزاد در سه رقابت برابر  تیم های هیات تکواندو شمالشرق، تعاونی انقلاب شهریار و پاس قوامین ۹ امتیاز به حساب خود واریز کرد و قهرمانی نیم فصل را با ۲۸ امتیاز به خود اختصاص داد. شهرداری ورامین در پایان نیم فصل  با ۲۷ امتیاز صاحب جایگاه دوم جدول رده بندی شد.

کسب ۶ کرسی آسیایی هندبال توسط ایرانی ها 
به دنبال انتخاب علیرضا رحیمی به عنوان نایب رئیس کنفدراسیون هندبال آسیا و بر اساس تصمیم اخیر هیات اجرایی این کنفدراسیون، پنج نفر دیگر از هندبال ایران صاحب کرسی آسیایی شدند. بر این اساس میترا نوری به عنوان عضو کمیته توسعه و روابط عمومی، سعید رجایی به عنوان عضو کمیته پزشکی، علیرضا حبیبی به عنوان عضو کمیته مربیان، محسن کرباسچی به عنوان عضو کمیته پیشکسوتان و رویا رحیمی به عنوان عضو کمیته قضایی کنفدراسیون هندبال آسیا انتخاب شدند. اعضای کمیته های اجرایی کنفدراسیون هندبال آسیا برای یک دوره چهارساله و تا پایان سال ۲۰۲۱ در این سمت حضور خواهند داشت.

انتخاب ناظر ویژه سازمان بازرسی کل کشور برای انتخابات کمیته المپیک
معمولا بسیاری از مجامع انتخاباتی در ورزش با حضور نماینده از سازمان بازرسی کل کشور برگزار می شود. این نهاد نظارتی برای انتخابات پیش روی کمیته ملی المپیک نیز ناظری ویژه منصوب کرد. البته سازمان بازرسی به طور معمول نماینده ای در امور ورزشی دارد اما این نماینده به طور ویژه برای انتخابات ۲۵ دی ماه کمیته ملی المپیک انتخاب شده است. این ناظر ویژه موظف شده که در فاصله یک هفته مانده به برگزاری مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک، فعالیت های انتخاباتی این کمیته را پیگیری کرده تا از تخلفاتی مانند حضور افراد دوتابعیتی در انتخابات جلوگیری شود. 

ساز ارکسترها برای تیم ملی فوتبال کوک می شود 
ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی و ارکستر ملی به رهبری فریدون شهبازیان از مجموعه های وابسته به بنیاد فرهنگی هنری رودکی در قالب  امضای تفاهمنامه ای مشترک با فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، پیش از آغاز جام جهانی فوتبال روسیه به اجرای برنامه های مختلفی در مراسم بدرقه تیم ملی کشورمان در تالار وحدت تهران و ایام حضور این تیم در جام جهانی می پردازند.

ناظم الشریعه سوم جهان شد، تیم ملی فوتسال چهارم
 از سوی سایت «فوتسال پلنت» سیدمحمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال ایران که در میان بهترین گزینه های کاندیدای بهترین سرمربیان ملی قرار داشت به عنوان سومین مربی برتر جهان انتخاب شد. همچنین تیم ملی فوتبال ایران بعد از برزیل، آرژانتین و اسپانیا چهارم شد و تیم زیر ۲۰ سال ایران در رده هفتم بهترین تیم های ملی جهان قرار گرفت. حسین طیبی ملی پوش ایرانی هم نفر پنجم بهترین بازیکن جهان را از آن خود کرد. علیرضا صمیمی و سپهر محمدی دو دروازه بان تیم ملی ایران هم عناوین هفتم و هشتم را به خود اختصاص دادند. توحید لطفی هم که جزو ۱۰ کاندیدای برترین بازیکن جوان قرار داشت، بعد از بازیکنانی از اسپانیا، برزیل و آرژانتین به عنوان ششم رسید.

دست هاشمی از فدراسیون تیراندازی کوتاه شد
پس از ارسال نامه از سوی فدراسیون جهانی به کمیته ملی المپیک کشورمان مبنی بر اعلام نام رئیس فدراسیون تیراندازی ایران، این کمیته نام علی دادگر را به عنوان رئیس فدراسیون کشورمان اعلام کرد. این نامه با امضای شاهرخ شهنازی به فدراسیون جهانی تیراندازی ارسال و اعلام شده است که علی دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی مورد تایید این کمیته است. درسایت فدراسیون جهانی نیز این تغییرات اعمال شده و نام علی دادگر و رضا ملک محمدی به عنوان رییس و دبیر فدراسیون تیراندازی ایران ثبت شده است. این در حالی است که طی روزهای گذشته هاشمی مجددا تلاش هایی داشت مبنی بر اینکه ریاست تیراندازی حق قانونی وی است. 

نکونام استعفا داد یا نه؟
جواد نکونام سرمربی تیم فوتبال خونه به خونه بابل دو روز پس از شکست مقابل مس رفسنجان از سمت خود استعفا داد. نکونام، چند هفته‌ قبل هم از هدایت خونه به خونه استعفا داده بود اما پس از صحبت با مالک این باشگاه به کارش ادامه‌ داد. دلیل این استعفای نکونام مشکلات مالی و حواشی بوده است که در چند وقت اخیر در مورد خونه به خونه وجود داشته است.

صعود مدعیان به نیمه نهایی بسکتبال 
مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور پنجشنبه با برگزاری دیدارهای سوم پلی آف پیگیری شد. دیدارهای این مرحله در حالی برگزار شد که تیم های پتروشیمی بندرامام، شهرداری تبریز، نفت آبادان و مهرام تهران در دو دیدار اول و دوم پلی آف برابر حریفان خود صاحب برتری شده بودند. این تیمها در دیدارهای سوم نتایج متفاوتی گرفتند. سه تیم راهی نیمه نهایی شدند اما مهرام با شکست برابر دانشگاه آزاد کارش را به بازی چهارم کشاند و باید از دو بازی باقی مانده یکی را ببرد تا به جمع تیم های برتر راه پیدا کند.

شکست تراکتور برابر نفت و تساوی پیکان
هفته نوزدهم رقابت های لیگ برتر پنجشنبه با برگزاری سه دیدار آغاز شد. در چارچوب این روز از رقابت ها تیم نفت تهران که هفته قبل برابر پرسپولیس به تساوی بدون گل رسیده بود در ورزشگاه تختی تهران برابر تراکتورسازی به برتری ۲ بر صفر رسید. پیکان در ورزشگاه خانگی برابر سپیدرود رشت بدون گل متوقف شد و استقلال خوزستان هم یک بر صفر پدیده مشهد را شکست داد.

,

در این هفته همچنین نتیجه بررسی صلاحیت کاندیداها برای انتخابات بسکتبال مشخص شد، سرمربی تیم ملی فوتسال و تیمش در رده سوم و چهارم جهان ایستادند، مدعیان لیگ برتر فوتبال در هفته هجدهم متوقف شدند، هندبال ایران صاحب ۶ کرسی آسیایی شد، نکونام از هدایت تیم خونه به خونه استعفا کرد و ...

,

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش به این شرح است:

,

رقابت ۲۸ نفر برای ۱۱ صندلی کمیته ملی المپیک
انتخابات کمیته ملی المپیک در حالی سه روز دیگر برگزار می شود که بر اساس نتیجه نهایی از دو هفته تعیین شده برای ثبت نام کاندیداها، ۲۸ نفربرای این انتخابات و تصدی پست های مختلف کاندیدا شده اند. بر این اساس
سیدرضا صالحی امیری محمود خسروی‌وفا کاندیدای ریاست شده اند. پنج کاندیدای دبیرکلی علی مرادی، شاهرخ شهنازی، محمد درخشان، مهدی علی نژاد و صادق فرجی هستند. دو کرسی نایب رئیسی ۱۱ کاندیدا به نام های محمود خسروی‌وفا، رباب شهریان، علی مرادی، هادی ساعی، هاشم اسکندری، محمود مشحون، فضل‌الله باقرزاده، حسین بابویی، مجید شایسته، طاهره طاهریان و غلامرضا نوروزی دارد. 

, رقابت ۲۸ نفر برای ۱۱ صندلی کمیته ملی المپیک, رقابت ۲۸ نفر برای ۱۱ صندلی کمیته ملی المپیک,
,
,

همچنین مهدی علی نژاد، هادی ساعی، کیکاووس سعیدی و میترا نوری کاندیداهای خزانه داری هستند. ضمن اینکه علیرضا رحیمی، مهدی تاج، فضل الله باقرزاده، مجید کیهانی، خسرو قمری، محمد علیپور، سید عبدی افتخاری، محمدعلی صبور ، صادق فرجی، محمد درخشان، زهرا اینچه درگاهی، مسعود خلیلی، احمد ضیایی، مجید شایسته، محسن رضوانی و علی دادگر برای عضویت در هیات اجرایی کاندیدا شده اند. 

,

البته محمود مشحون (نایب رئیسی) و هادی ساعی (خزانه داری) دیگر کاندیداهای این انتخابات بودند که اعلام انصراف کردند. 

,

توقف مدعیان در هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال
هجدهمین هفته از هفدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر در حالی برگزار شد که تیم‌های مدعی قهرمانی برابر حریفان خود متوقف شدند و امتیازات ارزشمندی را از دست دادند. در این هفته پرسپولیس که صدرنشین است برابر تیم نفت تهران متوقف شد و دو امیتاز خانگی را از دست داد. استقلال هم در دیداری حساس برابر تراکتورسازی به تساوی رسید.  پیکان که یکی از مدعیان در نیم فصل اول بود برابر ذوب آهن شکست خورد و پارس جنوبی هم برابر سپاهان دو امتیاز خانگی را از دست داد. 

, توقف مدعیان در هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال, توقف مدعیان در هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال,
,

, ,

با نتایجی که در هفته هجدهم رقم خورد صدر جدول تغییر زیادی نداشت و سرخپوشان تهرانی همچنان با ۴۱ امتیاز در صدر ماندند و فولاد و پارس جنوبی و استقلال با ۳۲، ۳۱ و ۲۷ امتیاز در رده های بعدی قرار گرفتند. بهترین نتیجه هفته هجدهم را سایپا گرفت که با برتری برابر استقلال خوزستان خود را ۲۷ امتیازی کرد و به رده ششم جدول رده بندی صعود کرد.

,

تکواندوکاران ایران به مدال گرنداسلم نرسیدند
در این هفت روز ورزش مسابقات تکواندو گرنداسلم در ووشی چین پیگیری شد. در این مرحله از رقابت ها میرهاشم حسینی نماینده وزن دوم المپیکی کشورمان با قبول شکست برابر رقیب روسی خود در دیدار رده بندی از رسیدن به نشان برنز بازماند. ابوالفضل یعقوبی دیگر نماینده ایران در همین وزن در نخستین مبارزه خود مقابل حریفی از کره جنوبی باخت و از دور رقابتها کنار رفت.

, تکواندوکاران ایران به مدال گرنداسلم نرسیدند, تکواندوکاران ایران به مدال گرنداسلم نرسیدند,
,

رونمایی از اعضای جدید کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد 
 پس از تغییر و تحولات اخیر در کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد که توسط اعضای شورای فنی صورت گرفت، محمد طلایی به عنوان مربی در کادر فنی ماندگار شد و رسول خادم هم به عنوان مسئول فنی معرفی شد. طبق تصمیم شورای فنی قرار بر این شد تا از این پس برخی از مربیان به عنوان مربیان ادواری در کادر فنی حضور یابند و تمرین آزادکاران را زیر نظر بگیرند. بدین ترتیب و بر اساس تصمیم جدیدی که در این هفته اتخاذ شد، برای اردوی جدید آزادکاران علاوه بر محمد طلایی به عنوان مربی ثابت، علیرضا رضایی، مسعود مصطفی جوکار، فردین معصومی، مهدی برائتی و هادی حبیبی نیز به عنوان اعضای کادر فنی معرفی شدند. همچنین دو مربی دیگر نیز به معرفی هیأت کشتی استان‌های مازندران و کرمانشاه به این جمع اضافه خواهند شد. اردوی تیم ملی کشتی آزاد در حال پیگیری است. 

, رونمایی از اعضای جدید کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد , رونمایی از اعضای جدید کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد ,
,

قهرمانی زودهنگام پتروشیمی در لیگ تنیس روی میز 
در فاصله دو هفته مانده به پایان رقابت های لیگ برتر تنیس روی میز، تیم پتروشیمی عنوان قهرمانی این مسابقات را به خود اختصاص داد. این تیم در هفته هشتم این مسابقات که یکشنبه برگزار شد، موفق شد در مصاف با نفت آبادان پیروز شود و اینگونه در فاصله دو هفته مانده به پایان این رقابت ها قهرمانی خود را مسجل کند. در حال حاضر بعد از پتروشیمی که با ۲۲.۵ امتیاز صدرنشین لیگ تنیس روی میز است، تایدواتر با ۱۵.۵ امتیاز در رده دوم قرار دارد. 

, قهرمانی زودهنگام پتروشیمی در لیگ تنیس روی میز , قهرمانی زودهنگام پتروشیمی در لیگ تنیس روی میز ,
,

, ,

لغو اعزام رکابزنان به کاپ جهانی بلاروس 
فدراسیون دوچرخه‌سواری اعزام رکابزنان سرعتی به کاپ جهانی بلاروس را لغو کرد. به گفته محسن سلگی مدیر تیم های ملی دوچرخه سواری، دعوتنامه حضور در این مسابقات برای ایران ارسال شده اما فدراسیون با توجه به حضور تیم ملی در اردوی مالزی ترجیح داد نماینده ای در این مسابقات نداشته باشد. چراکه در کاپ بلاروس تنها چند نفر ورزشکار سرعتی شرکت می کنند اما در اردوی مالزی امکان حضور تمام اعضای تیم وجود دارد. 

, لغو اعزام رکابزنان به کاپ جهانی بلاروس , لغو اعزام رکابزنان به کاپ جهانی بلاروس ,
,

اعتراض رسمی پرسپولیس به تصمیمات داوری 
باشگاه پرسپولیس در نامه ای به سازمان لیگ نسبت به اشتباهات داوری به شدت اعتراض کرد. در بخشی از این نامه که یکشنبه به سازمان لیگ ارسال شد، تاکید شده بود که« اشتباهات داوری به ضرر پرسپولیس به روندی ادامه دار تبدیل شده، اما نتایج خوب تیم فوتبال پرسپولیس باعث پنهان ماندن آن شده است.»، در این نامه به طور ویژه به مسائل داوری بازی با نفت تهران پرداخته شد و ضمن ارائه نظرات کارشناسان داوری، مستندات موجود نیز مطرح گردید.

, اعتراض رسمی پرسپولیس به تصمیمات داوری , اعتراض رسمی پرسپولیس به تصمیمات داوری ,
,

محکومیت ۵۹۶ میلیون تومانی سپاهان
کمیته تعیین وضعیت بازیکن فدراسیون فوتبال پس از بررسی مدارک و مستندات دعوی مطالبه وجه عبدالله کرمی قلعه طوقی به طرفیت باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان ، در این هفت روز ورزش رای خود را اینگونه اعلام کرد: باشگاه سپاهان محکوم به پرداخت مبلغ ۵/۸۵۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال (۵۸۵ میلیون تومان) بابت قرارداد فصل های ۹۴-۹۳ و ۹۵-۹۴  و ۱۱۷/۰۰۰/۰۰۰ (۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان) بابت هزینه رسیدگی در حق عبدالله کرمی. بر اساس رای صادر شده و در صورتی که در مهلت ۳۰ روز پس از ابلاغ رای باشگاه محکوم ، مبادرت به پرداخت وجه فوق و کسب رضایت خوانده نکرده باشد، پرونده به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارسال می شود.

, محکومیت ۵۹۶ میلیون تومانی سپاهان, محکومیت ۵۹۶ میلیون تومانی سپاهان,
,

برگزاری پنجاهمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی 
یکشنبه گذشته یعنی ۱۷ دی ماه مصادف با درگذشت جهان پهلوان تختی بود. امسال هم همچون سالهای گذشته، مراسمی در این روز و با حضور گسترده مردم و علاقمندان به این اسطوره ورزش ایران در آرامگاه ابن بابویه تهران برگزار شد. در پنجاهمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان چهره‌های ورزشی، هنری و سیاسی فراوانی همچون ناصر ملک مطیعی، محمد نصیری، رسول خادم و جمعی از قهرمانان و پیشکسوتان کشتی نظیر علی‌اکبر حیدری، خیرالله امیری، محمدرضا طالقانی و  همچنین روسای برخی از فدراسیون های ورزشی و هنرمندان سینما و تلویزیون حضور داشتند. همچنین عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی وزیر ورزش نیز به نیابت از مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، پیامی را در این مراسم قرائت کرد.

, برگزاری پنجاهمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی , برگزاری پنجاهمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی ,
,

, ,

آزمون زبان از کاندیداهای دبیرکلی کمیته ملی المپیک 
ستاد نظارت بر انتخابات کمیته ملی المپیک در اولین نشست خود آزمون زبان از کاندیداهای دبیرکلی کمیته ملی المپیک را تصویب کرد. بر این اساس طی این هفته از پنج کاندیدای این پست یعنی مهدی علی نژاد، شاهرخ شهنازی، محمد درخشان، علی مرادی و صادق فرجی آزمون زبان گرفته شد. هر پنج کاندیدا نیز حضور در آن را با موفقیت پشت سر گذاشتند. 

, آزمون زبان از کاندیداهای دبیرکلی کمیته ملی المپیک , آزمون زبان از کاندیداهای دبیرکلی کمیته ملی المپیک ,
,

قهرمانی دانشگاه آزاد در نیم فصل لیگ تکواندو 
دیدارهای هفته نهم تا یازدهملیگ برتر تکواندو دوشنبه گذشته با حضور ۱۱ تیم برگزار شد. در این هفته تیم دانشگاه آزاد در سه رقابت برابر  تیم های هیات تکواندو شمالشرق، تعاونی انقلاب شهریار و پاس قوامین ۹ امتیاز به حساب خود واریز کرد و قهرمانی نیم فصل را با ۲۸ امتیاز به خود اختصاص داد. شهرداری ورامین در پایان نیم فصل  با ۲۷ امتیاز صاحب جایگاه دوم جدول رده بندی شد.

, قهرمانی دانشگاه آزاد در نیم فصل لیگ تکواندو , قهرمانی دانشگاه آزاد در نیم فصل لیگ تکواندو ,
,

کسب ۶ کرسی آسیایی هندبال توسط ایرانی ها 
به دنبال انتخاب علیرضا رحیمی به عنوان نایب رئیس کنفدراسیون هندبال آسیا و بر اساس تصمیم اخیر هیات اجرایی این کنفدراسیون، پنج نفر دیگر از هندبال ایران صاحب کرسی آسیایی شدند. بر این اساس میترا نوری به عنوان عضو کمیته توسعه و روابط عمومی، سعید رجایی به عنوان عضو کمیته پزشکی، علیرضا حبیبی به عنوان عضو کمیته مربیان، محسن کرباسچی به عنوان عضو کمیته پیشکسوتان و رویا رحیمی به عنوان عضو کمیته قضایی کنفدراسیون هندبال آسیا انتخاب شدند. اعضای کمیته های اجرایی کنفدراسیون هندبال آسیا برای یک دوره چهارساله و تا پایان سال ۲۰۲۱ در این سمت حضور خواهند داشت.

, کسب ۶ کرسی آسیایی هندبال توسط ایرانی ها , کسب ۶ کرسی آسیایی هندبال توسط ایرانی ها ,
,  ,

انتخاب ناظر ویژه سازمان بازرسی کل کشور برای انتخابات کمیته المپیک
معمولا بسیاری از مجامع انتخاباتی در ورزش با حضور نماینده از سازمان بازرسی کل کشور برگزار می شود. این نهاد نظارتی برای انتخابات پیش روی کمیته ملی المپیک نیز ناظری ویژه منصوب کرد. البته سازمان بازرسی به طور معمول نماینده ای در امور ورزشی دارد اما این نماینده به طور ویژه برای انتخابات ۲۵ دی ماه کمیته ملی المپیک انتخاب شده است. این ناظر ویژه موظف شده که در فاصله یک هفته مانده به برگزاری مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک، فعالیت های انتخاباتی این کمیته را پیگیری کرده تا از تخلفاتی مانند حضور افراد دوتابعیتی در انتخابات جلوگیری شود. 

, انتخاب ناظر ویژه سازمان بازرسی کل کشور برای انتخابات کمیته المپیک, انتخاب ناظر ویژه سازمان بازرسی کل کشور برای انتخابات کمیته المپیک,
,

, ,

ساز ارکسترها برای تیم ملی فوتبال کوک می شود 
ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی و ارکستر ملی به رهبری فریدون شهبازیان از مجموعه های وابسته به بنیاد فرهنگی هنری رودکی در قالب  امضای تفاهمنامه ای مشترک با فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، پیش از آغاز جام جهانی فوتبال روسیه به اجرای برنامه های مختلفی در مراسم بدرقه تیم ملی کشورمان در تالار وحدت تهران و ایام حضور این تیم در جام جهانی می پردازند.

, ساز ارکسترها برای تیم ملی فوتبال کوک می شود , ساز ارکسترها برای تیم ملی فوتبال کوک می شود ,
,

ناظم الشریعه سوم جهان شد، تیم ملی فوتسال چهارم
 از سوی سایت «فوتسال پلنت» سیدمحمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال ایران که در میان بهترین گزینه های کاندیدای بهترین سرمربیان ملی قرار داشت به عنوان سومین مربی برتر جهان انتخاب شد. همچنین تیم ملی فوتبال ایران بعد از برزیل، آرژانتین و اسپانیا چهارم شد و تیم زیر ۲۰ سال ایران در رده هفتم بهترین تیم های ملی جهان قرار گرفت. حسین طیبی ملی پوش ایرانی هم نفر پنجم بهترین بازیکن جهان را از آن خود کرد. علیرضا صمیمی و سپهر محمدی دو دروازه بان تیم ملی ایران هم عناوین هفتم و هشتم را به خود اختصاص دادند. توحید لطفی هم که جزو ۱۰ کاندیدای برترین بازیکن جوان قرار داشت، بعد از بازیکنانی از اسپانیا، برزیل و آرژانتین به عنوان ششم رسید.

, ناظم الشریعه سوم جهان شد، تیم ملی فوتسال چهارم, ناظم الشریعه سوم جهان شد، تیم ملی فوتسال چهارم,
,  ,

دست هاشمی از فدراسیون تیراندازی کوتاه شد
پس از ارسال نامه از سوی فدراسیون جهانی به کمیته ملی المپیک کشورمان مبنی بر اعلام نام رئیس فدراسیون تیراندازی ایران، این کمیته نام علی دادگر را به عنوان رئیس فدراسیون کشورمان اعلام کرد. این نامه با امضای شاهرخ شهنازی به فدراسیون جهانی تیراندازی ارسال و اعلام شده است که علی دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی مورد تایید این کمیته است. درسایت فدراسیون جهانی نیز این تغییرات اعمال شده و نام علی دادگر و رضا ملک محمدی به عنوان رییس و دبیر فدراسیون تیراندازی ایران ثبت شده است. این در حالی است که طی روزهای گذشته هاشمی مجددا تلاش هایی داشت مبنی بر اینکه ریاست تیراندازی حق قانونی وی است. 

, دست هاشمی از فدراسیون تیراندازی کوتاه شد, دست هاشمی از فدراسیون تیراندازی کوتاه شد,
,

نکونام استعفا داد یا نه؟
جواد نکونام سرمربی تیم فوتبال خونه به خونه بابل دو روز پس از شکست مقابل مس رفسنجان از سمت خود استعفا داد. نکونام، چند هفته‌ قبل هم از هدایت خونه به خونه استعفا داده بود اما پس از صحبت با مالک این باشگاه به کارش ادامه‌ داد. دلیل این استعفای نکونام مشکلات مالی و حواشی بوده است که در چند وقت اخیر در مورد خونه به خونه وجود داشته است.

, نکونام استعفا داد یا نه؟, نکونام استعفا داد یا نه؟,
,

صعود مدعیان به نیمه نهایی بسکتبال 
مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور پنجشنبه با برگزاری دیدارهای سوم پلی آف پیگیری شد. دیدارهای این مرحله در حالی برگزار شد که تیم های پتروشیمی بندرامام، شهرداری تبریز، نفت آبادان و مهرام تهران در دو دیدار اول و دوم پلی آف برابر حریفان خود صاحب برتری شده بودند. این تیمها در دیدارهای سوم نتایج متفاوتی گرفتند. سه تیم راهی نیمه نهایی شدند اما مهرام با شکست برابر دانشگاه آزاد کارش را به بازی چهارم کشاند و باید از دو بازی باقی مانده یکی را ببرد تا به جمع تیم های برتر راه پیدا کند.

, صعود مدعیان به نیمه نهایی بسکتبال , صعود مدعیان به نیمه نهایی بسکتبال ,
,

, ,

شکست تراکتور برابر نفت و تساوی پیکان
هفته نوزدهم رقابت های لیگ برتر پنجشنبه با برگزاری سه دیدار آغاز شد. در چارچوب این روز از رقابت ها تیم نفت تهران که هفته قبل برابر پرسپولیس به تساوی بدون گل رسیده بود در ورزشگاه تختی تهران برابر تراکتورسازی به برتری ۲ بر صفر رسید. پیکان در ورزشگاه خانگی برابر سپیدرود رشت بدون گل متوقف شد و استقلال خوزستان هم یک بر صفر پدیده مشهد را شکست داد.

, شکست تراکتور برابر نفت و تساوی پیکان, شکست تراکتور برابر نفت و تساوی پیکان,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه