اخبار داغ

تدبیری برای تحقیر!

از نارضایتی مردم تا عصبانیت مشاور وزیر/ مزه عدالت پس از انتظار ۱۱ ساله

از نارضایتی مردم تا عصبانیت مشاور وزیر/ مزه عدالت پس از انتظار ۱۱ ساله
در حالی که پرداخت سود سهام عدالت موجب نارضایتی برخی از مردم مناطق محروم است اما با ین حال مشاور وزیر نفت در گفتگو با “نود اقتصادی”پس از واریز سهام عدالت مردم را گدا خطاب و گفته است که در سهام عدالت پول بین گداها توضیح می شود و این سهام صاحب ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودبار ما،پس از ۱۱ سال انتظار و ماه‌ها بدقولی‌های مسئولان در پرداخت سود سهام عدالت،اواخر هفته گذشته سود این سهام بحساب مشمولان واریز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما, رودبار ما,

پرداخت این سود با اما و اگر و ابهامات متعددی روبرو بود چرا که رقم‌های متفاوت به عنوان سود سهام عدالت به حساب مشمولان واریز شده است.

,

همزمان با واریز سود سهام عدالت به حساب مشمولان جلوی عابر بانک های شهرستان رودبارجنوب همانند روز پرداخت یارانه ها شلوغ بود و نظرات شهروند این شهرستان پس از اطلاع از سود سهام خود جالب بود.

,

یکی از شهروندان در حالی که کارت خود را در دست داشت،با ابراز گلایه مندی به خبرنگار ما گفت: اگر می دانستم که قرار است ۱۲هزارتومان بحسابم واریز شود هیچگاه به دنبال ثبت سهام عدالت خود نمی رفتم چرا که میزان سود پرداختی یک سوم هزینه ای است که من بابت آن به کافی نت و کرایه رفت و برگشت به شهر خرج کردم.

,

وی ادامه داد: محرومان این سرزمین هم حقی دارند چرا وقتی که به نور چشمی ها حقوق پرداخت می شود حقوق های میلیونی است ولی به مردم که می رسد ریالی می شود.

,

این شهروند رودباری خاطرنشان کرد:این در حالی است که هزینه افتتاح حساب بانکی برای کسانی که حساب ندارشتند به‌ویژه کودکان و روستائیان و عشایر نفری ۵۰ هزار تومان بود و درست است که مردم فقیر هستند و در وضعیت بدی زندگی می کنند ولی به کسی اجازه نخواهیم داد که تحقیر مان کند و ما را گدا خطاب کند.

,

علی ای حال،امام خمینی (ره)فرمودند: مردم ولی نعمت ما هستند.

,

گفتنی است، مشاور وزیر نفت در گفتگو با “نود اقتصادی”پس از واریز سهام عدالت مردم را گدا خطاب و گفته است که در سهام عدالت پول بین گداها توضیح می شود و این سهام صاحب ندارد.

,

در پاسخ به این صحبت مشاور وزیر نفت باید بگوییم که مردم اگر در وضعیت بد معیشتی به سر می برند بخاطر برنامه ریزی های بد شما و دیگر همکارانتان است اگر شما دقیق تر و پا به رکاب تر کار خود را انجام دهید مردم دیگر نیازی به این سود اندک سهام عدالت شما نخواهند داشت.

,

ارزش سود سهام عدالت معادل خرید دو نان سنگک است

, ارزش سود سهام عدالت معادل خرید دو نان سنگک است,

پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس چندی پیش در جمع مردم کرمان با بیان اینکه چرا دولت شرکت های سود ده سهام عدالت را خارج و بجای آنها شرکت های زیان ده جایگزین کرد، گفت: مطالبه اصلی مردم آزاد سازی سهام عدالت است و نه پرداخت سود بسیار ناچیز.

,

مطالبه اصلی مردم آزاد سازی سهام عدالت است به نحوی که مردم بتوانند نسبت به سهم خود تصمیم گیری کنند.

,

شایان ذکر است،طرح توزیع سهام عدالت در سال ۸۵ با هدف برخورداری آحاد جامعه از بنگاه هایی که بنا بر سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار می شوند، اجرایی شد؛ در این طرح به هر یک از مشمولان برگه های سهام ۱۰ میلیون ریالی در نظر گرفته شد تا مبلغ آن به مرور ظرف ۱۰ سال از محل سود شرکت ها کسر شود و به تدریج مشمولان مالک کل سهام در نظر گرفته شده باشند..

, شایان ذکر است،طرح توزیع سهام عدالت در سال ۸۵ با هدف برخورداری آحاد جامعه از بنگاه هایی که بنا بر سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار می شوند، اجرایی شد؛ در این طرح به هر یک از مشمولان برگه های سهام ۱۰ میلیون ریالی در نظر گرفته شد تا مبلغ آن به مرور ظرف ۱۰ سال از محل سود شرکت ها کسر شود و به تدریج مشمولان مالک کل سهام در نظر گرفته شده باشند..,

 سال ۱۳۸۴ یعنی در سه دولت قبلی بود که قانون سهام عدالت، به تصویب رسید اما عملا از آبان ۸۵ کار اجرایی آن کلید خورد، سهامی که با هدف کاهش فاصله طبقاتی و بهره مندی اقشار مختلف مردم از فروش سهام شرکت های دولتی شکل گرفت. اما ده سال گذشت و سال یازدهم و دوازدهم هم آمد اما دولت اعلام کرد که شرکت های سهام عدالت در این ۱۲ سال به ازای هر سهام عدالت یک میلیون تومان هم سود ندارد.در این مدت سهام عدالت فراز و نشیب های بسیاری داشت و حتی کار به تحقیق و تفحص مجلس هم کشید.

,  ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه