اخبار داغ

فرماندار شهرستان جاجرم خبر داد:

ایجاد ۳۸۰۰ فرصت شغلی و رشد 13 برابری تسهیلات مشاغل خانگی در شهرستان جاجرم

ایجاد ۳۸۰۰ فرصت شغلی و رشد 13 برابری تسهیلات مشاغل خانگی در شهرستان جاجرم
فرماندار جاجرم از ایجاد ۳۸۰۰ فرصت شغلی در بخش های کشاورزی، صنعت و خدمات طی ۴ سال گذشته در شهرستان جاجرم خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از پایگاه خبری جاجرم، محبی فرماندار شهرستان جاجرم در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به ایجاد ۳۸۰۰ فرصت شغلی در دولت تدبیر و امید در شهرستان جاجرم افزود : با پیگیری های اعضای کارگروه اشتغال در شهرستان جاجرم و برگزاری مستمر جلسات کارگروه ذکر شده بیش از ۳۸۰۰ فرصت شغلی در سه بخش کشاورزی، صنعت و خدمات در شهرستان جاجرم ایجاد شده است.

وی گفت: توجه ویژه دولت تدبیر و امید با ابلاغ قانون و آیین نامه های حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری سبب توسعه روستاها و فضاهای کسب و کار در این مناطق و همچنین افزایش درآمد روستائیان و ایجاد انگیزه برای ماندگاری مردم در روستاها شده است.

فرماندار جاجرم اظهار داشت : بدین منظور از محل صندوق توسعه ملی مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان به استان خراسان شمالی تخصیص پیدا کرده که نشان از عزم جدی دولت در راه رسیدن به توسعه پایدار است.

وی با اشاره به برگزاری کارگروه اشتغال شهرستان در مناطق روستایی تصریح داشت: در راستای شناسایی بهتر مشکلات سرمایه گذاری و اشتغال روستائیان، جلسات کار گروه اشتغال در مناطق روستایی نیز برگزار می گردد و اعضای این کارگروه از نزدیک در جریان مشکلات اشتغال روستائیان قرار می گیرند.

دکتر محبی با اشاره به تسهیلات مشاغل خانگی اظهار داشت : تسهیلات مشاغل خانگی ۱۳ برابر نسبت به سنوات قبل افزایش یافت و با همکاری دستگاههای اجرایی در سال ۹۶ تعداد ۳۵۰ مجوز مشاغل خانگی صادر و پرونده متقاضیان جهت طرح در کمیته پذیرش طرح استان ارسال شده است.

وی همچنین به اقدامات انجام شده در بخش تعاونی ها نیز اشاره کرد و افزود : با شروع به کار دولت تدبیر و امید، رویکرد تشکیل تعاونی ها تغییر یافت و به سمت تشکیل تعاونی های کاربردی با میزان اعضا و سرمایه بالا سوق پیدا کرد.

دکتر محبی افزود : در این راستا طی سال ۹۶ و چهارسال قبل از آن تعداد اعضای تعاونی درشرف تاسیس از نظر تعداد اعضا ۶/۳ برابر افزایش یافت و درحالی که این تعداد در سال ۹۲، ۸۷ نفر بود به ۵۵۵ نفر در سال ۹۶ رسید.

وی خاطرنشان کرد: از نظر سرمایه تعاونی نیز شاهد رشد ۱۱ برابری سرمایه تعاونی های در شرف تاسیس بودیم به طوری که سرمایه آن ها از ۵۵/۷ میلیون تومان در سال ۹۲ به ۶۳۳/۷ میلیون تومان در حال حاضر رسیده است.

فرماندار جاجرم گفت: در شهرستان جاجرم برای نخستین بار شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان با سرمایه ای بالغ بر ۳۷۵ میلیون تومان و حدود ۴۰۰ نفر عضو تشکیل شد. همچنین مجوز ثبت تشکیل تعاونی اعتباری فرهنگیان جاجرم با عضویت فرهنگیان شهرستان از بانک مرکزی اخذ شد و هم اکنون نیز در حال ثبت است.

وی در خاتمه به اقدامات انجام گرفته در حوزه بازرسی کار نیز اشاره کرد و افزود: از ابتدای دولت تدبیر و امید با اجرای طرح راهبردی خود بازرسی بیش از ۵۰۰۰ نفر ساعت، آموزش ایمنی به کارگران با همکاری شرکت آلومینا و شرکتهای پیمانکاری انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با ارتقاء سطح فرهنگ ایمنی شاهد کاهش چشم گیر حوادث ناشی از کار در شهرستان جاجرم بوده ایم به طوری که حوادث ناشی از کار منجر به فوت در محیط صنعتی به عدد صفر رسید و شدت حوادث نیز در مقایسه با سنوات گذشته به کمتر از ۵۰ درصد کاهش یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری جاجرم, پایگاه خبری جاجرم,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه