اخبار داغ

نقوی حسینی در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران:

رضایتمندی مردم باید در دستور کار مجلس و دولت باشد/ دشمن به دنبال سوءاستفاده از نارضایتی اقتصادی مردم است

رضایتمندی مردم باید در دستور کار مجلس و دولت باشد/ دشمن به دنبال سوءاستفاده از نارضایتی اقتصادی مردم است
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دشمن در حوادث اخیر دنبال سوء استفاده از نارضایتی اقتصادی مردم بود، تأکید کرد مجلس و دولت باید رضایتمندی مردم را در دستور کار قرار دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز 22 دی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران با اشاره به اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی قدرت‌های سلطه‌گر، زورگو و بی‌تمدن روز به روز با ناکامی‌های بیشتر در برابر این انقلاب مواجه می‌شوند،‌گفت:  امروز قدرت سلطه‌گری چون آمریکا، رژیم صهیونیستی و قدرت‌های پوشالی اروپایی در منطقه زمین‌گیر شده‌اند و نمی‌توانند سیاست‌های استعماری و استکباری و استبدادی خودشان را اعمال کنند، از این رو روز‌به‌روز دشمنی‌شان علیه  جمهوری اسلامی ایران بیشتر می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به اینکه دشمن منابع قدرت ملت ایران را هدف قرار داده است،‌ خاطرنشان کرد: ملت ایران در برابر فتنه‌های دشمن ایستاده است، فتنه‌های مکرری که از بدو پیروزی انقلاب از سوی ملت خنثی شده است.

,

نقوی‌حسینی در توضیح گفت: فتنه برانگیختن اقوام و قومیت‌ها از سوی ملت خنثی شد؛ به علاوه فتنه منافقین و گروه‌های تروریستی توسط مردم خنثی شد؛ همان‌ها که امروز در فرانسه و در حمایت رژیم این کشور همایش برگزار می‌کنند 17 هزار نفر از مردم ما را از رئیس‌جمهور، رئیس قوه قضائیه،‌نخست‌وزیر، نماینده مجلس و توده‌های مردم به شهادت رساندند مورد حمایت قدرت‌های سلطه‌گر هستند.

,

وی افزود: در فتنه جنگ تحمیلی 8 سال همه قدرت‌ها پشت صدام قرار گرفتند اما ملت ایران با تقدیم چندصد هزار شهید از این فتنه هم سربلند بیرون آمد؛ پس از آن فتنه تحریم‌های اقتصادی و فشار بر ملت ایران را شاهد بودیم و در فتنه 88 هم همه قدرت‌ها آمدند و همه معاندین را به صحنه آوردند اما ملت ایران با آفرینش حماسه 9 دی این فتنه را هم خنثی کرد.

,

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به فتنه تهاجم فرهنگی و بسیج کردن فضای مجازی علیه منافع جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و با اشاره به اینکه پایداری ملت ایران این فتنه و نیز فتنه انزوای سیاسی کشور را در عرصه بین‌المللی ناکام گذاشت،‌گفت:  دشمن تصور می‌کرد با ترور دانشمندان هسته‌ای می‌تواند جلوی پیشرفت کشور را بگیرد اما ملت نشان داد که اینگونه ترورها نمی‌تواند جلوی حرکت‌شان را بگیرد.

,

وی از فتنه داعش به عنوان فتنه‌ای علیه  جهان اسلام نام برد و خاطرنشان کرد: دشمن داعش را پایه‌گذاری کرد تا یک قرن جهان اسلام را درگیر مسائل داخلی خودش کند و جنگ مذهبی در میان کشورهای اسلامی راه بیندازد اما این فتنه هم ریشه‌کن شد.

,

نقوی‌حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به فتنه اخیر اشاره کرد و گفت:‌ فتنه اغتشاش که هدف از آن آشوب و بی‌نظمی و امنیت مردم بود؛ البته همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند در کشور نارضایتی وجود دارد، مردم گرفتار هستند، مشکلات اقتصادی داریم،‌ رکود هنوز بر فضای کشور حاکم است و بحران اشتغال همچنان مردم را آزار می‌دهد. گرانی‌ها لجام‌گسیخته است، واردات بی‌رویه کمر تولید را شکسته است.

, مردم گرفتار هستند، مشکلات اقتصادی داریم،‌ رکود هنوز بر فضای کشور حاکم است و بحران اشتغال همچنان مردم را آزار می‌دهد. گرانی‌ها لجام‌گسیخته است، واردات بی‌رویه کمر تولید را شکسته است.,

وی ادامه داد:‌ زمانی که من از تریبون مجلس شورای اسلامی اعلام کردم که 70 درصد مراکز تولیدی ما در شهرک‌های صنعتی تعطیل است وزیر صنعت و معدن اعتراض کرد و من ایشان را به این شهرک‌ها بردم تا از نزدیک مشاهده کند و برای خودش جای تعجب بود.

,

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتراضات به حقی از سوی مردم در قبال وضعیت اقتصادی کشور وجود دارد اما این اعتراضات نباید مورد فرصت‌طلبی و بهره‌برداری دشمن واقع شود.

, اعتراضات به حقی از سوی مردم در قبال وضعیت اقتصادی کشور وجود دارد اما این اعتراضات نباید مورد فرصت‌طلبی و بهره‌برداری دشمن واقع شود.,

وی ادامه داد: اگر تا 10 ـ 15 سال قبل در برابر مجلس شورای اسلامی هر دو سه هفته یکبار یک صنف یا گروه تجمع می‌کردند در دو سال گذشته ما هر هفته بعضاً شاهد حضور 3 یا 4 گروه معترض بودیم و البته باید به این اعتراضات رسیدگی می‌شد و برای حل آنها تلاش می‌شد اما به مجرد آنکه این اعتراضات روزهای اخیر مطرح شد دشمن فرصت‌طلبانه وارد میدان شد  و همه نیرو و امکانات خود را به کار گرفت و از آمریکا تا رژیم صهیونیستی و کشورهای  همپیمان آنها در منطقه تا سلطنت‌طلب‌ها و منافقین همه دست به دست هم دادند تا از این نمد اعتراض کلاهی برای خود بدوزند و امنیت کشور را به خطر بیندازند.

, اگر تا 10 ـ 15 سال قبل در برابر مجلس شورای اسلامی هر دو سه هفته یکبار یک صنف یا گروه تجمع می‌کردند در دو سال گذشته ما هر هفته بعضاً شاهد حضور 3 یا 4 گروه معترض بودیم ,

نقوی‌حسینی با تأکید بر اینکه این اغتشاشات طراحی‌شده بود و کادر برنامه‌ریز داشت، گفت: منافقین محور فعالیت‌های این اعتراضات بودند اما بار دیگر ملت ایران به صحنه آمدند و همچون 40 سال گذشته مقاومت کردند.

,

وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی از قبیل رکود،‌ تورم و واردات بی‌رویه وجود دارد، اما مردم هرگز حاضر نیستند از اصل انقلاب اسلامی عبور کنند چرا که این انقلاب به جان ملت ایران بسته است و ملت تا پای جان از آن دفاع خواهند کرد.

,

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ملت به صحنه آمدند و میان اعتراض و اغتشاش تفکیک صورت گرفت چرا که اعتراض منشأ داخلی و فتنه منشأ خارجی دارد.

, ملت به صحنه آمدند و میان اعتراض و اغتشاش تفکیک صورت گرفت چرا که اعتراض منشأ داخلی و فتنه منشأ خارجی دارد.,

وی با یادآوری اینکه بیش از 35 درصد پیام‌های اغتشاش را عربستان سعودی صادر می‌کرد،‌عنوان داشت: غرب همه دستگاه‌های تبلیغات مجاز و غیرمجاز خود را در این حوادث فعال کرده بود تا فرصت‌طلبی کنند اما ملت ایران با درایت میان اغتشاش و اعتراض تفکیک قائل شد.

,

نقوی‌حسینی خشونت‌طلبی و بر هم زدن امنیت داخلی را محور این اغتشاشات خواند و گفت: از همان لحظه اول خشونت،‌ تهاجم و حمله در دستور کار تخریب‌گران بود و 90 شهرستان را در برنامه خود قرار داده بودند اما با هوشیاری ملت و رهبری خردمندانه مقام معظم رهبری بلافاصله فضا مدیریت شد و فتنه مهار شد.

, از همان لحظه اول خشونت،‌ تهاجم و حمله در دستور کار تخریب‌گران بود ,

وی تصریح کرد: به عنوان نماینده ملت عرض می‌کنم که صدها پیامک آمد و ده‌ها مورد اعلام شد که ما اعتراض داریم اما با اغتشاش مخالفیم و خودمان در برابر اغتشاش‌گران می‌ایستیم و اجازه نمی‌دهیم که آنها از فرصت‌ها بهره‌برداری کنند.

,

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه  پس از مهار این فتنه ما باید تلاش‌ها و کارهای بسیاری انجام دهیم، گفت: ما از نیروی انتظامی تشکر می‌کنیم که بدون سلاح در صحنه حضور یافت و نشان داد که میان نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران و نیروهای امنیتی کشورهای مدعی که معترضان را مستقیماً هدف قرار داده و می‌کشند،‌ تفاوت وجود دارد.

, ما از نیروی انتظامی تشکر می‌کنیم که بدون سلاح در صحنه حضور یافت و نشان داد که میان نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران و نیروهای امنیتی کشورهای مدعی که معترضان را مستقیماً هدف قرار داده و می‌کشند،‌ تفاوت وجود دارد.,

وی با یادآوری سالروز دستگیری ملوانان آمریکایی متجاوز به مرزهای دریایی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: آمریکایی‌ها فراموش نمی‌کنند که ملوانان پرستاره آنها چگونه در برابر بچه‌های ساده ما گریه می‌کردند و سر تعظیم فرود آورده و در مقابل اقتدار ملت ایران به ذلت کشیده شده بودند.

,

نقوی‌حسینی در ادامه گفت:‌از این به بعد باید در دو حوزه تلاش کنیم و چشم خود را باز نگه داریم؛ اول اینکه در فضای اقتصادی انتظار داریم که مجلس،‌دولت و همه دستگاه‌های خدمت‌رسان رضایتمندی را محور فعالیت‌های خود قرار دهند.

,

وی تصریح کرد: مهمترین موضوع امنیت ملی کشور، امروز، رضایتمندی مردم است چرا که دشمن در جهت نارضایتی مردم تلاش می‌کند.

, مهمترین موضوع امنیت ملی کشور، امروز، رضایتمندی مردم است چرا که دشمن در جهت نارضایتی مردم تلاش می‌کند.,

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ هر مسئولی که امروز با اقدام خود موجب نارضایتی مردم شود حتماً‌ در زمین دشمن بازی کرده است.

, هر مسئولی که امروز با اقدام خود موجب نارضایتی مردم شود حتماً‌ در زمین دشمن بازی کرده است.,

وی خاطرنشان کرد: ای کسانی که گاهی اوقات توجه به مسائل ندارید! دشمن بین قومیت‌ها و مذاهب تفکیک قائل نمی‌شود و همه ملت ایران را هدف قرار داده است. وقتی رئیس‌جمهور آمریکا پشت تریبون سازمان ملل متحد به همه ملت ایران توهین کرد،‌ مگر بین اصلاح‌طلب و اصولگرا  یا بین شیعه و سنی و میان قومیت‌ها تفکیک قائل شد؟

,

نقوی حسینی با تأکید با اینکه مشکلات کنونی کشور لاینحل نیست و جمهوری اسلامی ایران مشکلاتی بزرگ‌تر از این را حل کرده است،‌گفت: یکی از میدان‌های آزمایش برای ما همین بودجه سال 97 است و مجلس باید بکوشد بودجه‌ای را تصویب کند که رضایتمندی عمومی، اشتغالزایی، خروج از رکود و تولید ثروت محور کار قرار گیرد.

, مجلس باید بکوشد بودجه‌ای را تصویب کند که رضایتمندی عمومی، اشتغالزایی، خروج از رکود و تولید ثروت محور کار قرار گیرد.,

وی با تأکید بر اینکه باید مدیران متعهد و باانگیزه بر سر کار گمارده شوند، گفت: خانواده معاون یکی از وزارتخانه‌های بسیار مهم که مسئول اشتغال بود، در خارج از کشور ساکن بودند و خودش هم پس از بازنشستگی به خارج از کشور رفته بود! چگونه کسی که پس از بازنشستگی در خارج از کشور زندگی می‌کند را دعوت کرده و به او مسئولیت اشتغال کشور را سپرده‌اند؟ او چه کاری می‌تواند برای این کشور بکند؟

, چگونه کسی که پس از بازنشستگی در خارج از کشور زندگی می‌کند را دعوت کرده و به او مسئولیت اشتغال کشور را سپرده‌اند؟ ,

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اصلاً من متعجبم چرا باید اعضای خانواده‌های مدیران ارشد این کشور در خارج از کشور زندگی کنند؟ مدیری که زن و فرزندانش در آمریکا و کانادا هستند، چه دلسوزی می‌خواهد برای مردم ایران داشته باشد؟

, چرا باید اعضای خانواده‌های مدیران ارشد این کشور در خارج از کشور زندگی کنند؟ ,

وی ادامه داد: باید فضا و کار را به دست جوانان متدین و باانگیزه داد که طرح و برنامه برای پیشرفت کشور دارند؛ چراکه ملت ایران به لحاظ هوش و استعداد برتر است.

,

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به جدی بودن بحث نفوذ در کشور گفت: وقتی در بالاترین سطوح دیپلماتیک این کشور جاسوس پیدا می‌شود، پس ممکن است که در هر جای دیگری نیز این اتفاق بیفتد.

, وقتی در بالاترین سطوح دیپلماتیک این کشور جاسوس پیدا می‌شود، پس ممکن است که در هر جای دیگری نیز این اتفاق بیفتد.,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه