اخبار داغ

در گفتگوهای مختلف مطرح شد؛

موج حمایت کارشناسان فضای مجازی، آسیب شناسان اجتماعی و نمایندگان خانه ملت از فیلترینگ تلگرام/ پندهایی که نادیده گرفته شد

موج حمایت کارشناسان فضای مجازی، آسیب شناسان اجتماعی و نمایندگان خانه ملت از فیلترینگ تلگرام/ پندهایی که نادیده گرفته شد
در طول مدت زمانی که تلگرام به عنوان پرکاربردترین نرم افزار و شبکه اجتماعی در ایران فیلتر بود، بسیاری از کارشناسان فضای مجازی، آسیب شناسان اجتماعی، اساتید دانشگاهی و نمایندگان مجلس از فیلترینگ این نرم افزار حمایت کرده و پندهایی متعددی را در این زمینه ارائه کرده بودند. اما حالا بازگشایی مجدد تلگرام نشان داد که این پندهای مطرح شده نادیده گرفته شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان به عنوان رئیس شورای امنیت ملی دستور فیلترینگ تلگرام را پس از آشوب های به وجود آمده در هفته های گذشته صادر کرد و پس از گذشته بیش از 10 روز، مجددا دستور به رفع فیلتر تلگرام داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این در شرایطی بود که در طول مدت زمانی که تلگرام به عنوان پرکاربردترین نرم افزار و شبکه اجتماعی در ایران فیلتر بود، بسیاری از کارشناسان فضای مجازی، آسیب شناسان اجتماعی، اساتید دانشگاهی و نمایندگان مجلس از فیلترینگ این نرم افزار حمایت کرده و پندهایی متعددی را در این زمینه ارائه کرده بودند. اما حالا بازگشایی مجدد تلگرام نشان داد که این پندهای مطرح شده نادیده گرفته شده است.

,
مدیر مجمع فعالان فضای مجازی در گفتگو با دانا:
, مدیر مجمع فعالان فضای مجازی در گفتگو با دانا:,
 
,
 امنیت کشور از تعطیل شدن یک هفته ای چند کسب و کار تلگرامی مهم تر است
,  امنیت کشور از تعطیل شدن یک هفته ای چند کسب و کار تلگرامی مهم تر است,  امنیت کشور از تعطیل شدن یک هفته ای چند کسب و کار تلگرامی مهم تر است,
 
,
هدی صرامی، کارشناس فضای مجازی و مدیر مجمع فعالان فضای مجازی  در خصوص فیلتر شدن تلگرام و ادعای برخی مبنی بر مشکلاتی که برای فضای کسب و کار به وجود آمده است اظهار داشت: می توان از چند بعد به بحث اشتغال در تلگرام توجه داشت که در حال حاضر آمارهای بسیار ضد و نقیضی از 9هزار نفر تا چند میلیون نفر در خصوص افراد شاغل درتلگرام منتشر شده است.
,
 
,
وی افزود: در شرایطی که رئیس جمهور اعلام کرده است 30 هزار نفر در تلگرام شاغل هستند، بقیه افراد مرتبط و غیر مرتبط آمار متفاوت تری از شاغلین در این فضا اعلام کرده‌اند. که جای تاسف است مقامات مجبور هستند آمارهایی را اعلام کنند که تناقضات زیادی ببین آنها دیده می شود.
,
 
,
 
,
 
,
آمارهای متناقض ناشی از عدم تسلط بر فضای کسب و کار تلگرامی است
, آمارهای متناقض ناشی از عدم تسلط بر فضای کسب و کار تلگرامی است, آمارهای متناقض ناشی از عدم تسلط بر فضای کسب و کار تلگرامی است,
 
,
مدیر مجمع فعالان فضای مجازی با بیان اینکه آمار های متناقض از شاغلین در تلگرام نشان می دهد که تا کنون کار عقلانی و درستی در این فضا صورت نگرفته است گفت: اگرچه آمارهای مختلفی از شاغلین در این فضا منتشر می شود اما هیچ اشرافی بر نحوه عملکرد و نوع شغل آنها دیده نمی‌شود. در حال حاضر هر کس مجبور شده است بر اساس نیاز خود آمارهایی را ارائه کند.
,
 
,
صرامی با بیان اینکه این تناقضات در هفته گذشته بسیار زیاد شده است و مردم آن را درک کرده اند گفت: تلگرام دارای دو بخش است که بخش اول شامل نرم افزار پیام رسانی تلگرام بوده و بخش دوم محتواو اطلاعات موجود در این فضاست که البته بخش دوم که همان اطلاعات و محتواهای موجود در آن در سرورهای داخلی کشور وجود دارد.
,
 
,
 
,
 
,
توانایی انتقال اطلاعات کانال ها به یک نرم افزار داخلی وجود دارد
, توانایی انتقال اطلاعات کانال ها به یک نرم افزار داخلی وجود دارد, توانایی انتقال اطلاعات کانال ها به یک نرم افزار داخلی وجود دارد,
 
,
وی ضمن اشاره به خرید CDN ها از سوی وزارت ارتباطات عنوان کرد: وزارت ارتباطات با حمایت های ویژه خود از تلگرام، فضایی را برای نگه داشتن یک کپی از اطلاعات تلگرام در دست دارد به این صورت که هرگاه بخواهد بتواند از این اطلاعات استفاده کند و اگر وزارت ارتباطات بخواهد صادقانه برخورد کند می تواند همان CDN هایی را که در اختیار دارد در قالب یک پیام رسان داخلی و یا تحت وب در دسترس عموم مردم قرار دهد.
,
 
,
مدیر مجمع فعالان فضای مجازی در ادامه عنوان کرد: محتواهای تلگرام قابل انتقال به یک پیام رسان داخلی و یا حتی وب هستند و به راحتی می توان فضاهای کسب و کار و اشتغال را از تلگرام به فضای جدید منتقل کرد تا دیگر مشکلی هم برای این افراد به وجود نیاید.
,
 
,
صرامی با اشاره به کانال های تلگرامی تصریح کرد: بیشتر موارد استفاده مردم به صورت روزمره کانال های تلگرامی است که اشتغال های تلگرامی در قالب این کانال ها فراهم شده و همه این کانال ها بر روی CDN هایی که از طریق وزارت ارتباطات خریداری شد در داخل کشور وجود دارد.
,
 
,
وی با اشاره به خدمات رسانی هایی که در حال حاضر از سوی وزارت ارتباطات برای پیام رسان تلگرام صورت می گیرد عنوان کرد: اخیراً تلگرام فیلتر شده که این خواست و اراده دولت و برخی از نهادهای امنیتی بوده است اما در طول این جریان مشخص شد که مسئول تلگرام حاضر به همکاری در هیچ سطحی با ایران نیست.
,
 
,
 
,
 
,
امنیت کشور از تعطیل شدن یک هفته ای چند کسب و کار تلگرامی مهم تر است
, امنیت کشور از تعطیل شدن یک هفته ای چند کسب و کار تلگرامی مهم تر است, امنیت کشور از تعطیل شدن یک هفته ای چند کسب و کار تلگرامی مهم تر است,
 
,
مدیر مجمع فعالان فضای مجازی تا زمانی که مسئولان ایرانی به این نتیجه نرسند که تلگرام در ناامن کردن فضای مجازی و حقیقی کشور نقش ندارد، طبیعتاً این اختلال ادامه خواهد داشت و امنیت کشور مهم تر از تعطیل شدن یک هفته ای تعدادی از کسب و کارهای تلگرامی است.
,
 
,
صرامی با بیان اینکه اگر کسی نگران اشتغال مردم در فضای تلگرام است، این کانال ها را به بستر داخلی انتقال بدهد تصریح کرد: اطلاعات کانال های اشتغال و حتی خبری کاملاً قابل انتقال به داخل کشور است و حتی زمان زیادی هم از مسئولان نخواهد گرفت.
,
 
,
وی همچنین تصریح کرد: در شرایطی که اطلاعات تلگرام هم موجود بوده و هم منتشر شده و هم روی سرورهای داخلی وجود دارد و تنها یک اراده برای در دسترس قرار دادن آنها در صفحات وب و یا یک پیام‌رسان داخلی می‌خواهد و همه کسانی که عضو کانال‌ها بوده‌اند می‌توانند به راحتی به تمام محتواهای کانال‌ها دسترسی داشته باشند.
,
 
,
مدیر مجمع فعالان فضای مجازی با بیان اینکه لینک تمام کانال‌های تلگرامی می تواند از طریق یک پیام رسان داخلی فعال شود گفت: برای وزارت ارتباطات کاری ندارد که لینک کانال ها را به صورت تحت وب فعال کرده و در دسترس عموم مردم قرار دهد.
,
 
,
صرامی با بیان اینکه بعضی از پیام رسان های داخلی در حال حاضر این خدمات را ارائه می دهند گفت: این پیام‌رسان ها با نام‌های مختلف در حال عرضه اطلاعات تلگرام در قالب های مختلف هستند و مشکلی هم برای آنها به وجود نیامده است که امکان تداوم اشتغال مردم از این فضا وجود دارد.
,
 
,
وی همچنین افزود: چگونه مسئولینی که دم از اشتغال مردم و فرصت های شغلی می زنند از آنچه که به صورت علنی در این فضا وجود دارد و فرصت هایی که اینگونه می توانند استفاده کنند آگاهی ندارند. در حقیقت اشتغال تلگرامی بهانه ای شده است که یک سری مسئولیت ها به درستی انجام نشود.
,
 
,
مدیر مجمع فعالان فضای مجازی عنوان کرد: از طرف دیگر باید توچه داشت تا چه اندازه یک نرم افزار خارجی می تواند ایجاد اشتغال کند، هر پیام رسان اشتغال و فرصت های شغلی را بیشتر برای آن کشور و منطقه ای که مالک آن نرم افزار است فراهم می کند و در حال حاضر درآمد های تلگرامی به سمت سازنده آن رفته و شغل اصلی تلگرام برای سازندگان آن است.
,
 
,
 
,
کارشناس مسائل فضای مجازی:
 
تلگرام یک رسانه اپوزوسیون است/نمونه داخلی شبکه اجتماعی باید در اختیار مردم قرار گیرد
 
,
کارشناس مسائل فضای مجازی:
, کارشناس مسائل فضای مجازی:,
 
,
تلگرام یک رسانه اپوزوسیون است/نمونه داخلی شبکه اجتماعی باید در اختیار مردم قرار گیرد
, تلگرام یک رسانه اپوزوسیون است/نمونه داخلی شبکه اجتماعی باید در اختیار مردم قرار گیرد, تلگرام یک رسانه اپوزوسیون است/نمونه داخلی شبکه اجتماعی باید در اختیار مردم قرار گیرد,
 
,
پس از آشوب‌ها و اغتشاشات مشهد و چند شهر دیگر و سازماندهی این آشوب‌ها در بستر شبکه اجتماعی تلگرام، این سرویس با محدودیت‌هایی در داخل کشور مواجه شد.
,
 
,
 
,
این محدودیت‌ها پس از آن اعمال شد که مدیریت تلگرام از همکاری با ایران برای مسدود کردن کانال‌هایی که دعوت به اغتشاش و آشوب می‌کنند، سر باز زد و مقامات کشور تصمیم گرفتند بر این پیام رسان، محدودیت‌هایی اعمال کنند.
,
 
,
با مختل شدن دسترسی به تلگرام، کوچ کاربران آن به نرم افزارهای جایگزین آغاز شد.
,
 
,
 
,
با توجه به اتفاقات اخیر و نقش پیام رسان های خارجی در نشر اکاذیب و دامن زدن به اغتشاشات، با روح الله مؤمن نسب، کارشناس مطرح مسائل فضای مجازی به گفتگو پرداختیم.
,
 
,
 
,
تلگرام در واقع یک رسانه اپوزوسیون سیاسی است
, تلگرام در واقع یک رسانه اپوزوسیون سیاسی است, تلگرام در واقع یک رسانه اپوزوسیون سیاسی است,
 
,
 
,
تلگرام در واقع یک نرم افزار نیست، بلکه یک رسانه اپوزوسیون سیاسی است؛ چراکه در داخل کشور عضوگیری کرد، توسعه پیدا کرد و در شرایط خاص از جمله اغتشاشات اخیر صدمات خود را زد و می بینیم در چندین سال اخیر هر اغتشاش، معضل امنیتی و فرهنگی که در کشور ایجاد شده، رد پای تلگرام به راحتی در آن قابل مشاهده است به عنوان نمونه آشوب های اخیر از خود تلگرام شروع شده است.
,
 
,
 
,
بسته شدن این رسانه سیاسی معاند در کشور دیرهنگام صورت گرفت و امروز هم که غیر فعال شده بایستی برای جلوگیری از آسیب به امنیت ملی کشور پس از این، بسته باقی بماند و تلگرام نباید خودش را واکسینه شده ببیند.
,
 
,
 
,
اخیرا مدیر تلگرام دو حرکت بارز انجام دادبه طوریکه طی اقدامی اعضای کانال معاند را به کانال جدید انتقال داد، همچنین در کانال های رسمی شرکت تلگرام تبلیغات کانال جدید معاند را ارائه داد و مردم را تشویق به عضو شدن در آن کرد که نمی توان به سادگی از آن گذشت.
,
 
,
 
,
به تازگی رسما تلگرام اعلام کرد که از سال آینده میلادی طوری نرم افزار را ارائه می دهد که قابل فیلترینگ نباشد که این نشان می دهد به طور جدی از مواضع ضد کشور و ایجاد ناآرامی و از بین بردن مردم ما حمایت می کند.
,
 
,
دشمنان برای نابود کردن خانواده های ما و فرزندان ما اقداماتی داشته اند و تلفات و خودکشی بر اساس تلگرام آمار بالایی داشته است.
,
 
,
برنامه دشمن در عرصه فضای مجازی به طور چند بُعدی فروپاشی فرهنگی، اجتماعی و امنیتی است، بنابراین نرم افزارهای مشابه قدرتمندی باید ایجاد کنیم تا در معرض خطرات امثال این شبکه های غربی نباشیم و این نرم افزارها قابل توسعه در کشورهای دیگر باشد.
,
 
,
ضرورت استقلال در فضای مجازی
, ضرورت استقلال در فضای مجازی, ضرورت استقلال در فضای مجازی,
 
,
فتنه های جدید قطعا در عرصه فضای مجازی صورت می گیرد و اگر ما نتوانیم در این فضا نیز مانند فضای حقیقی به استقلال برسیم آسیب خواهیم دید.
,
 
,
 
,
تلگرام هماهنگی و برنامه ریزی های لحظه ای با سازمان منافقین دارد و نوع سازماندهی ها از طریق ربات ها صورت می گیرد و افراد مورد نظر را برای تجمع هماهنگ می کند، بنابراین باید اساسا نرم افزاری که قوانین و مقررات کشور را رعایت نمی کند و حرمت مردم را نگه نمی دارد، مسدود و محدود شود.
,
 
,
 
,
امیدواریم این محدویت ها روی پورت هایی که این نرم افزارها به صورت رمز از آن استفاه می کنند، صورت گیرد و در این راستا وزارت ارتباطات بایستی روی پورت ها محدودیت اعمال کند نه روی نرم افزارها.
,
 
,
 
,
 
,
استقلال در فضای مجازی با شبکه ملی اطلاعات شروع می شود
, استقلال در فضای مجازی با شبکه ملی اطلاعات شروع می شود, استقلال در فضای مجازی با شبکه ملی اطلاعات شروع می شود,
 
,
 
,
مردم برای نیازهای روزانه نباید سراغ نرم افزارها و سایت های غیر داخلی بروند، بلکه سایت های داخلی باید با قیمت بسیار پایین در اختیار مردم قرار گیرد.
,
 
,
 
,
مردم زمانی که از نرم افزارهای داخلی استفاده می کنند اصلا نباید اینترنت خریداری کنند که این امر در اختیار وزارت ارتباطات است و نباید کارشکنی کند.
,
 
,
 
,
امروز که ترافیک آزاد شده بایستی این حجم ترافیک از سرورهای نرم افزار داخلی حمایت داشته باشند تا سرعت آنها شدت بگیرد و دچار مشکل نشوند.
,
 
,
 
,
مشکل در ترافیک فقط به وزارت ارتباطات برمی گردد و ربطی به مدیریت نرم افزارها ندارد و برای امنیت این نرم افزارهای داخلی اقدامات زیادی شده که در خارج از کشور قابلیت هک شدن ندارد.
,
 
,
 
,
 
,
از جمله امکانات این نرم افزارهای داخلی امکان پرداخت الکترونیک است، لذا باید مزایای نرم افزارهای داخلی و مضرات نرم افزارهای خارجی بیان شود تا مردم به جمع بندی صحیح برسند.
,
 
,
 
,
نرم افزارهای سروش، بله، گپ، بیسفون پلاس و سلام قابل تأیید امنیتی است و وضعیت امنیت آنها نسبت به تلگرام بیش از 14 برابر است.
,
 
,
 
,
عضو شورای عالی فضای مجازی در گفت وگو با دانا:
 
تلگرام با امنیت ملی ما در تعارض است/ خفت بار است که مدیر یک پیام رسان، برای کشور خط و نشان بکشد/ داعش و تلگرام هر دو برای امنیت ملی تهدیدند
,
عضو شورای عالی فضای مجازی در گفت وگو با دانا:
, عضو شورای عالی فضای مجازی در گفت وگو با دانا:,
 
,
تلگرام با امنیت ملی ما در تعارض است/ خفت بار است که مدیر یک پیام رسان، برای کشور خط و نشان بکشد/ داعش و تلگرام هر دو برای امنیت ملی تهدیدند
, تلگرام با امنیت ملی ما در تعارض است/ خفت بار است که مدیر یک پیام رسان، برای کشور خط و نشان بکشد/ داعش و تلگرام هر دو برای امنیت ملی تهدیدند, تلگرام با امنیت ملی ما در تعارض است/ خفت بار است که مدیر یک پیام رسان، برای کشور خط و نشان بکشد/ داعش و تلگرام هر دو برای امنیت ملی تهدیدند,
 
,
 
,
رسول جلیلی عضو شورای عالی فضای مجازی کشور با اشاره به نقش تلگرام در سازماندهی اغتشاشات اخیر گفت: شکی نیست که هیچ چیزی نباید با امنیت ملی ما در تعارض قرار بگیرد؛  یعنی هر خدمتی و هر سرویسی به خصوص سرویس خارجی که در تعارض با امنیت ملی ما باشد حتما باید مدیریت شود و یا مدیریت شونده باشد؛ هم اکنون تلگرام  یک رسانه ای شده است که با امنیت ملی ما در تعارض است. 
 
 
عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف گفت: تلگرام عملاً فرماندهی رسانه ای را  در دست گرفته است و این خیلی خفت بار است که مدیر یک پیام رسان، برای کشور خط و نشان بکشد و به طور مستقیم یا غیر مستقیم نعیین کند که چه چیزی به صلاح مملکت است.
 
 
وی ادامه داد: قطع به یقین تلگرام در تعارض با امنیت ملی ما است  و هر چیز در کشور ما با امنیت ملی در تعارض باشد از داعش گرفته تا تلگرام، مانند یکدیگر هستند و اگر مدیریت شونده است در خدمتش هستیم و اگر اینگونه نیست باید با آن بجنگیم.
 
جلیلی با تاکید بر اجرای قانون فیلتر شکن و وی پی ان در کشور گفت: وزارت ارتباطات باید قانون مصوب کمیسیون مربوطه که سال 92 در روزنامه رسمی چاپ شده است را اجرا کند  این در حالی است که وزارت ارتباطات در اجرای آن مصوبه قصور دارد و این قصور باید مرتفع بشود.
 
عضو شورای عالی فضای مجازی کشور با اشاره با مسدود شدن تلویحی یک کانال ضد انقلاب در تلگرام، افزود: هم اکنون باید همه  به این اجماع رسیده باشند که پیام رسان خارجی در تعارض با منافع و امنیت ملی ما است. بسته شدن یک کانال اصلا مسئله مهمی نیست، باید مسئله را بنیادی حل کرد؛ مگر می شود ما زیر ساخت ارتباطیمان در اختیار خارج از حاکمیت باشد و از آن طرف مرز ها حکم کنند که این اتفاق بیفتد یا نیفتد.
 
این استاد دانشگاه گفت: حتماً صاحب تلگرام دستور پذیریش از سنای آمریکا بیشتر از دستور پذیری از وزیر ما است؛ یعنی دستور سنای آمریکا را می گیرد که دستور وزیر ما را اجابت کند یا اجابت نکند. این دون شأن دولت و حاکمیت ما است که ما باید گردن کج کنیم که او تصمیم بگیرد درخواست ما را اجابت کند یا خیر.
 
 
,
رسول جلیلی عضو شورای عالی فضای مجازی کشور با اشاره به نقش تلگرام در سازماندهی اغتشاشات اخیر گفت: شکی نیست که هیچ چیزی نباید با امنیت ملی ما در تعارض قرار بگیرد؛  یعنی هر خدمتی و هر سرویسی به خصوص سرویس خارجی که در تعارض با امنیت ملی ما باشد حتما باید مدیریت شود و یا مدیریت شونده باشد؛ هم اکنون تلگرام  یک رسانه ای شده است که با امنیت ملی ما در تعارض است. 
,
 
,
 
,
عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف گفت: تلگرام عملاً فرماندهی رسانه ای را  در دست گرفته است و این خیلی خفت بار است که مدیر یک پیام رسان، برای کشور خط و نشان بکشد و به طور مستقیم یا غیر مستقیم نعیین کند که چه چیزی به صلاح مملکت است.
,
 
,
 
,
وی ادامه داد: قطع به یقین تلگرام در تعارض با امنیت ملی ما است  و هر چیز در کشور ما با امنیت ملی در تعارض باشد از داعش گرفته تا تلگرام، مانند یکدیگر هستند و اگر مدیریت شونده است در خدمتش هستیم و اگر اینگونه نیست باید با آن بجنگیم.
,
 
,
جلیلی با تاکید بر اجرای قانون فیلتر شکن و وی پی ان در کشور گفت: وزارت ارتباطات باید قانون مصوب کمیسیون مربوطه که سال 92 در روزنامه رسمی چاپ شده است را اجرا کند  این در حالی است که وزارت ارتباطات در اجرای آن مصوبه قصور دارد و این قصور باید مرتفع بشود.
,
 
,
عضو شورای عالی فضای مجازی کشور با اشاره با مسدود شدن تلویحی یک کانال ضد انقلاب در تلگرام، افزود: هم اکنون باید همه  به این اجماع رسیده باشند که پیام رسان خارجی در تعارض با منافع و امنیت ملی ما است. بسته شدن یک کانال اصلا مسئله مهمی نیست، باید مسئله را بنیادی حل کرد؛ مگر می شود ما زیر ساخت ارتباطیمان در اختیار خارج از حاکمیت باشد و از آن طرف مرز ها حکم کنند که این اتفاق بیفتد یا نیفتد.
,
 
,
این استاد دانشگاه گفت: حتماً صاحب تلگرام دستور پذیریش از سنای آمریکا بیشتر از دستور پذیری از وزیر ما است؛ یعنی دستور سنای آمریکا را می گیرد که دستور وزیر ما را اجابت کند یا اجابت نکند. این دون شأن دولت و حاکمیت ما است که ما باید گردن کج کنیم که او تصمیم بگیرد درخواست ما را اجابت کند یا خیر.
,
 
,
 
,
پژوهشگر رسانه‌های اجتماعی مطرح کرد:
, پژوهشگر رسانه‌های اجتماعی مطرح کرد:,
 
,
فیلتر شبکه‌های اجتماعی روند رایج کشورهای جهان در زمان بحران
, فیلتر شبکه‌های اجتماعی روند رایج کشورهای جهان در زمان بحران, فیلتر شبکه‌های اجتماعی روند رایج کشورهای جهان در زمان بحران,
 
,
حسن میثمی در حاشیه نشست با فعالان رسانه‌ای مازندران در گفت‌وگوی در ارتباط با فیلترینگ و ارگان‌های تصمیم‌گیرنده برای این اقدام، اظهار کرد: فیلترینگ در کشور ما از دو کانال مدیریت می‌شود.
,
 
,
 
,
وی افزود: کانال اول دادستان است که بر اساس قانون می‌تواند در زمینه فیلتر اپلیکیشن و سایت‌ها متخلف مصالح ملی و عمومی ورود پیدا کند و کانال دوم کارگروه تعین مصداق مجرمانه است که این کارگروه 13 عضو دارد که هفت نفر اعضا دولتی و 6 نفر دیگر حاکمیتی هستند و در این کارگروه بر اساس آرا نسبت به اجرای کردن فیلترینگ تصمیم‌گیری می‌شود.
,
 
,
پژوهشگر رسانه‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: در مواردی مثل فیلتر تلگرام؛ نه شورای عالی امنیت ملی بلکه شورای امنیت کشور، می‌تواند مصوبه داشته و به دادستان پیشنهاد داده و دادستانی دستور فیلتر موقت را صادر کند.
,
 
,
میثمی یادآور شد: فیلتر تلگرام در شورای امنیت کشور به ریاست وزیر کشور تصویب شده که به مدت محدودی تلگرام و اینستاگرام فیلتر شود، در حال حاضر اینستاگرام باز شده و برای تلگرام هم شرط گذاشته شد که باید کانال‌های تروریستی بسته شود تا زمینه دسترسی فراهم شود.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: دادستان هم بر اساس مصالح ملی به عنوان مدعی‌العموم در برخی از موارد ورود پیدا می‌کند و دستور فیلتر می‌دهد.
,
 
,
رئیس دفتر تحقیقات و توسعه رسانه‌‌های اجتماعی اضافه کرد: دستور فیلتر از سیستم قضائی خارج و توسط سیستم اجرائی عملیاتی می‌شود، این روند که از سال 88 قانون جرائم رایانه‌ای نوشته شد به همین منوال بوده و تغییر نکرده است.
,
 
,
میثمی در پاسخ به این سوال که آیا بحث فیلتر کانال‌ها و سایت‌های مجرمانه فقط در کشور ما اجرایی می‌شود، گفت: بحث فیلتر اپلیکیشن‌های مجرمانه و یا سایت‌ها در بیشتر کشورهای جهان رایج است ولی مسائل کشور ما به صورت بسیار زیاد برجسته می‌شود.
,
 
,
وی ادامه داد: دو سه سال پیش که لندن شلوغ شده بود فیلتر شبکه‌های اجتماعی رایج در این کشور در برنامه کاری قرار گرفته بود، انگلیس سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها را تهدید کرده است که اگر به دغدغه سیاست‌مداران این کشور توجه نکند فیلتر می‌شود و چون با مقاومت تولیدکنندگان این مجموعه مواجه شده بود، فیلتر شدند.
,
 
,
پژوهشگر رسانه‌های اجتماعی در پایان گفت: در دوره زمانی کودتا در ترکیه فیسبوک فیلتر بود، در بسیاری از کشورها این اتفاق می‌افتد، فیلترینگ سرویس‌های پرکاربرد در همه کشورها در زمان بحران رایج است.
,
 
,
 
,
آسیب شناس و کارشناس اجتماعی:
 
عدم فرهنگ سازی برای استفاده از فضاهای مجازی منجر به بحران مجازی شد/ اثرات شایعات زلزله و اغتشاشات تا مدت ها بر روان مردم باقی می ماند
 
,
آسیب شناس و کارشناس اجتماعی:
, آسیب شناس و کارشناس اجتماعی:,
 
,
عدم فرهنگ سازی برای استفاده از فضاهای مجازی منجر به بحران مجازی شد/ اثرات شایعات زلزله و اغتشاشات تا مدت ها بر روان مردم باقی می ماند
, عدم فرهنگ سازی برای استفاده از فضاهای مجازی منجر به بحران مجازی شد/ اثرات شایعات زلزله و اغتشاشات تا مدت ها بر روان مردم باقی می ماند, عدم فرهنگ سازی برای استفاده از فضاهای مجازی منجر به بحران مجازی شد/ اثرات شایعات زلزله و اغتشاشات تا مدت ها بر روان مردم باقی می ماند,
 
,
مجید ابهری، آسیب شناس و کارشناس اجتماعی در گفتگوی در خصوص آسیب های شبکه های اجتماعی به ویژه در هفته های اخیر اظهار داشت: قبل از ورود هر فناوری به جامعه، ابتدا باید بسترسازی فرهنگی و کاربردی درباره آن اجرا شود. در غیر این صورت عوارض و ناهنجاری های اشی از عدم کاربرد غیر منطقی بسیار بیشتر و آسیب دهنده تر از محاسن و فواید آن خواهد بود.
,
 
,
وی افزود: یکی از این فرایند ها فضای مجازی و در بستر این فضا شبکه اجتماعی تلگرام است؛ از آنجا که این سامانه ها بدون فرهنگ و آموزش وارد کشور شده است تبعات جبران ناپذیری بر رویکرد فرهنگی مردم کشور گذاشته است.
,
 
,
آسیب شناس و کارشناس اجتماعی با بیان اینکه بیش از 40 میلیون ایرانی زیر 30 سال عضو این شبکه اجتماعی هستند عنوان کرد: در سال گذشته ایرانی ها مقام اول را در جهان در خصوص استفاده و ارسال پیام از طریق تلگرام به خود اختصاص داده اند که بالغ بر 1.1 میلیارد پیام از طریق این سامانه جا به جا شده است.
,
 
,
ابهری در ادامه همچنین گفت: برقراری ارتباط ارزان و آسان، دسترسی به همه اطلاعات، آشنایی با فضاهای علمی و ... از مزایای این شبکه است اما از آنجا که آموزش و فرهنگ سازی به عمل نیامده عوارض شدیدی از طریق تلگرام به جامعه وارد شده است.
,
 
,
وی به تبعات استفاده نا به جا از این شبکه در ماه های اخیر اشاره کرده و گفت: در ماه های گذشته زلزله های زیادی در کشور به وجود آمد که خود رعب آور بود اما شایعه سازی در بستر تلگرام باعث به وجود آمدن پیامد های روحی، روانی زیادی برای مردم شد.
,
 
,
آسیب شناس و کارشناس اجتماعی با اشاره به زلزله تهران عنوان کرد: در شرایطی که زلزله تهران تنها 4 ریشتر بود و به پایان رسیده بود اما انتشار شایعات مبنی بر زلزله های قوی تر در تهران باعث سرگردانی مردم به مدت چند شب شده و میزان مصرف سوخت را تا حد زیادی افزایش داد که در ادامه هوای تهران نیز به شدت آلوده شد.
,
 
,
ابهری با انتقاد از رویکرد این شبکه اجتماعی در جریان اغتشاشات اخیر گفت: اگرچه خواسته های مردم به حق و صنفی بوده اما در ادامه با تلاش این شبکه های اجتماعی به ویژه کانال های معاند در تلگرام شایعات زیادی منتشر و حتی مردم را دعوت به آشوب کردند.
,
 
,
وی در ادامه افزود: در بسایری مواقع شایعاتی مبنی بر کشته و زخمی شدن چند نفر در شهرها در رسانه ها منتشر شد که با پیگیری شخصی متوجه شدم همه آنها اشتباه بوده اند اما همه مردم امکان پیگیری برای تک تک این اخبار را ندارند و از همین رو شایعات روی آنها اثر می  گذارد.
,
 
,
آسیب شناس و کارشناس اجتماعی همچنین خاطرنشان کرد: متاسفانه وزارت آموزش و پرورش و ارتباطات هنوز به فکر آموزش همگانی نیفتاده و اجازه داده اند بدون آموزش و زمینه چینی این شبکه ها وارد کشور شوند و از طریق همین شبکه ها مورد مشکلات زیادی برای کشور به وجود آید.
,
 
,
ابهری با بیان اینکه فیلتر کردن دائمی تلگرام صحیح نیست عنوان کرد: برخورد های سلبی همواره نتیجه معکوس می دهد، چرا که همانطور که این روزها می بینیم کاربران و دشمنان با تهیه فیلتر شکن به راحتی می توانند به این فضاها دسترسی پیدا کنند.
,
 
,
وی در ادامه افزود: به طور کلی خصلت انسان طوری است که هرچه را از وی منع کنی، حریص تر می شود؛ بهترین راه برای به حاشیه کشاندن شبکه های اجتماعی محبوب میان مردم، ایجاد رقیب برای آنها یا حضور فعال تر از کانال ها و گروه های اطلاع رسانی معاند در این فضاهاست.
,
 
,
آسیب شناس و کارشناس اجتماعی تاکید کرد: بهترین راه بعد از عبور از مشکلات پیش آمده این است که آموزش های لازم جهت استفاده از این شبکه ها به مردم داده شود همچنین از یک شبکه اجتماعی داخلی در کنار این شبکه استفاده شود.
,
 
,
 
,
معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه:
 
برخی در دورن حاکمیت، اعتقادی به بسته شدن تلگرام ندارند/سبک زندگی در شبکه های اجتماعی مورد تهدید و هجمه است
 
 
حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه  نباید نسبت به فرصت ها و تهدیدهای شبکه های اجتماعی بی توجه باشیم، اظهار داشت:  گرچه تلگرام دارای فوایدی است اما این روزها به خصوص تهدیدها و آسیب های آن از منظر اجتماعی و امنیتی هویدا شده است که نباید از آن ها غفلت کرد.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از عقاید و اصول دینی ما در شبکه های اجتماعی به خصوص تلگرام مورد تمسخر و خدشه قرار می گیرد و در ضمن شاهد انتشار محتواهای نامناسب و گمراه کننده در برخی گروه ها و یا کانال های تلگرامی هستیم.
 
معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به اینکه امروز سبک زندگی در شبکه های اجتماعی مورد تهدید و هجمه است، افزود: از سوی دیگر، امور ضد اخلاقی و مطالب و عکس ها و فیلم های مستهجن و ضد اخلاقی نیز در تلگرام به راحتی در دسترس نسل جوان و نوجوان است که این مساله خودش آسیب فرهنگی بسیار جدی است.
 
وی بیان داشت: امروز ترویج خشونت و هنجارشکنی ، مشاغل حرام و مواد مخدر و مسایل مستهجن را در تلگرام مشاهده می کنیم و در قضایای اخیر نیز دیدیم که برخی از این تهدیدها حتی مخل امنیت ملی بوده و این به خاطر آن است که سرورهای شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام در خارج است و مدیریت آن بسیار سخت می باشد و همین هم باعث شده که در روزهای اخیر جریان های ضد انقلاب و آشوب گر از وضعیت برای اهداف شوم خود سوء استفاده کنند.
 
رییس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با بیان این که امروز سخیف ترین و مضحک ترین شایعات علیه مقامات و شخصیت های کشور در کانال های تلگرامی به چشم می خورد، خاطرنشان کرد: بنده بیش از یک سال است که می گویم تلگرام آفت و مصیبتی برای نظام و جامعه ما شده و باید حاکمیت برای کنترل و مدیریت صحیح آن برنامه ریزی کند؛ البته کسی منکر منافع تلگرام نیست اما نباید نسبت به آفات و آسیب های آن غافل بوده و یا کوتاهی کنیم.
 
وی تصریح کرد:  روی سخن ما این است که این فضا نباید بستری برای جولان ضد انقلاب و حرکت علیه منافع ملی باشد.
 
حجت الاسلام و المسلمین شهریاری با اشاره به اینکه ما امروز دچار نوعی دوگانگی فرهنگی و اجتماعی شده ایم، گفت: در برخی شهرهای مذهبی در قم نشانه های این دوگانگی در سبک زندگی جوانان وجود دارد.
 
وی در ادامه ابراز داشت: متاسفانه در حال حاضر برخی افراد در داخل حاکمیت به بهانه این که ما نباید وارد حیطه مردم شویم، اعتقادی به بستن کامل تلگرام ندارند و این در حالی است که همین تلگرام الان بسترساز اغتشاش و آشوب در کشور شده و لذا چاره ای نبوده جز این که موقتاً فیلتر شود.
 
معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به اینکه مقابله ها آفت های شبکه اجتماعی با سرور داخلی راحتر است، عنوان داشت:ما باید شبکه های اجتماعی مثل سروش را تقویت کنیم که این ها بتوانند پاسخگوی 40 درصد ترافیکی باشند که الان تلگرام در فضای کلی اینترنت کشور ما اشغال کرده است.
 
وی در خاتمه ابراز داشت: در این راستا از حوزه انقلابی و محققان و پژوهشگران دغدغه مند حوزوی به عنوان حاملان فرهنگ انتظار داریم که مروج ایجاد و تقویت شبکه های داخلی باشند تا ما بتوانیم به این وسیله از کیان و هویت انقلاب اسلامی دفاع کنیم.
 
 
,
معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه:
, معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه:,
 
,
برخی در دورن حاکمیت، اعتقادی به بسته شدن تلگرام ندارند/سبک زندگی در شبکه های اجتماعی مورد تهدید و هجمه است
, برخی در دورن حاکمیت، اعتقادی به بسته شدن تلگرام ندارند/سبک زندگی در شبکه های اجتماعی مورد تهدید و هجمه است, برخی در دورن حاکمیت، اعتقادی به بسته شدن تلگرام ندارند/سبک زندگی در شبکه های اجتماعی مورد تهدید و هجمه است,
 
,
 
,
حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه  نباید نسبت به فرصت ها و تهدیدهای شبکه های اجتماعی بی توجه باشیم، اظهار داشت:  گرچه تلگرام دارای فوایدی است اما این روزها به خصوص تهدیدها و آسیب های آن از منظر اجتماعی و امنیتی هویدا شده است که نباید از آن ها غفلت کرد.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از عقاید و اصول دینی ما در شبکه های اجتماعی به خصوص تلگرام مورد تمسخر و خدشه قرار می گیرد و در ضمن شاهد انتشار محتواهای نامناسب و گمراه کننده در برخی گروه ها و یا کانال های تلگرامی هستیم.
 
معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به اینکه امروز سبک زندگی در شبکه های اجتماعی مورد تهدید و هجمه است، افزود: از سوی دیگر، امور ضد اخلاقی و مطالب و عکس ها و فیلم های مستهجن و ضد اخلاقی نیز در تلگرام به راحتی در دسترس نسل جوان و نوجوان است که این مساله خودش آسیب فرهنگی بسیار جدی است.
 
وی بیان داشت: امروز ترویج خشونت و هنجارشکنی ، مشاغل حرام و مواد مخدر و مسایل مستهجن را در تلگرام مشاهده می کنیم و در قضایای اخیر نیز دیدیم که برخی از این تهدیدها حتی مخل امنیت ملی بوده و این به خاطر آن است که سرورهای شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام در خارج است و مدیریت آن بسیار سخت می باشد و همین هم باعث شده که در روزهای اخیر جریان های ضد انقلاب و آشوب گر از وضعیت برای اهداف شوم خود سوء استفاده کنند.
 
رییس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با بیان این که امروز سخیف ترین و مضحک ترین شایعات علیه مقامات و شخصیت های کشور در کانال های تلگرامی به چشم می خورد، خاطرنشان کرد: بنده بیش از یک سال است که می گویم تلگرام آفت و مصیبتی برای نظام و جامعه ما شده و باید حاکمیت برای کنترل و مدیریت صحیح آن برنامه ریزی کند؛ البته کسی منکر منافع تلگرام نیست اما نباید نسبت به آفات و آسیب های آن غافل بوده و یا کوتاهی کنیم.
 
وی تصریح کرد:  روی سخن ما این است که این فضا نباید بستری برای جولان ضد انقلاب و حرکت علیه منافع ملی باشد.
 
حجت الاسلام و المسلمین شهریاری با اشاره به اینکه ما امروز دچار نوعی دوگانگی فرهنگی و اجتماعی شده ایم، گفت: در برخی شهرهای مذهبی در قم نشانه های این دوگانگی در سبک زندگی جوانان وجود دارد.
 
وی در ادامه ابراز داشت: متاسفانه در حال حاضر برخی افراد در داخل حاکمیت به بهانه این که ما نباید وارد حیطه مردم شویم، اعتقادی به بستن کامل تلگرام ندارند و این در حالی است که همین تلگرام الان بسترساز اغتشاش و آشوب در کشور شده و لذا چاره ای نبوده جز این که موقتاً فیلتر شود.
 
معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به اینکه مقابله ها آفت های شبکه اجتماعی با سرور داخلی راحتر است، عنوان داشت:ما باید شبکه های اجتماعی مثل سروش را تقویت کنیم که این ها بتوانند پاسخگوی 40 درصد ترافیکی باشند که الان تلگرام در فضای کلی اینترنت کشور ما اشغال کرده است.
 
وی در خاتمه ابراز داشت: در این راستا از حوزه انقلابی و محققان و پژوهشگران دغدغه مند حوزوی به عنوان حاملان فرهنگ انتظار داریم که مروج ایجاد و تقویت شبکه های داخلی باشند تا ما بتوانیم به این وسیله از کیان و هویت انقلاب اسلامی دفاع کنیم.
 
 
,
حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه  نباید نسبت به فرصت ها و تهدیدهای شبکه های اجتماعی بی توجه باشیم، اظهار داشت:  گرچه تلگرام دارای فوایدی است اما این روزها به خصوص تهدیدها و آسیب های آن از منظر اجتماعی و امنیتی هویدا شده است که نباید از آن ها غفلت کرد.
,
 
,
وی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از عقاید و اصول دینی ما در شبکه های اجتماعی به خصوص تلگرام مورد تمسخر و خدشه قرار می گیرد و در ضمن شاهد انتشار محتواهای نامناسب و گمراه کننده در برخی گروه ها و یا کانال های تلگرامی هستیم.
,
 
,
معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به اینکه امروز سبک زندگی در شبکه های اجتماعی مورد تهدید و هجمه است، افزود: از سوی دیگر، امور ضد اخلاقی و مطالب و عکس ها و فیلم های مستهجن و ضد اخلاقی نیز در تلگرام به راحتی در دسترس نسل جوان و نوجوان است که این مساله خودش آسیب فرهنگی بسیار جدی است.
,
 
,
وی بیان داشت: امروز ترویج خشونت و هنجارشکنی ، مشاغل حرام و مواد مخدر و مسایل مستهجن را در تلگرام مشاهده می کنیم و در قضایای اخیر نیز دیدیم که برخی از این تهدیدها حتی مخل امنیت ملی بوده و این به خاطر آن است که سرورهای شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام در خارج است و مدیریت آن بسیار سخت می باشد و همین هم باعث شده که در روزهای اخیر جریان های ضد انقلاب و آشوب گر از وضعیت برای اهداف شوم خود سوء استفاده کنند.
,
 
,
رییس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با بیان این که امروز سخیف ترین و مضحک ترین شایعات علیه مقامات و شخصیت های کشور در کانال های تلگرامی به چشم می خورد، خاطرنشان کرد: بنده بیش از یک سال است که می گویم تلگرام آفت و مصیبتی برای نظام و جامعه ما شده و باید حاکمیت برای کنترل و مدیریت صحیح آن برنامه ریزی کند؛ البته کسی منکر منافع تلگرام نیست اما نباید نسبت به آفات و آسیب های آن غافل بوده و یا کوتاهی کنیم.
,
 
,
وی تصریح کرد:  روی سخن ما این است که این فضا نباید بستری برای جولان ضد انقلاب و حرکت علیه منافع ملی باشد.
,
 
,
حجت الاسلام و المسلمین شهریاری با اشاره به اینکه ما امروز دچار نوعی دوگانگی فرهنگی و اجتماعی شده ایم، گفت: در برخی شهرهای مذهبی در قم نشانه های این دوگانگی در سبک زندگی جوانان وجود دارد.
,
 
,
وی در ادامه ابراز داشت: متاسفانه در حال حاضر برخی افراد در داخل حاکمیت به بهانه این که ما نباید وارد حیطه مردم شویم، اعتقادی به بستن کامل تلگرام ندارند و این در حالی است که همین تلگرام الان بسترساز اغتشاش و آشوب در کشور شده و لذا چاره ای نبوده جز این که موقتاً فیلتر شود.
,
 
,
معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به اینکه مقابله ها آفت های شبکه اجتماعی با سرور داخلی راحتر است، عنوان داشت:ما باید شبکه های اجتماعی مثل سروش را تقویت کنیم که این ها بتوانند پاسخگوی 40 درصد ترافیکی باشند که الان تلگرام در فضای کلی اینترنت کشور ما اشغال کرده است.
,
 
,
وی در خاتمه ابراز داشت: در این راستا از حوزه انقلابی و محققان و پژوهشگران دغدغه مند حوزوی به عنوان حاملان فرهنگ انتظار داریم که مروج ایجاد و تقویت شبکه های داخلی باشند تا ما بتوانیم به این وسیله از کیان و هویت انقلاب اسلامی دفاع کنیم.
,
 
,
 
,
عضو هیأت رئیسه مجلس:
, عضو هیأت رئیسه مجلس:,
 
,
وزارت ارتباطات شبکه ملی اینترنت را راه‌اندازی کند
, وزارت ارتباطات شبکه ملی اینترنت را راه‌اندازی کند, وزارت ارتباطات شبکه ملی اینترنت را راه‌اندازی کند,
 
,
اکبر رنجبرزاده عضو هیأت رئیسه مجلسبا اشاره به اینکه بیش از 40 میلیون کاربر در فضا مجازی به خصوص شبکه اجتماعی تلگرام فعالیت دارند، اظهار کرد: ما نمی‌توانیم تلگرام را بر همه این کاربران ببنیدیم اما می‌توانیم آن را کنترل کنیم.
,
 
,
وی تصریح کرد: استفاده از شبکه ملی اینترنت و داخلی یکی از راه‌های کنترل کاربران در فضای مجازی است که طی چندین سال روی آن کار کردند اما هنوز به اجرا در نیامده است.
,
 
,
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه بی محاباهم خیلی از دستورات اغتشاشات و چگونگی برخورد با ناارامی‌ها و آموزش ساخت بمبهای دستی توسط کشورهای خارجی از طریق تلگرام داده می‌شود و این را نمی‌شود پذیریفت که بسته شود.
,
 
,
وی با بیان اینکه شبکه اجتماعی تلگرام بسته نخواهد شد، گفت: درحال حاضر هم بسته شدن این شبکه مجازی به صورت موقتی است و برای پیدا کردن و شناسایی سرنخ های ازعوامل بروز اغتشاشات و آشوب‌هاست؛ وگرنه این شبکه به روی همه اقشار مختلف مردم عادی هم گشوده خواهد شد و از آن استفاده می‌کنند.
,
 
,
رنجبرزاده یادآور شد: البته در حال حاضر هم مردم از روش‌های مختلفی از شبکه اجتماعی تلگرام استفاده می‌کنند و این نشان می‌دهد که کمی این فضا محدود شده است.
,
 
,
وی گفت: مجلس که همواره مدافع راه اندازی شبکه ملی اینترنت است و باید این امر هرچه زودتر سامان بگیرد که در حال حاضر هم وزارت ارتباطات هم اقداماتی را در این زمینه انجام داده اما انتظار می‌رود که هرچه زودتر به نتیجه برسند.
,
 
,
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برخی کشورها کنترل شبکه اینترنتی دستشان است، گفت: این درست نیست که ما در این زمینه بدون کنترل باشیم و هرموقع آن‌ها بخواهند موضوع ناصیحی و ناورایی را به خوراک مردم بدهند و تشویش اذهان عمومی کنند.
,
 
,
وی تأکید کرد: تنها راه کنترل در این زمینه ایجاد شبکه ملی اینترنت است.
,
 
,
عضو فراکسیون امید مجلس:
, عضو فراکسیون امید مجلس:,
 
,
تجمع ۴۰میلیونی افراد در یک شبکه اجتماعی آسیبی برای امنیت ملی
, تجمع ۴۰میلیونی افراد در یک شبکه اجتماعی آسیبی برای امنیت ملی, تجمع ۴۰میلیونی افراد در یک شبکه اجتماعی آسیبی برای امنیت ملی,
 
,
 طیبه سیاوشی شاه عنایتی با اشاره به لزوم وجود پیام‌رسان‌های متعدد در کشور، گفت: متاسفانه در کشور اکثر مردم فقط از تلگرام استفاده می‌کردند و این موضوع برای امنیت کشور بسیار خطرناک است؛ این در حالی است که در کشورهای دنیا از پیام‌رسان‌های متنوع مانند واتساپ، وی‌چت، تلگرام و فیسبوک برای ارتباط استفاده می‌کنند.
,
 
,
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مدیران و مسئولان ذی‌ربط برای توسعه پیام‌رسان‌های داخلی و ترغیب مردم به استفاده از پیام‌رسان‌هایی به جز تلگرام  باید اقدامات لازم را تا به امروز انجام می‌دادند اما متاسفانه هنوز فعالیت چندانی در این زمینه صورت نگرفته است. 
,
 
,
هشدار مجلس درباره نبود پیام‌رسان امن و مجهز داخلی
, هشدار مجلس درباره نبود پیام‌رسان امن و مجهز داخلی, هشدار مجلس درباره نبود پیام‌رسان امن و مجهز داخلی,
 
,
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: مجلس در گذشته درباره نبود پیام‌رسان امن و مجهز داخلی هشدار داده بود؛ باید شبکه‌های اجتماعی متعددی در کشور وجود داشته باشد که مردم به پیام‌رسان‌های داخلی به راحتی دسترسی داشته باشند هم‌چنین در کنار این اقدامات فعالیت این شبکه‌ها باید رصد شود تا چشم‌انداز دقیقی از تعداد و سلایق مخاطبان آن به دست آید. 
,
 
,
 
,
بستر مناسب برای پیام‌رسان‌های داخلی ایجاد نشد
, بستر مناسب برای پیام‌رسان‌های داخلی ایجاد نشد, بستر مناسب برای پیام‌رسان‌های داخلی ایجاد نشد,
 
,
سیاوشی با بیان اینکه تا امروز به ایجاد بستر مناسب برای پیام‌رسان‌های داخلی توجه نشده است، گفت: مردم در چند روز گذشته خبرهایی در رابطه با رفع فیلتر تلگرام را به شدت دنبال می‌کردند و به دغدغه‌ای برای آنها تبدیل شده است ؛ این درحالی است که می‌توانستند با بسترسازی مناسب برای پیام‌رسان‌های داخلی در این برهه زمانی اعتماد مردم را جلب و از آن به عنوان فرصت استفاده کنند.
,
 
,
در دنیا مخاطبان در شبکه‌های مجازی پراکنده هستند
, در دنیا مخاطبان در شبکه‌های مجازی پراکنده هستند, در دنیا مخاطبان در شبکه‌های مجازی پراکنده هستند,
 
,
وی بیان کرد: در دنیا مخاطبان در شبکه‌های مجازی پراکنده هستند و کمتر پیش می‌آید 40 میلیون مخاطب در یک شبکه به دور هم جمع شوند و به‌یقین این عدم تمرکز به امنیت ملی کشور کمتر آسیب می‌رساند.
,
 
,
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه پیام‌رسان‌ها را نمی‌توان از زندگی مردم حذف کرد، بیان کرد: تنها راهکار برای جلوگیری از ایجاد شرایط فعلی استفاده از شبکه‌های اجتماعی متنوع است؛ اگر پیام‌رسان‌های داخلی توانایی پوشش جامعه مخاطب ایرانی را دارند باید از آنها پشتیبانی و حمایت شود.
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه