اخبار داغ

رونق کشاورزی ؛گامی بلند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی

رونق کشاورزی ؛گامی بلند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی
کم نیستند در این میان عده‌ای که به ایفای نقش خود پرداخته‌اند و علاوه بر چرخش چرخ اقتصادی خانواده ها یشان به اقتصاد کشور نیز کمک می کنند و واژه ما می توانیم را در عمل ثابت کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح منوجان،یکی از مقوله های مهم اقتصاد مقاومتی تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و رونق تولید است و امروزه در راستای تحقق اقتصادمقاومتی و مقاومتی کردن اقتصاد کشور ، بسیاری از مردم کشور به فعالیت و تولید در عرصه های اقتصادمقاومتی روی آورده اند که یکی از این موارد فعالیت در بخش کشاورزی است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح منوجان،, صبح منوجان,

 

,

در شهرستان منوجان کشاورزی مهمترین بخش مورد توجه در منطقه است و شغل اکثر مردم این شهرستان کشاورزی است و درهر چهار فصل کشاورزان در بخش کشاورزی فعالیت میکنند و از محصولات کشاورزی این شهرستان گندم،جو ،خرما ،انواع مرکبات ،سیب زمینی ،گوجه فرنگی ،پیاز ،سیر ،فلفل ،خیار سبز ،عدس ،لوبیا ،باقلا و… می باشد.

,

 

,

, ,

 

,

یکی از کشاورزان منوجانی در گفتگو با خبرنگار ما گفت :با توجه به ظرفیت‌های شهرستان منوجان در بخش کشاورزی  صنایع تبدیلی از نیاز‌های اساسی این بخش است که در تحقق اقصاد مقاومتی و اشتغال نقش بسزایی دارد.

,

وی افزود: در صورتی که می‌توان با ایجاد صنایع تبدیلی در این بخش سبب رونق تولید و بخش کشاورزی شد و با اشتغال ایجاد شده توسط این بخش مشکلات بیکاری در شهرستان را تا حدودی برطرف کرد.

,

سالاری یکی دیگر از شهروندان بیان کرد:کم نیستند در این میان عده‌ای که به ایفای نقش خود پرداخته‌اند و علاوه بر چرخش چرخ اقتصادی خانواده یشان به اقتصاد کشور نیز کمک می کنند و واژه ما می توانیم را در عمل ثابت کرده اند.

,

 

,

, ,

 

,

وی افزود: در حالی که زندگی بخش وسیعی از کشاورزان  جنوب استان کرمان با کشاورزی گره خورده و چرخ اقتصاد زندگی آنها با کاشت و تولید انواع محصولات زراعی و باغی می‌چرخد، دلالان با نرخ ناچیز برای خرید این محصولات، شیرینی برداشت محصولات را به کام کشاورزان و باغ‌داران تلخ می‌کنند.

,

در نتیجه رونق کشارورزی باعث تحقق اقتصادو بی نیازی به واردات محصولات غذایی خواهد شد واین قشر زحمت کش طلایه‌داران عرصه اقتصاد مقاومتی هستند و باید حمایت‌های لازم از آنها صورت گیرد تا به ادامه روند کاری خود دلگرم باشندو مسئولان باید با جدی گرفتن بخش کشاورزی جلوی واردات بی رویه را بگیرند تا در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و رشد و تعالی کشورمان گام های پایدار برداشته شود.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه