اخبار داغ

شهردار کمیجان:

طرح تفکیک زباله از مبدأ در کمیجان اجرا می‌شود/«بسته تشویقی ساخت و ساز» عامل رونق در بخش مسکن

طرح تفکیک زباله از مبدأ در کمیجان اجرا می‌شود/«بسته تشویقی ساخت و ساز» عامل رونق در بخش مسکن
شهردار کمیجان از اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در این شهر خبر داد و گفت: برای این منظور شهرداری سیاست‌های تشویقی در نظر گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرادی شهردار کمیجان در گفتگو با خبرنگار سلام کمیجان، با اشاره به بودجه مصوب سال ۹۶ شهرداری کمیجان گفت: مبلغ ۲۴ میلیارد ریال بودجه مصوب سال ۹۶ تا پایان آذرماه محقق شد و در سه ماه پایانی سال نیز بایستی مبلغ ۲۶ میلیارد ریال دیگر درآمد داشته باشیم که تا پایان سال بودجه شهرداری به ۵۰ میلیارد ریال برسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سلام کمیجان,

 وی با بیان اینکه با مساعدت شورای شهر «بسته های تشویقی» برای رونق ساخت و ساز در نظر گرفته شده استف گفت: در بافت‌های فرسوده شهر از جمله محلات «انار» و «عیسی‌آباد» در راستای این بسته‌های تشویقی تا ۸۵ درصد تخفیف لحاظ خواهیم کرد.

,

مرادی تصریح کرد: منظور از «بسته های تشویقی» شامل تخفیف در عوارض ساخت اعم از مسکونی و تجاری است؛ اگر شهروندان جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ خود را تعیین تکلیف و پرداخت نمایند، ۵۰ درصد عوارض آن ها شامل تخفیف می شود.

,

شهردار کمیجان بیان کرد: اتکای ۵۰ درصد از بودجه شهرداری از محل درآمد صدور پروانه های ساختمانی و جرائم باید به ۱۰ درصد کاهش یابد و به جای گرفتن عوارض ساخت و ساز بر عوارض نوسازی و سطح شهر تمرکز کنیم.

,

وی ساماندهی سیما و منظر شهری و نظم دهی به مبلمان شهری را از اولویت برنامه های شهرداری عنوان کرد و گفت: سیاست شهرداری در این دوره جذب سرمایه‌گذار در بخش خصوصی است که برای این منظور بسته های سرمایه گذاری در حال تدوین و ارائه به صحن شورا است.

,

وی پروژه تفریحی «بام» کمیجان، احداث مرکز معاینه فنی خودرو، احداث کارخانه شن و ماسه، احداث گلخانه، ساخت هتل و مرکز اقامتی، احداث بازار سنتی و بازارچه میوه و تربار را از اهم پروژه های مشارکتی عنوان کرد.

,

مرادی از اجرای طرح مدیریت پسماند شهری و تفکیک از مبداء در حوزه خدمات شهری خبر داد و تصریح کرد: در خصوص طرح مدیریت پسماند، شهرداری در حال عملیاتی کردن طرحی است که به موجب آن عملیات تفکیک در منزل توسط بانوان خانه‌دار صورت گرفته و شهرداری با ارائه سیاست های تشویقی شهروندان را به گونه‌ای عادت می‌دهد که تا حد ممکن کمتر زباله تولید کنند و اگر زباله ای هم تولید شد آن را تفکیک شده به واحدهای شهرداری تحویل دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه