اخبار داغ

کارشناس ارشد مسائل بین الملل :

احتمال خروج آمریکا از توافق‌نامه برجام طی ۴ ماه آینده وجود دارد

احتمال خروج آمریکا از توافق‌نامه برجام طی ۴ ماه آینده وجود دارد
کارشناس ارشد مسائل سیاسی گفت: طی چهار ماه آینده با توجه به اینکه دونالد ترامپ گفت این آخرین باری است که تعلیق تحریم‌ها را تائید می‌کند احتمالا آمریکا به صورت یک طرفه از توافق‌نامه برجام خارج شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حسن هانی‌زاده در گفتگو با خبرنگار رهیاب درباره تعلیق تحریم‌های ایران برای ۴ ماه دیگر اظهار داشت: این اقدام خلاف میل باطنی دونالد ترامپ و تحت فشار جامعه جهانی صورت گرفته است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب ,
وی افزود: از آنجایی که ترامپ پیروزی خود را در انتخابات ریاست جمهوری مدیون لابی صهیونیستی می‌داند لذا تحت حمایت رژیم آل سعود و لابی صهیونیستی شعار اصلی خود را پاره کردن برجام عنوان کرد. 
,
این کارشناس ارشد مسائل بین الملل با بیان اینکه دشمنی ترامپ با ایران کاملا آشکار شده، گفت: از آنجایی که برخی از اطرافیان ترامپ و برخی از سران اتحادیه اروپا به ترامپ فشار آوردند که از برجام خارج نشود لذا این توافق نامه را همچنان به عنوان یک توافق نامه پذیرفته ولی یک سری پیش شرط را هم اضافه کرده است. 
,
 
,
وی افزود: اتحادیه اروپا در همراهی آمریکا برای تعدیل بندهای توافق نامه بندهایی چون بازدید سرزده از مراکز نظامی ایران، تعلیق کامل فعالیت صلح آمیز هسته‌ای و توقف تولید موشک‌های بالستیک را اضافه کرده است. 
,
 
,
هانی‌زاده گفت: ترامپ از طرفی ادامه دادن توافق را تائید می‌کند و از طرفی ۱۴ نهاد ایرانی را مورد تحریم قرار می‌دهد که خود این پارادوکسی است برای تحت فشار قرار دادن ایران و نوعی زمینه سازی برای خروج از برجام. 
,
 
,
این کار‌شناس مسائل بین المللی پیش بینی کرد: طی چهار ماه آینده با توجه به اینکه دونالد ترامپ گفت این آخرین باری است که تعلیق تحریم‌ها را تائید می‌کند احتمالا آمریکا به صورت یک طرفه از توافق‌نامه برجام خارج شود.
,
 
,
وی با انتقاد از اشکالات تواف نامه برجام تاکید کرد: یکی از ضعف‌های برجام این است که یک کمیته داوری بین المللی برای داوری برجام قرار نداده لذا آمریکا می‌تواند طبق منافع و میل خودش توافق نامه را تفسیر کند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه