اخبار داغ

علت توقف اطفای حریق نفتکش سانچی

علت توقف اطفای حریق نفتکش سانچی
معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه عملیات اطفای حریق نفتکش سانچی امشب به دلیل بدی آب و هوا و امواج متوقف شد، گفت: انفجار امروز کار را سخت‌تر کرد اما کشور ژاپن از صبح فردا اطفای حریق هوایی را آغاز می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هادی حق‌شناس در گفت‌وگو با فارس، درباره آخرین جزئیات اطفای حریق در نفتکش ایرانی سانچی توضیح داد: تیم تجسس و نجات در بندر شانگهای آماده ارائه خدمات است که به‌محض اطفای حریق به امور تجسس و نجات خدمه کشتی بپردازد. همچنین کشتی‌های ژاپنی و چینی اطراف این نفتکش استقرار دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: اطفای حریق به دلیل بدی آب و هوا و امواج سنگین امشب متوقف شد تا از صبح فردا و با کاهش امواج مجدداً انجام شود.

,

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: کشتی از ۱۵۵ مایلی بندر شانگهای به ۱۸۰ مایلی این بندر و به سمت کشور ژاپن و ۱۳۵ مایلی اوکیناوای ژاپن حرکت کرده است. در همین راستا مقرر شد کشور ژاپن از صبح فردا با هلی‌کوپتر و هواپیماهای اطفای حریق، از طریق فوم‌پاشی به ادامه اطفای حریق بپردازند.

,

حق‌شناس ادامه داد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ساعت ۱۹ امشب عازم بندر شانگهای هستند تا از نزدیک جزئیات و ابعاد حادثه را بررسی و مدیریت کنند.

,

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: از سازمان جهانی دریانوردی خواسته‌ایم از کشورهای همجوار برای اطفای حریق کمک گرفته و از آنها تقاضای همکاری داشته باشد.

,

حق‌شناس ادامه داد: متأسفانه ساعت ۱۰ صبح امروز انفجار دیگری در این نفتکش رخ داد و عملیات اطفای حریق را با مشکل مواجه و کار را بیشتر کرد. درصورتی‌که اگر این انفجارها رخ ندهد در ۲۴ ساعت عملیات اطفای حریق با موفقیت به پایان می‌رسد.

,

وی بابیان اینکه کماکان سوخت زیادی (میعانات گازی) در کشتی مانده است، گفت: آب‌خور این نفتکش ۱۳.۵ متر است و با توجه به شواهد و قرائن هنوز بخش اعظم سوخت در این نفتکش مانده است.

,

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: هنوز هیچ اطلاعی از سرنوشت این خدمه کشتی وجود ندارد و قطعاً به‌محض اطفای حریق و کاهش حرارت کشتی به‌سرعت تیم امداد و نجات وارد می‌شوند.

,

وی افزود: فعلاً غیر از همان یک جنازه که در سطح آبها یافته شد، اطلاع دیگری از سرنوشت خدمه وجود ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه